Vraag

overzetten GSMnrs bij nieuwe bestelling + leverdatum

  • 17 December 2020
  • 11 reacties
  • 174 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb enkele dagen geleden het family pack (all-in) besteld. Wij hebben momenteel 2 GSMnrs in gebruik. Hiervoor heb ik ook de simkaartnummers moeten invullen. Na het plaatsen van de bestelling heb ik de dagen nadien nog enkele stappen moeten doorlopen om de bestelling definitief te maken.

Bij het doorlopen van de laatste stap heb ik opnieuw een overzicht van de bestelling gekregen waarbij vermeld wordt bij over te zetten GSMnrs: niet van toepassing. Dit is niet correct. In de oorspronkelijke order zijn alle gegevens wel correct opgenomen. 

Vooraleer de laatste stap te bevestigen heb ik tel. contact opgenomen met de klantendienst. Het was nogal onduidelijk, eerst leek het beter om de bestelling volledig te annuleren en nadien bleek dat toch niet nodig. Men wist mij te zeggen dat alle nodige gegevens om de GSMnrs over te zetten wel degelijk in jullie bezit zijn, enkel in het laatste overzicht zijn ze vreemd genoeg niet overgenomen. Blijkbaar had de laatste stap enkel te maken met de joint-offer en het inboeken van de afspraak.

Mijn vragen: 

-Kan u mij bevestigen dat de overzetting van onze GSMnrs alsnog zal gebeuren (blijkbaar is dit technisch niet al te moeilijk).

- wat betreft de joint-offer; leverdatum is voorzien vandaag 17/12, ik heb echter nog geen bericht van Bpost en de status via MyProximus is onveranderd sinds 11/12. Ik begrijp dat er vertraging is bij Bpost maar vraag me af of de bestelling correct is doorgekomen.

Alvast bedankt om dit te willen nakijken.

 


11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Sgt.Pepper Wat de betreft de gsm-nummers, daarvoor is er een dossier 47026277 aangemaakt voor opvolging zodat zeker alles goed in orde komt.Wat betreft de levering van de Samsung TV, dit stond op gisteren.Is deze geleverd?.Groetjes,Joel

Beste Joel,

Hartelijk dank voor uw vlugge respons. Fijn om te horen dat dit in orde komt.

De TV is voorlopig nog niet geleverd maar ondertussen heb ik wel bericht gekregen dat deze vandaag geleverd zou worden. Dit heeft dus enkel te maken met vertraging/drukte, hier heb ik alle begrip voor.

Met vriendelijke groeten

Reputatie 7
Badge +3

@Sgt.Pepper Ok super. Moest er achteraf nog iets zijn laat u het maar weten via deze weg.groetjes,Joel

Goedemiddag,

Ik kom terug op bovenstaande bestelling.

Vorige week, 13/01, kwam de technieker langs voor installatie. Blijkbaar beschikten wij niet over de juiste kabel voor aansluiting. Hiervoor moest een andere technieker (lasser) langskomen om na te gaan wat de mogelijkheden zouden zijn.
We hebben een diepe voortuin en de technieker kon niet met zekerheid inschatten wat de mogelijkheden waren. We konden best het advies van de andere technieker afwachten en indien nodig konden we alsnog beslissen om kosteloos te annuleren.

Vandaag is de andere technieker langsgekomen en blijkt dat de volledige voortuin zou uitgegraven moeten worden (plaatsing nieuwe kabel).
Aangezien er reeds grondwerken werden uitgevoerd hebben we uiteindelijk besloten om dit niet te laten doen en onze bestelling te annuleren.

Ik heb ondertussen een bevestiging van de annulatie per mail, maar wel wordt er meteen een kost voor laattijdige annulatie aangerekend.
Hier kan ik echter niet mee akkoord gaan. Ik heb duidelijk van tevoren gevraagd of het nog mogelijk was om kosteloos te annuleren en dat werd bevestigd.
Op aanraden van Proximus heb ik ook gewacht op het advies van de andere technieker. Toen deze mij enkele dagen op voorhand telefonisch contacteerde heb ik dat voor alle zekerheid ook nog even nagevraagd en dat werd bevestigd.

Kan u mij aub het volgende bevestigen:

- De schrapping van de onterecht aangerekende annulatiekosten 
- Hoe ik de TV (joint offer) terug kan bezorgen aan Proximus en hoe de terugstorting van het éénmalige bedrag zal gebeuren

- Dat de opzegging bij onze vorige provider in dit geval niet zal doorgaan en dit gewoon blijft verder lopen

 

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

@Sgt.Pepper  Dag Dimitri, ik heb voor u dossier 47295589 aangemaakt. De dossierbeheerder zal u spoedig contacteren. Groetjes Luc

Beste, bedankt voor uw reactie. Mag ik deze keer wel verzoeken om mij spoedig te contacteren. Vorige keer was er ook gezegd dat er een dossiernummer was aangemaakt voor de GSM-nr's, maar daar is na méér dan een maand niets mee gebeurd. U zal begrijpen dat dat niet servicewaardig is. Mvg

FYI: Maandag pas komt er iemand die van Proximus zelf terug langs op het forum.

Reputatie 7
Badge +3

@Sgt.Pepper Dossier is aangemaakt op 19/1 en is nog niet toegewezen. m’n excuses. Men zal u contacteren. Groetjes Luc

Goedemorgen,

Ondertussen is bovenstaande jammer genoeg nog niet opgelost. Ik werd uiteindelijk gecontacteerd dat de onterechte aanrekening werd kwijtgescholden en de diensten bij mijn huidige provider blijven verder lopen, waarvoor dank.

Voor het terugsturen van de TV zou ik een retourlabel ontvangen om deze terug te zenden via Bpost. Dit label heb ik echter niet ontvangen. Volgens de medewerker van Proximus moest ik hiervoor naar een Proximus winkel gaan. De Proximus winkels hebben geen tel.nr of emailadres, mijn bestelling is echter volledig online gebeurd dus waarom ik nu naar een Proximus winkel moest is me erg onduidelijk.

Desondanks ben ik naar de Proximus winkel geweest, maar hier wisten ze mij doodleuk te zeggen dat ze mij hier niet mee verder konden helpen en ik Proximus zelf moest contacteren (zoals ik reeds meerdere malen heb gedaan).

Mag ik u bijgevolg verzoeken om mij spoedig het retourlabel te bezorgen zodat ik de TV via Bpost kan terugsturen en mij te informeren hoe het reeds betaalde bedrag aan mij zal teruggestort worden.

Met vriendelijke groeten

 

Reputatie 7
Badge +3

@Sgt.Pepper Bedankt voor de info. Ik zie dat de bestelling inderdaad werd geannuleerd, maar dat er geen retourlabel is aangemaakt. De terugbetaling gebeurt van het moment dat de TV terug ibij Proximus s, dus ik ga je zo spoedig mogelijk een label bezorgen via dossier 47442364 dat ik zelf in behandeling heb genomen. Ik ben op terugkoppeling van onze logistieke dienst aan het wachten. Zodra ik meer nieuws heb, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella

@AntonellaD , prima, bedankt alvast om mij op de hoogte te houden.

Met vriendelijke groeten

Reageer