problemen met niet geleverd toestel


Vorige woensdag kocht ik via de webshop een iPhone 13 pro max met abonnement. Geen track and trace doorgekregen. Na meerdere keren te bellen met de proximus klantendienst zeiden ze me dat die geleverd was in de door mij gekozen afleverpunt. Naar het afleverpunt geweest, er is daar niks toegekomen. Na opnieuw te bellen zeiden ze me dat er geen order openstaat en ze geen idee hebben over wat er fout loopt. Ik heb de orderbevestiging gekregen, netjes de betaling gedaan en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Ik wacht ondertussen al 7dagen en na ongeveer 10 maal te bellen naar de klanten dienst nog niks wijzer geworden. Ze zouden me terug bellen binnen de tien dagen. Wat voor mij uiteraard niet acceptabel is. Graag een duidelijke uitleg over deze wanpraktijken. 


26 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Anneke Rossie 

het spijt me dat dit misloopt

Er loopt al een dossier, en de dossierbeheerder zoekt momenteel uit waar het probleem zich situeert

Ik heb haar gevraagd je op de hoogte te houden.

vriendelijke groeten

Tina

Bedankt,

ik hoop zo snel mogelijk er iets van te horen!!!! 

Beste. We zijn ondertussen 7 dagen verder en ik heb nog niks van jullie vernomen. Gsm is ook nog steeds NIET toegekomen. Ik wacht nu dus al 14 dagen op een toestel dat binne de 2-3 werkdagen zou geleverd worden. Wat een klote service seg!

Ik ben onlangs overgestapt naar Proximus (tv en internet) en ik begin nu toch te overwegen om over te stappen naar een andere provider. 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Anneke Rossie onze excuses voor het ongemak! Ik heb via de coach om escalatie gevraagd, ze gaan je contacteren. Groetjes, Heidi

Zoals jullie kunnen zien ben ik al 8 dagen + 1 week aan het wachten. Nog steeds heeft er mij niemand van jullie dienst gecontacteerd.  Ik heb niet betaald om van iedereen van Proximus excuses te krijgen. Ik wil weten waar mijn toestel is. 

Reputatie 7
Badge +3

@Anneke Rossie 

zeer vervelend, ik weet het… nu weer via ander kanaal doorgestuurd  in de hoop dat iemand duidelijk actie onderneemt. 

groeten

Tina

Dus in die 2 weken tijd heeft er nog niemand de moeite gedaan om actie te ondernemen? Ik heb letterlijk al meer dan 10 keer gebeld naar jullie diensten, ik heb voor jullie al een voorstapje genomen en zelf naar Bpost gebeld daar hebben ze alleen een stickertje van jullie ontvangen. Jullie dienst ging me binnen de 10 dagen terugbellen we zijn ondertussen 9 dagen verder en ik vermoed dat dag 10, dag 11 enzovoort zullen volgen. Ik ga ook even test aankoop verwittigen aangezien jullie mijn case met laksheid behandelen. 

Reputatie 7
Badge +3

@Anneke Rossie 

oh jawel er is al allerlei opzoekingswerk geweest hoor!

maar ze wachten altijd zo lang om de klant zelf ook al op de hoogte te houden

de collega’s bellen liefst als ze al concreet resultaat hebben en dat kan in dit geval lang duren omdat we ook via bpost klacht moeten indienen

mijn collega zou 1 x geprobeerd hebben je te bereiken, maar dat is toen niet gelukt…

Naar het mailadres in je profiel kan men ook mailen, heb ik ook doorgegeven

in elk geval: er wordt wél aan gewerkt, ook al merk jij dat niet.  

groetjes

Tina

Beste, als jullie concreet nog niks weten dan vraag ik me af waarom jullie me zogezegd zouden moeten gebeld hebben. Ik heb 1 maal een telefoon gemist van jullie heb terug gebeld en dit was voor een joint offer dus niks te maken met het toestel. Ook heb ik 2 nummers doorgegeven waarop jullie me kunnen bereiken. Heb net nog even gebeld naar jullie diensten en de persoon die mijn case zou behandelen was in verlof deze periode en heeft vanmorgen mijn case pas aangeraakt. Ik krijg steeds andere dingen van jullie te horen. Heel frustrerend. 

Beste, 

het terugbellen binnen de 10 dagen zijn ondertussen verstreken. Ik heb vorige week een pakketje uit China besteld dit is sneller toegekomen dan mijn toestel dat ik bij jullie bestelde. Jullie vragen escalatie aan, hoogprioriteit en nog steeds hoor ik letterlijk niks van jullie. Ik begrijp dat jullie hier tijd voor nodig hebben maar ik wacht al sinds 27 juli. En dit is gewoon te belachelijk voor woorden. Ik kan zeggen dat ik diep teleurgesteld ben in jullie diensten, onlangs nog tv en internet laten installeren thuis maar ik kan jullie nu al garanderen dat ik binnekort bij een andere provider zal overschakelen. IK HEB ZO’N SPIJT VAN MIJN AANKOOP BIJ JULLIE!! 

Ik heb bij elke telefoontje naar jullie het nummer doorgegeven waarop jullie mij kunnen bereiken en toch hebben jullie naar het nummer gebeld waarop ik niet beschikbaar ben. Ik geef het nog tot morgen en dan haal ik er test aankoop bij, jullie geven mij ook geen andere keuze. De gesprekken aan de telefoon lopen moeizamer en moeizamer en de gesprekken hier op het forum worden er ook niet vriendelijker op, dus de enige optie voor mij aangezien er geen begrip kan opgebracht worden voor mijn frustratie zorgen ervoor dat ik andere stappen zal moeten ondernemen indien dit niet opgelost geraakt. 

Ter info: nu zal er op het forum geen proximus medewerker meer reageren en ook tijdens het weekend komen ze hier niet langs.

Fantastische dienstverlening 👍😁😂

Gelukkig blijft de helpdesk nog bereikbaar, ook tijdens het weekend.

De Proximus forummedewerker (moderator) kunnen natuurlijk alleen maar alles doorspelen aan de bevoegde diensten, wat ook gebeurd is zie ik in hun berichten hier boven.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Anneke Rossie ik lees in het dossier dat je intussen een update per mail ontvangen hebt. Groetjes, Heidi

Klopt. Ze zeggen hetzelfde als jullie dat ze het aan het onderzoeken zijn. Meer niet. 

Reputatie 6
Badge +2

Als dat verloren is of gestolen kan dat wel een tijdje duren. Kan Proximus (toch groot en rijk!) ondertussen geen oplossing aanbieden aan Rossie (klein en arm?) bvb

  • nieuwe opsturen
  • geld terug storten
  • een goedkopere aanbieden  in afwachting van het resultaat van het onderzoek
  • …..

Dat moet daarom niet op het publieke forum geregeld worden. 

Beste, 

Ik kreeg van jullie dienst een mail om een formulier in te vullen en jullie zo snel mogelijk terug te bezorgen op welk e-mail adres stond er niet bij dus antwoordde ik op de mail die jullie mij stuurde met het ingevulde formulier echter kreeg ik een antwoord van deze dienst met als volgende : 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Anneke Rossie je mag dit mailen naar doc@proximus.com. Groetjes, Heidi

Heb het nogmaals verstuurd naar het door jou doorgegeven e-mail adres en kreeg direct antWoord 

Ik wacht al sinds 27 juli, eerst ging ik iets horen binnen de 10 dagen, we zijn ondertussen al 20 dagen verder, ik hoop dat ik nu niet nog 5 dagen moet wachten 😳 

Beste, 

Aangezien ik bij de klantendienst telefonisch afgescheept wordt probeer ik hier nogmaals informatie te achterhalen over mijn case die nog steeds niet opgelost is en waarvoor mij nog steeds niemand heeft opgebeld. Vorige maandag kreeg ik een e-mail om bovenstaand formulier NOGMAALS op te sturen en dat mijn case op hoogst prioriteit zou staan. Echter zijn we ondertussen ALWEER 8 dagen verder zonder verder een antwoord te krijgen of dergelijke informatie over waar mijn toestel is. Bij deze zou ik het appreciëren om duidelijke informatie te krijgen en ook zo snel mogelijk het toestel te ontvangen waar ik voor betaald heb en waar ik al meer dan een maand op wacht. 
 

Vandaag heeft jullie dienst besloten zonder mij op de hoogte te brengen dat zij het toestel niet opsturen en mijn geld terug storten. Daarmee is de case afgehandeld en volgens hen opgelost. Mensen die hun GSM via de webshop aankopen kan ik aanraden dit NIET te doen aangezien zij producten aanbieden die zij niet kunnen leveren. Veel beloftes gemaakt om dit ASAP in orde te brengen en een nieuw toestel op te sturen, meerdere malen formulieren invullen om dit in orde te maken om tijd te kunnen rekken en niks van hen laten horen. Bij deze ga ik mijn toestel gewoon aankopen in de winkel en zeker niet een winkel van Proximus. Bedankt aan de 20 mensen die ik deze maand aan de telefoon had voor de loze beloftes en bedankt om mij vooral niet te contacteren zoals beloofd. Hopelijk sturen jullie mijn geld sneller op dan het beloofde toestel. Toppers jullie! 

Reputatie 7
Badge +3

@Anneke Rossie Ik begrijp volledig uw ongenoegen over dit dossier.Ik kan u wel bevestigen dat al de collega’s van Proximus als de dienst van Bpost die met uw zaak zijn bezig geweest al het nodige opzoekwerk hebben gedaan om het toestel terug te vinden,  zodat dit aan u kon bezorgd worden.Dat is blijkbaar niet gelukt.Vandaar dat de regel is om het bedrag terug te storten.En ja ik begrijp dat het leuker zou zijn geweest dat ze u hierover telefonisch hadden ingelicht met een korte uitleg.Excuses nogmaals en bedankt voor deze reactie dewelke het mogelijk maakt om in de toekomst onze dienstverlening te verbeteren.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Anneke Rossie De dienst gaat u vandaag contacteren ivm een voorstel/oplossing.Groetjes,Joel

Reageer