Beantwoord

Problemen met bestelling IPhone 14 Plus

  • 28 November 2022
  • 19 reacties
  • 424 Bekeken

Beste,

 

Enkele weken geleden wou ik een data bundel om een Iphone vervroegd afbreken (en vergoeding betalen) om nieuwe Iphone al te kunnen kopen. Toen werd echter de het verkeerde abonnement (ander nummer) stopgezet. Dit werd vervolgens rechtgezet maar intussen was het andere abonnement bijna verlopen dus zei ik om het zo te laten

Toen het nummer vrij kwam hebben wij onze Proximus producten in een Flex Pack gestoken en tegelijkertijd een nieuwe Iphone 14 Plus besteld. Met die bestelling was blijkbaar iets mis. Ik naar een proximus center. Daar werd ik vriendelijk geholpen. De verkoper belde naar iemand van een binnendienst, die zou alles regelen. De Iphone 14 Plus was intussen al betaald.

Enkele dagen later krijgen wij een Iphone 14 Pro toegestuurd. Nooit gevraagd of betaald. 

Terug naar de winkel. (heb daar intussen al enkele uren doorgebracht - LETTERLIJK)

Daar werd ik opnieuw vriendelijk geholpen door de verkoper. Die ging een ‘spoed procedure’ opstarten waarbij onze aankoop terugbetaald zou worden, we de verkeerde opnieuw zouden terugsturen. Alles zou gereset worden en dan zouden we de Iphone 14 Plus terug kunnen bestellen.

Dit sleept in zijn geheel al enkele weken aan. De “spoed procedure” loopt al een week zonder dat we er IETS van horen. Geen terugbetaling. Geen vraag naar info. Geen gegevens om de foutieve Iphone terug te sturen… NIETS….

Verkoper in de winkel zegt dat hij niets kan doen, moet procedure volgen die loopt (en geloof dat best) maar ondertussen zitten wij vast. Kunnen niets doen.

Wanneer gaat hier actie in komen? Wanneer heb ik OFWEL mijn geld terug, ofwel de IPhone die ik betaald heb?

Heb al veel zin gehad om alles op te zeggen en opnieuw te beginnen bij nieuwe / andere provider….

MVG

icon

Beste antwoord door FriesS 27 January 2023, 10:59

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@FriesS  Ik heb aan dossierbeheerder gevraagd dat men je contacteert. Groetjes.

Beste Luc.M

Heb jij nog iets van dossierbeheer? Ik nog steeds niet...

Reputatie 7
Badge +3

@FriesS Ik zie aan de inhoud en de notities  van uw dossier 51641856 dat de dossierbeheerder er volop mee  bezig is.Van zodra onderzoek is afgelopen gaat deze u contacteren.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Beste, Joel, Luc, …

 

Is er al vooruitgang in dossier 51641856? Deze loopt nu al een hele tijd zonder enig bericht, we zijn ons geld al een hele tijd kwijt zonder een andere IPhone te hebben… DRINGEND actie nodig.

 

MVG

Reputatie 7
Badge +3

@FriesS  Dag ik heb het dossier geescaleerd naar haar overste. Ik heb gevraagd of ze je wil contacteren. Groetjes

Goeiemiddag Luc,

 

Niet persoonlijk, maar ik hoor al 3 weken dat ik gecontacteerd ga worden, maar als ik zelf geen initiatief neem, hoor ik niets. En het enige dat ik wel te horen krijg dan is dat ik gecontacteerd ga worden…

Niet erg hoopgevend.

 

MVG

Beste @Luc.M , @Joel M 


We zijn ondertussen weer 6 dagen verder… 

Zonder enig bericht…

Ondertussen is ook ons 2e Iphone contract afgelopen, maar ook  hier kan ik nog geen andere voor kopen (als ik al zou opteren om bij Proximus te blijven)

Ik hoop dat je begrijpt dat we absoluut niet tevreden zijn met deze heel teleurstellende service vanuit Proximus…
 

MVG

Reputatie 7
Badge +3

@FriesS Ik begrijp volkomen uw ongenoegen.Ik zou waarschijnlijk zelf ook zo reageren.Ik heb de verantwoordelijke van de dossierbeheerder een mail gestuurd dat er dringend contact met u moet opgenomen worden.Ik vind dit persoonlijk niet kunnen dat dit nog steeds niet is uitgevoerd geweest.Onze oprechte excuses hiervoor.Groetjes,Joel

@Joel M 
Ik heb eergisteren inderdaad telefoon gekregen, blijkbaar was er aan dit dossier dus inderdaad nog NIETS gedaan…. De eerste stappen zijn nu gezet. Hopelijk gaat het nu inderdaad wat vooruit.
MVG

Reputatie 7
Badge +3

@FriesS Ben blij dat de bevoegde eindelijk ermee bezig is.Groetjes,Joel

Beste @Joel M , @Luc.M 


Blijkbaar iets te vroeg blij.

Vorige week iemand aan de lijn gehad die ging zorgen dat we een terugbetaling kregen. Als die in orde was, moest ik opnieuw contact opnemen (zelfde nummer terugbellen) om te zien of en hoe we een nieuwe aankoop zouden regelen.

Intussen een week verder, nog niets van terugbetaling gezien of gehoord, ook de instellingen op mijn MYproximus account blijven vast/verkeerd staan. En als ik naar dat nummer terugbel neemt er niemand op…..

Ik weet niet hoe jij/jullie als klant zouden reageren, maar ik ben het SPUUGZAT 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @FriesS ik vraag aan Daphne om je opnieuw te contacteren!

Beste @HeidiE ; @Joel M ; @Luc.M 

Sinds vorige week woensdag (laatste post) nog niets gehoord ….

Zelf ook nummer al verschillende malen terug gebeld, zonder dat er iemand opneemt…

Hier niet opnieuw reageren met ‘Ik vraag iemand om u te contacteren’ AUB

Heb dat al te vaak gehoord of gelezen.

DRINGEND oplossing ten gronde nodig

Wil mijn geld NU terug.
 

Bedankt

Reputatie 7
Badge +3

@FriesS Ik heb de dossierbeheerder gesproken via de chat.Deze gaat u vandaag contacteren.Excuses nogmaals.Groetjes,Joel

Beste @Joel M 

 

Ik heb deze ochtend inderdaad een gemist gesprek (kon door werk onmogelijk opnemen)

Heb daarna een mail gekregen waar ik absoluut niet vrolijker van wordt.

Ik probeer ook al een tijdje enige keren terug te bellen zonder enig succes.

Ondertussen is er ook een dossier lopende bij de ombudsdienst Telecom.

MVG

Beste,
Heb uw medewerker net terug aan de lijn gehad.
We wachten op de volgende stappen.
MVG

🎉🎉

We “Vieren” vandaag dat het dag op dag 2 maand geleden is dat heel deze miserie begonnen is!

En we staan nog geen stap verder!

Ik heb intussen al enkele reacties van Proximus gekregen, de een al wat vriendelijker, de andere al wat dommer (bvb het is uw fout dat dit zolang aansleept want je stuurt niets terug - en de dag erna krijg ik pas een retour label en dergelijke) terwijl ik steeds alles eerlijk en open gecommuniceerd heb en (tot voor kort) exact deed zoals gevraagd werd.

Vragen die ik stel worden niet beantwoord, ook al stuur je ze herhaaldelijk.

 

Reputatie 7
Badge +3

@FriesS 

Er loopt hierover ook een ombudsdossier

De dossierbeheerder gaat het nodige moeten doen.

Ik heb je bericht doorgestuurd.

Hopelijk komt er schot in de zaak…

vriendelijke groeten

Tina

Gisteren heb ik na bijna 2,5 maanden EINDELIJK mijn geld terug gekregen.

Na deze cirque die mij alleen tijd en geld gekost heeft (rekening houdend met huidige inflatie; de herverkoopwaarde van mijn oude Iphone die ik nu pas kan vervangen is meer dan 30€ lager, benzine en tijd kwijt door meedere keren naar de Post en Proximuscenter te rijden, om nog maar te zwijgen over de letterlijke UREN wachten bij en op jullie diensten) is dit dossier dan wellicht ook afgelopen.

Terwijl de fouten van in het begin door Proximus werden gemaakt, en ik hen daar telkens opnieuw op moest wijzen, en vragen welke de volgende stap zou worden, werd uiteindelijk door Proximus de schuld en foutlast wel bij mij gelegd. In plaats van excuses voor hun geknoei werd mij verweten. Verschillende voorstellen tot bemiddeling of vragen voor alternatieve oplossingen werden steeds afgewezen of gewoon niet beantwoord.

Als ik dienstverlener was en ik was Proximus in dit dossier, ik zou door de grond zakken van schaamte om een klant van meer dan 10j lang zo te behandelen.

Ik had dus geen enkele reden meer om niet ONMIDDELIJK (lees gisteten nog) van provider te veranderen. Ik ben gedegouteerd door deze houding en aanpak.

Deze dienstverlening kan geen enkele firma zich rechtvaardigen.

Reageer