vandaag een afspraak gehad zijn niet gekomen en blijkbaar stond dit niet eens op de systeem???

  • 11 August 2020
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

Hallo, 

 

ik ben altijd jaren lang vaste klant geweest bij Proximus altijd zeer tevreden geweest. Ben onlangs terug naar mijn ouders gaan wonen ( omwille mijn ouders een nieuwe huis hebben gekocht en ik ga hun huis overnemen). Maar hun hebben Scarlet en heb overlegd met mijn ouders dat ik al alles ging omzetten naar mij en mijn man zijn naam. Omdat ze toch binnen 1 a 2 maanden gaan verhuizen. Wil ik al alles regelen. 2 juli heb ik jullie gecontacteerd voor een afspraak te maken zodat ze bij mijn thuis kunnen komen en alles kunnen installeren zodat we terug Proximus hebben. Ze hield me aan de wachtlijn omdat ze de technische dienst belde voor een afspraak. Maar dat lukte niet omdat er een storing lag. Week erop gebeld het zelfde verhaal. Week erop weer gebeld en de week daarop alweer. Steeds geen afspraak kunnen maken. Tot op heden bleef ik maar bellen zaterdag ( 08/08/20) heb ik alweer gebeld en heb ik duidelijk gevraagd wat hier de bedoeling was omdat de 13de augustus mijn opzegging is bij scarlet en dan zit ik zonder internet en tv! Dus zaterdag met een collega van u gepraat en ze heeft me doorverbonden met een technicus. En ik heb samen met die meneer een afspraak gemaakt aanstaande dinsdag ( 11/08/20)  wat ik zeer fijn vondt dat hij rekening hield met mij situatie omdat donderdag 13 augustus mijn internet en tv word afgesloten en hij toch zijn best deed om dinsdag voor mij een afspraak te maken. Dus vandaag heb ik smorgens om 12u gebeld. En alles bleek inorde en afspraak stond genoteerd. En om 17u toen ik belde om te vragen waar ze bleven werd me gezegd dat er helemaal geen afspraak ingeplant was. Ik heb deze dag voor niks zitten te wachten in deze hitte. Ik snap niet dat de andere van wel zegt en de andere van niet. Dus sta ik hier met gebakken peren. Donderdag wordt mijn internet en tv afgesloten en ik ben nog altijd geen meter verder! Mijn vader en ik hebben allebei samen een zaak samen en we moeten internet hebben anders kunnen wij geen printer of fax gebruiken…. geen facturen of niks kunnen wij dan doen!.

tenslotte heb ik met een lieve vrouw gepraat wat haar best ging doen ( mirelle als ik het goed had verstaan aan de telefoon) en ze ging me morgen terug bellen. Heb haar ook uitgelegd dat ik voor donderdag of donderdag zelf graag wil dat ze mijn internet en tv komen aansluiten. Gebeurt dat niet dan hoeft het voor mij ook niet meer. Heb 1 maand geleden een aanvraag gedaan en nog altijd ben ik niet goed geholpen! Vind dit best erg jammer!!!!!! Was altijd super tevreden over proximus dit is de 1ste keer dat het zo mis gaat!! 
 

hopelijk kunt u mij nog helpen zodat ik nog voor donderdag mijn proximus in huis heb….???


5 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Eigenlijk is dit een illustratie dat telefonische afspraken niet altijd werken, en ik begrijp dat. U wilt dat allemaal regelen, maar is dat wel zo simpel. Scarlet moet opgezegd worden, dat kunt u zo maar niet, u heeft geen abonnement bij Scarlet,  dat moeten uw ouders doen, en ik zou dat schriftelijk doen. Dan wilt u een nieuw abonnement bij Proximus. Ik heb al verschillende malen gelezen dat Proximus daarvoor liefst een paspoort nodig heeft. Ze moeten weten met wie ze te doen hebben. Ga dus best in een shop na een afspraak met die shop.
Zo maar een nieuw abonnement regelen met een technicus, ik heb daar mijn twijfels bij. Succes hè!

Hallo,

 

ik heb een klantnummer en ze weten wie ik ben. Ben altijd vaste klant geweest. En mijn ouders hebben zelf scarlet opgezegd de 2juli en hebben ook een bevestingsmail gestuurd. Dat alles inorde was met het opzeggen het abonemment. Ik snap het eigenlijk echt niet meer.. ik leg hun alles zeer duidelijk uit maar krijg telkens een andere antwoord.

Reputatie 7
Badge +4

Cvanloon noch ikzelf zijn Proximus-medewerkers (dit is een publiek forum & Proximus-medewerkers komen pas vanaf woensdagmorgen terug)

Dit is één van de “grote werven van Proximus(-management)” : afspraken worden frequent op dit forum als niet nagekomen vermeld: klantendienst boekt afspraken  en vervolgens worden deze door interne of externe technici niet gevalideerd….mogelijkerwijze door een gebrek aan manmiddelen…

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_move_global/particulieren/support/myproximus/verhuizen-wijzigen-of-opzeggen/verhuizen/je-verhuis-of-adreswijziging-voorbereiden.html

Voor een verhuis of adreswijziging vraagt Proximus minstens 4 weken vooraf te worden ingelicht.

Vermits u dit gedaan hebt, kunt u eventueel vragen in afwachting en ter compensatie gebruik te kunnen maken van een “tijdelijk gratis datavolume via het mobiele netwerk” (bv. PC/laptop via tethering smartphone naar het internet/e-mail/...)

Uiteraard kunt u ook gewoon het Scarlet abonnement van uw ouders overnemen (indien ok voor uw ouders & Scarlet**) en uw aanvraag bij Proximus gewoon schrappen wegens niet tijdig geleverde aansluiting)

** best niet enkel telefonisch regelen, schriftelijk/elektronisch bevestigen (woorden vervliegen, het geschrevene blijft)

Succes

 

Hallo M_016

 

bedankt voor je bericht.

inderdaad u heeft gelijk ik kon beter schriftelijk doen dan telefonisch. 
 

Maar dit gaat niet om verhuizing of adreswijziging.

ik had hun spontaan gebeld om te zegge dat ik me terug wil aansluiten bij proximus. En dat ik klant was bij scarlet maar mijn abonnement heb opgezegd bij scarlet (2juli). En hun hadden gezegd wij nemen contact op met hun nadat wij een afspraak hebben gemaakt voor het installeren. Tot op heden nog altijd geen afspraak kunnen maken. 

@mirjamk Wacht gewoon af wat de Proximus medewerkers verder kunnen doen voor u om dit nog in orde te kunnen brengen, als ze hier straks de draad opnemen,  want met wat juist allemaal had moeten gebeuren en hoe het normaal had moeten verlopen daar is het nu toch wat te laat voor :wink:

NB: Er wordt door proximus ook in bepaalde gevallen tijdelijk een MiFi  modem voorzien (omzetting Mobiel →  Wifi ), als bv de aansluiting te lang zou duren om één of andere reden.

Reageer