Vraag

technieker niet zeer vriendelijk

  • 14 October 2019
  • 4 reacties
  • 197 Bekeken

Kreeg bezoek van Proximus ...een technieker die waarschijnlijk niet graag werkt op maandag
keek niks na en zei dat mijn keuken WiFi stoort .die keuken staat er al jaren.
toen ik een opmerking maakte dat alles prima werkte tot een paar weken geleden kreeg ik als antwoord dat hij ook kon vertrekken .
en dat hij mij al uitlegde hoe en waardoor...ik ben 50 jaar ouder dan die man en hun uitleg is Chinees voor mij .
ben dus NIKS verder.
slecht beeld,storing en WiFi die wegvalt.
betalen mogen we wel.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
hi, ik heb even gecontroleerd wat de technieker heft gedaan op je locatie
je werkte voordien met wifibridge en de technieker heeft vast gesteld dat je wifinetwerk heel zwak is tot aan dit toestel
Dit probleem ligt jammer genoeg aan je binnennetwerk, vandaar dat de technieker je een PLC verbinding heeft aangeraden
je kan mogelijk nog wel werken via een wifibridge indien je dit echt wenst en je de nodige aanpassingen kan uitvoeren
je kan meer uitleg vinden over de verschillende opties via deze link
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/8-tips-om-uw-wifi-te-verbeteren.html?v1=social&v2=proximus-cuo-dimelo&v7=technical-internet

Op basis van wat de technieker meld zou hij deze aanpassingen ook deels al willen uitvoeren hebben maar wou je liever geen wijzigingen op je installatie ?
Die bridge staat er al jaren en is door jullie diensten geplaatst,de volledige installatie
en nogmaals ik ben geen technieker.
hij heeft met moeite de WiFi sterkte gemeten.
en we moesten maar een kabel leggen .....WIJ
Hij stelde niks voor enkel een plc ...wat dat dan ook moge zijn en jullie hebben er geen zei hij erbij
hopelijk helpt de plc
voorbeeld van aansluiting met PLC's (powerline) bvb Magic 1 of Magic 2 > klik hier

Zo ,eindelijk opgelost …..met een nieuw ethernetkabeltje van 1m.van decorder naar bridge.

waarschijnlijk kon jullie technieker de fout “zien” moest hij willen kijken hebben.

een medewerker van mediamarkt gaf mij de raad om kabel te vervangen...deze kunnen plots haperen en stuk gaan.

jullie diensten kunnen de klanten er ook attent op maken !

dit zou veel verhelpen want niet iedereen is technisch onderlegd. Elk zijn vak .

mvg 

luc

Reageer