Telefoon besteld. telefoon uit pakje gestolen

  • 23 September 2022
  • 12 reacties
  • 236 Bekeken

hoi, 

Aangezien er geen emailadres is waar ik naartoe kan sturen probeer ik het via deze weg. 
Na aanleiding van mijn telefoontje over mijn bestelde telefoon wilde ik zeker van zijn dat ik het ook ergens zwart op wit heb staan. 

Ik ging mijn bestelling ophalen in een afhaalpunt. 

Hier maakte ik mijn bestelling open en tot mijn schrik was de telefoon eruit gehaald. 

Ik heb meteen de klanten service gebeld. Hier hebben ze mij geholpen met een dossier op te stellen. Maar ik krijg hier geen mail of bevestiging van hiervan. Dus vandaar dat ik het hier ook nog even vermeld. 

zie foto’s

ik hoop echt oprecht dat er snel actie wordt ondernomen en dat ik een nieuwe telefoon kan ophalen!! 

 

 


12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Steffe  Dag Steffe ik zie dat hiervoor 2 dossiers lopen. Men neemt spoedig contact met je op. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@Steffe Het toestel zal onbruikbaar worden gemaakt.

hoi, 

Aangezien er geen emailadres is waar ik naartoe kan sturen probeer ik het via deze weg. 
Na aanleiding van mijn telefoontje over mijn bestelde telefoon wilde ik zeker van zijn dat ik het ook ergens zwart op wit heb staan. 

Ik ging mijn bestelling ophalen in een afhaalpunt. 

Hier maakte ik mijn bestelling open en tot mijn schrik was de telefoon eruit gehaald. 

Ik heb meteen de klanten service gebeld. Hier hebben ze mij geholpen met een dossier op te stellen. Maar ik krijg hier geen mail of bevestiging van hiervan. Dus vandaar dat ik het hier ook nog even vermeld. 

zie foto’s

ik hoop echt oprecht dat er snel actie wordt ondernomen en dat ik een nieuwe telefoon kan ophalen!! 

 

 

Hallo, mag ik vragen hoe dit is afgelopen voor jou? Ik heb namelijk hetzelfde voor nu. Maar wil de hoop een beetje opgeven…

Reputatie 4
Badge

Wat een vervelende situatie dit. Ik maak me wel zorgen nu, zijn er al 2

Reputatie 4
Badge

hoi, 

Aangezien er geen emailadres is waar ik naartoe kan sturen probeer ik het via deze weg. 
Na aanleiding van mijn telefoontje over mijn bestelde telefoon wilde ik zeker van zijn dat ik het ook ergens zwart op wit heb staan. 

Ik ging mijn bestelling ophalen in een afhaalpunt. 

Hier maakte ik mijn bestelling open en tot mijn schrik was de telefoon eruit gehaald. 

Ik heb meteen de klanten service gebeld. Hier hebben ze mij geholpen met een dossier op te stellen. Maar ik krijg hier geen mail of bevestiging van hiervan. Dus vandaar dat ik het hier ook nog even vermeld. 

zie foto’s

ik hoop echt oprecht dat er snel actie wordt ondernomen en dat ik een nieuwe telefoon kan ophalen!! 

 

 

Hallo, mag ik vragen hoe dit is afgelopen voor jou? Ik heb namelijk hetzelfde voor nu. Maar wil de hoop een beetje opgeven…

Heb je de doos ook ontvangen lijk hierboven? Misschien kunnen ze dan op zo een manier  het toestel ook bij jou onbruikbaar maken. En wie weet, vinden ze het toch! Maar wat een situatie dit… Pff

Proximus zal wel al de gegevens van het toestel hebben die ze via de post opgestuurd hebben naar @Nancy1974 .

Nee bij mij was het echt een bruineege kartonnen doos. De hele iphonedoos was eruit. Dus zonder epeinummer kok de politie ook niets doen. En die hebben we dus niet… het is ‘afwachten’ wat proximus met het dossier gaat doen maar heb al verschillende verhalen gelezen van maanden wachten. Geen contact van proximus en alsnog geen gsm en geen centen. Dus ik hou mijn hart vast 

Reputatie 7
Badge +4

@Nancy1974 

Zoals vermeld door Martin zal Proximus (afzender) wel de IMEI code van het betrokken verzonden toestel hebben en de nodige acties ondernemen om het toestel voor eventueel gebruik te blokkeren

Een Proximus moderator zoals @Joel M bv. zal u wanneer uw bericht door één van hen opgepikt wordt u vragen een document (verloren pakje) in te vullen zodat Proximus alle nodige verdere stappen zal kunnen zetten

Ik vrees dat dit evenwel inderdaad enige tijd in beslag zal nemen totdat u of uw geld terugkrijgt id een nieuw toestel overgemaakt wordt

 

@Nancy1974

Zoals vermeld door Martin zal Proximus (afzender) wel de IMEI code van het betrokken verzonden toestel hebben en de nodige acties ondernemen om het toestel voor eventueel gebruik te blokkeren

Een Proximus moderator zoals @Joel M bv. zal u wanneer uw bericht door één van hen opgepikt wordt u vragen een document (verloren pakje) in te vullen zodat Proximus alle nodige verdere stappen zal kunnen zetten

Ik vrees dat dit evenwel inderdaad enige tijd in beslag zal nemen totdat u of uw geld terugkrijgt id een nieuw toestel overgemaakt wordt

 

En wat achtergrond informatie: 
Een IMEI-code is een uniek identificatienummer dat een mobiele telefoon identificeert. 
Het kan worden gebruikt om het toestel te laten blokkeren bij verlies of diefstal, of om het te ontgrendelen bij een andere provider. 
Het IMEI-nummer bestaat meestal uit 15 cijfers en is gekoppeld aan jouw toestel. 
Je kunt het IMEI-nummer van je telefoon vinden in de instellingen, op de SIM-kaart, in het doosje van je toestel, of door *#06# in te toetsen op je telefoon. 
Het IMEI-nummer zorgt ervoor dat je telefoon onderscheiden kan worden van andere telefoons.

Reputatie 2

Wat een vervelende situatie dit. Ik maak me wel zorgen nu, zijn er al 2


Ik snap PX ook niet zoiets mag je toch enkel aangetekend verstuurd worden. Vroeger kon dit enkel alleen met ID-kaart en direct met Bancontact betalen via koerierbedrijven.

Reputatie 4
Badge

Wat een vervelende situatie dit. Ik maak me wel zorgen nu, zijn er al 2


Ik snap PX ook niet zoiets mag je toch enkel aangetekend verstuurd worden. Vroeger kon dit enkel alleen met ID-kaart en direct met Bancontact betalen via koerierbedrijven.

Het gebeurt allemaal via Bpost nu, wie weet moet je het ondertekenen (geen idee om eerlijk te zijn) maar is wel jammer. Ik weet uit ervaring dat in sorteercentrum zo dingen gebeurden maar laten we hopen op het beste…  

Reputatie 7
Badge +3

@Nancy1974 

er is hiervoor een ombudsdossier binnengekomen

Alle verdere correspondentie hierover zal via dit dossier worden afgehandeld

vriendelijke groeten

Tina

Reageer