Vraag

Proximus is een puinhoop

  • 5 April 2019
  • 3 reacties
  • 697 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie
Hieronder volgt een oplijsting van wat er allemaal is foutgelopen de afgelopen 2 maanden.
De lijst is lang, neem dus vooraf nog een tas koffie & een koekje.

Verhuis

- Op 13 februari probeerde ik een verhuis in te geven in MyProximus (verhuis op 28/2). Er kwam telkens een foutmelding toen ik deze probeerde te versturen.

- 14 februari naar een Proximus winkel geweest om daar de verhuis door te geven. Ik ben toen ook van pakket veranderd, het nieuwe pakket had goedkoper moeten zijn. (Verder naar beneden meer hierover)

- 20 februari terug naar de winkel omdat ik nog niets had ontvangen rond de verhuis & pakketwijziging. Er bleek niets te zijn doorgegeven. Was ik niet teruggegaan, had ik nog langer zonder aansluiting gezeten. Toen kreeg ik wel een bevestiging van verhuis & pakket via mail.

- Op 23 februari stond er plots een afspraak met een technieker in MyProximus. Er is geen enkel contact met mij geweest om deze afspraak vast te leggen. Gelukkig had ik niets gepland.
Afspraak stond gepland na de middag. Rond 9u krijg ik een telefoontje van de technieker. Hij vroeg of hij toen al kon komen, het kwam mij zelfs beter uit dan na de middag. Helaas was er iets met de aansluiting nog niet in orde, er kwam geen signaal binnen. De technieker heeft er toen voor gezorgd dat ik later op de dag gebeld zou worden om een nieuwe afspraak vast te leggen. Ergens rond half 12 werd ik gebeld. Er werd een afspraak vastgelegd voor 1 maart, in de voormiddag.

- 1 maart. Tot 15u heb ik gewacht, maar er is geen technieker langsgeweest. Dit is niet de eerst keer dat er niemand komt als ik op een technieker wacht. Ik ben dan terug naar de Proximus winkel geweest om mijn beklag te doen. Zij zagen dat er gepland stond dat ik nog gebeld zou worden, ik moest nog even geduld hebben.

- 2 maart heb ik zelf gebeld naar 080022800. Degene aan de telefoon zij dat hij me maandag ging terugbellen.

- Maandag 4 maart na 16u. Ik ben nog niet teruggebeld, dus ik bel maar zelf. De man aan de telefoon weet me te melden dat er allerlei zaken rond de verhuis als 'verworpen' staan aangeduid. De verhuis moet opnieuw worden aangegeven, hij zal dit regelen.

- 6 maart krijg ik opnieuw een bevestiging van verhuis via mail. 3 weken nadat ik de eerste keer had geprobeerd om deze aan te geven. Ik zit al een week zonder tv & internet. Ik heb nog toegang tot de oude woonst, dus de telefoon staat daar nog zodat ik met jullie kan bellen.

- Maandag 11 maart. Ik heb niets meer gehoord en er staat ook nog geen afspraak in MyProximus dus ik bel nog eens. Ik krijg te horen dat er contact is geweest met de lasdienst. Dit contact verloopt via mail en enkel de collega die gemaild heeft kan hier meer over zeggen. Die collega heeft net zijn lunchpauze, maar zal me daarna terugbellen. Ruim 2 uur gaan voorbij zonder dat de telefoon gaat (lange lunchpauzes?). Ik bel dus maar zelf terug en krijg te horen dat de collega ondertussen met een andere klant bezig is, hij zal me daarna terugbellen. Een half uur gaat voorbij en ik verwacht dat hij weer niet gaat bellen als plots toch de telefoon gaat.
Ik krijg te horen dat de lasdienst moet langskomen omdat er nog geen aansluiting is. De afspraak staat gepland voor 26 maart, tussen 8u en 17u. Ik vraag of dit echt niet vroeger kan, hij zal nog eens naar de lasdienst bellen (ik dacht dat het contact met de lasdienst via mail verliep?) en hij zal me terugbellen.
In de tussentijd schiet mij binnen dat ik op 26 maart om 9u al een afspraak heb. De man belt me terug, het zal toch op 26 maart moeten. Ik zeg dat ik om 9u al een afspraak heb en krijg te horen dat ik er maar voor moet zorgen dat er iemand thuis is.

- 12 maart. De afspraak voor 26 maart staat nog niet in MyProximus en ik heb ook nog geen mail hierover gehad. Ik wil niet het risico lopen dat er weer niemand komt, dus ik bel jullie nog eens. Degene die ik aan de lijn had was duidelijk geïrriteerd omdat ik een bevestiging van de afspraak via mail wou hebben. "De afspraak staat bevestigd" heb ik meerdere keren gehoord toen ik zei dat ik een bevestiging wil & dat het niet de eerste keer zou zijn dat er niemand komt opdagen.
Uiteindelijk ging hij dan toch akkoord om me een bevestiging te sturen. Ik kreeg een html bestand toegestuurd waarin niets verscheen.

-14 maart nog maar eens gebeld. Deze keer kreeg ik voor het gebruikelijke menu (druk op 2 voor uw verhuis) een ander menu te horen. Druk 1 voor uw afspraak, druk 2 voor iets anders. Ik druk op 1 en blijk rechtstreeks te zijn verbonden met de lasdienst. Ik vertelde dat er een afspraak was voor 26 maart. De vriendelijke man van de lasdienst vertelde me dat deze nog niet bevestigd was. Vreemd, want degene waar ik dinsdag mee gebeld had, zei dat deze wel was bevestigd.
Wie zou de waarheid vertellen? Alleen al door het verschil in vriendelijkheid vermoed ik dat het de man van de lasdienst is. Dit vermoeden wordt nog groter als er na het contact wel een afspraak in MyProximus staat & ik een bevestigingsmail krijg.

- 26 maart. Ik heb iemand kunnen vinden om aanwezig te zijn terwijl ik weg ben. Kort na 9u krijg ik telefoon dat de mensen van de lasdienst eraan komen en er over ongeveer een kwartier zullen zijn. (Zouden ze ook al zo vroeg zijn geweest als ik niet had gezegd dat ik om 9u een andere afspraak heb?) Mijn afspraak om 9u duurde niet lang en was op nog geen kilometer van mijn huis. Ik kom toe als de techniekers naar de voordeur lopen. Het zijn 2 vriendelijke mannen, op de bestelwagen staat O.M.V. Natie.
Het meeste werk hebben ze buiten. Aan de straatkant moet een put gegraven worden om de kabel aan te sluiten. Na 2-3 uur werken zijn ze klaar en heb ik eindelijk een aansluiting, bijna een maand na mijn verhuis.

Pakketwijziging

Zoals eerder aangegeven ga ik het ook nog over mijn pakketwijziging hebben. Ik had een oud pakket en betaalde ongeveer €110/maand. Ik keek eens en zag dat Tuttimus me goedkoper zou uitkomen. De extra tv pakketten had ik niet nodig en 3GB mobiel is voldoende, dus dat zou op €85/maand moeten komen.
Helaas is dit niet het geval. Ik had een abonnement met 2GB/maand, het lijkt me logisch dat er in het nieuwe pakket het mobiel abonnement dat met 3GB/maand zou zijn. Om een of andere reden is het dat met 10GB/maand geworden. Vorige maand kon ik dit gebruiken, omdat ik de hele maand zonder internet zat. Nu ik thuis terug internet heb, is 3GB ruim voldoende. Ik zou dus graag zien dat dit wordt aangepast.
Daarnaast is mijn factuur ook nog hoger dan verwacht omdat er het Multi NL Boeket opstaat, terwijl ik had aangegeven geen extra tv boeket te willen. De standaardzenders zijn voor mij voldoende. Ik zou dus ook graag dit boeket geschrapt zien worden.

Bestellingen

In mijn nieuwe huis staat de modem verder weg van de tv, dus ik besloot om een wifi booster te bestellen. Ik denk dat ik deze de eerste keer op 14 februari heb besteld, hier heb ik nooit een bevestiging van gekregen.
Op 26 februari bestelde ik opnieuw een wifi booster. Deze keer kreeg ik wel een bevestiging. Binnen 2 werkdagen zou de bestelling aankomen in het UPS-afhaalpunt. Ik koos ervoor om de bestelling bij een afhaalpunt te laten leveren, zodat ik niet het risico liep om de postbode te missen.
2 dagen gingen voorbij, een week, 2 weken. In de tussentijd was ik bij het afhaalpunt gaan vragen of ze mijn bestelling hadden gekregen, misschien had ik wel gewoon geen SMS gekregen. Ze hadden mijn pakket niet gezien.
12 maart. Ondertussen ging ik er van uit dat ik geen bestelling meer zou ontvangen, dat het net zoals mijn eerste poging op niets zou uitdraaien. Net als ik in de auto stap, stopt er een auto van bpost voor de oprit.Deze heeft een pakketje voor mij, de wifi booster. Was ik iets vroeger vertrokken dan had ik dit gemist, hetgeen ik wou vermijden door het pakje bij een afhaalpunt te laten leveren.
Waarom is er in MyProximus de optie om het bij een afhaalpunt te laten leveren als jullie het zich niet aantrekken welke keuze men opgeeft?
Deze levering kost me trouwens €6,69 terwijl er bij de bestelling nergens stond dat er leveringskosten betaald moeten worden.

Facturatie

Bij een wijziging van pakket is het blijkbaar zo dat het nieuwe en oude pakket op een vreemde manier worden bijgeteld en afgetrokken over verschillende maanden. Hierdoor komen de facturen van februari, maart en april bij mij over als een wanorde. Als ik de facturen optel en deel door 3 kom ik uit op ongeveer €110 per maand waardoor ik vermoed dat het klopt.
Voor de maand maart zou ik eigenlijk niet voor de tv & internet willen betalen, omdat ik deze tot 26 maart niet heb kunnen gebruiken. Ik heb geprobeerd om hiervoor naar 080022800 te bellen. Het aantal submenu's was echter zo groot dat de batterij van de telefoon leeg was tegen de tijd dat ik (misschien) met iemand kon praten.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Beste,

Alvast de excuses hiervoor.
Kan je ons via Het Proximus Team klantgegegevens bezorgen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)
Dan kijken we dit voor je na.
Mvg, Koen
Ik was nog iets vergeten. Sinds ik van pakket ben veranderd, kan ik niet meer zien wie me gebeld heeft op de vaste lijn. Er verschijnt steeds 'Anoniem' op het display van de telefoon (Belgacom Twist 359).
Toen de vaste telefoon nog in het oude huis stond, stond deze doorgeschakeld naar mijn GSM. Op mijn GSM verscheen wel het nummer van degene die belde.
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb een dossier (38231990) opgemaakt voor de bevoegde dienst.
Deze zal alles voor je nakijken en je nog contacteren ivm de oplossing
Om het telefoonnummer te kunnen zien van diegene die u belt heb je de nummerweergave nodig.
Ik zie dat deze momenteel niet actief staat.
De slimme diensten kosten 4,99 EUR per maand incl. BTW
Mvg, Koen

Reageer