Vraag

Problemen met aansluiting


Op 14/04/2020 deden we een aanvraag voor één of meerdere proximus diensten.(de vorige eigenaars van ons huis hadden ook proximus)  Na verschillende telefonische contacten werd ons bevestigd dat jullie gingen langskomen op 5/05/2020 om deze diensten te installeren.  Op 5/05/2020 kwam niemand van jullie langs, na opnieuw telefonisch contact kwam doodleuk de opmerking dat er eigenlijk geen afspraak ingepland stond. Opnieuw gebeld met de klantendienst om een nieuwe afspraak te maken, maar we moesten wachten op een mail.  We kregen dezelfde mail of onderstaande mail, waarna ik opnieuw belde met de klantendienst. (al enkele malen klantonvriendelijke medewerkers gehad, kortaf, niet vriendelijk en niet behulpzaam)   Ze gingen een "dossiertje" aanmaken en men zou ons telefonisch contacteren binnen de 42u. Nooit telefoon gehad, waarna ik opnieuw belde naar de klantendienst. Opnieuw hetzelfde verhaal.  Gisteren hebben we opnieuw gebeld naar de klantendienst en hebben ze onze aanvraag voor meerdere proximus diensten opnieuw gedaan. Vandaag krijgen we terug dezelfde mail. Ik denk dat we tot nu toe al heel veel geduld gehad hebben, maar nu raakt dit geduld toch stilaan op. Mijn vriendin en ik werken beiden in het onderwijs waardoor we internet nodig hebben. Tot nu toe doen we het steeds met ons 4G abonnement, maar ideaal is dit niet.  Graag zou ik duidelijkheid willen wanneer het probleem effectief zal opgelost worden en wij internet en tv zullen hebben. Want het duurt nu al bijna een maand na onze eerste aanvraag. Indien het niet kan opgelost worden binnen de week, voel ik mij genoodzaakt om over te stappen naar de concurrentie!   Hopelijk krijgen we nu wel eens een passend antwoord en raak dit probleem alsnog opgelost.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@1_Ken_1 Mijn excuses voor het ongemak. De reden dat de aansluiting momenteel niet kan gebeuren is dat er geen vrije poorten beschikbaar zijn. De achterliggende dienst houdt dit in de gaten. Zodra er een poort vrijkomt zullen zij contact met je opnemen voor een afspraak. Groetjes, Antonella

Beste,

Dank u voor de reactie. 

En binnen welke tijdspanne zou er dan een poort vrijkomen. Want we wachten nu toch al bijna een maand. Spreken we over dagen, weken, maanden? Met deze reactie blijf ik opnieuw in de kou staan. Bij aanvraag van de diensten werd ons uitdrukkelijk beloofd dat alle diensten op 5/05 zouden geactiveerd worden. We zijn nu 12/05 en er is nog niks in ode. Er is nooit sprake geweest dat er geen poort zou vrij zijn. We wonen ondertussen al op ons nieuw adres en zitten bijgevolg zonder internet en tv.

Moest dit duidelijk gecommuniceerd zijn van in het begin en geen loze beloftes gedaan worden, konden we hiermee rekening gehouden hebben en uitgekeken hebben naar een operator die ons wel direct kon helpen.

Wat ik niet echt snap is dat de vorige eigenaars Proximus hadden en nu kan er opeens geen aansluiting gebeuren omdat er geen poorten meer vrij zijn.

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik ben geen Proximus medewerker maar begrijp uit bovenstaande dat het aantal voorhanden aansluitingen (“poorten”) in de straatkast volzet is = de “poort” van de vorige eigenaar is reeds aan iemand anders toegewezen

Ik vrees dat indien er geen uitbreiding voorzien is in de nabije toekomst er dient te worden gewacht op de opzegging door een andere klant = er kunnen u geen vooruitzichten door de proximus helpdesk  worden gegeven 

Concreet lijkt het mij daarom opportuun uit te kijken naar een andere oplossing = teledistributie (coax: Telenet/Orange) of 4G (mobiel: Orange Flybox, Tadaam, Proximus 5G Unlimited ook bruikbaar voor 4G)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html

&  samen met tethering

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mob_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-5g-4g-of-3g/uw-gsm-of-tablet-als-mobiele-hotspot-instellen.html

dat is natuurlijk onvoorspelbaar want Proximus kan moeilijk voorspellen wanneer juist iemand zijn VDSL lijn gaat opzeggen, dit kan even goed al morgen zijn maar het kant maanden duren of mss nog meer!

Als je veel data /maand verslindt vallen die oplossingen via tethering natuurlijk niet goedkoop uit!

Reputatie 7
Badge +3

@1_Ken_1 ken

ik heb gezien dat er een dossier was bij technische dienst.

Ik laat nog even navragen of er meer nieuws/vooruitzicht is.

Excuses dat het zo gelopen is, dat was niet de bedoeling.

groeten,

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@1_Ken_1 

 

Beste,

ik krijg info binnen: er is een poort toegewezen en je hebt een afspraak voor 19/5.  Heb je hiervan bevestiging ontvangen ?

groetjes

Tina

Beste,

Ik heb idd de bevestiging gekregen voor een afspraak op 19/05. Maar gezien wij nu al zolang wachten, hoop ik toch dat jullie een inspanning doen om nog deze week langs te komen. Ik belde hiervoor naar de klantendienst en hiervoor zouden ze me gisteren of vandaag contacteren. Maar op heden nog niks gehoord. ( had ook jammergenoeg niks anders verwacht)

Mvg.

dat is zeker al goed nieuws dat er al een poort vrij is, je ziet dat het niet altijd moet tegenslaan :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +3

@1_Ken_1 

ik kan navragen of vervroeging mogelijk is;

Door Corona zijn onze diensten ook nog niet zo lang terug aan het werk voor installaties : klanten die nog langer hebben moeten wachten zullen voorgaan, vrees ik.

maar vragen kan geen kwaad (werkvolume zal per regio ook wel anders zijn)

groeten,

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@1_Ken_1 

mijn collega gaat je bellen : kans bestaat dat er nog mogelijkheden zijn :-)

gr,

Tina

Reageer