Vraag

Oplichting door telefoonmedewerkers

  • 5 October 2018
  • 6 reacties
  • 543 Bekeken

Graag wou ik in de maand september naar proximus overstappen ivm met de promo op het familus pack, 4 maanden korting (netflix) en webdeal korting. Er was enkel een contacteer mij optie. Na een aantal weken proberen, werd ik maar niet gebeld. Dus zelf contact opgenomen.
1ste telefoniste was vriendelijk, en noteerde alles maar zei dat ze niet aan de webdeal korting kon. Ik stond erop dat ik deze kreeg aangezien het niet mijn schuld was dat ik niet gecontacteerd werd. Dus ze zou een andere korting toepassen. Ik krijg de samenvatting en zie dat mijn vast nummer verkeerd is doorgegeven en dat er geen korting vermeld staat.
Ik bel terug en krijg een 2de medewerker aan de lijn. Deze medewerker had duidelijk geen zin om me verder te helpen en was meer aan het lachen met zijn collega's dan te werken. Hij zou het doorgeven.
Ik krijg geen bevestiging. De dag erna belt er opnieuw een medewerkster. Na een half uur aan de telefoon te hangen was het haar gelukt om mijn correct vast nummer te importeren en een affinity korting te voorzien. Dit was op 27/09. Ik krijg het overzicht van bestelde producten en ben tevreden.

Op 28/09 staat er in mijn inbox, deze bestelling is geannuleerd. Dus ik denk, zal nog van het voorgaande zijn. Op 1/10 echter staat er ineens een nieuwe bestelling zonder dat ik die geplaatst heb. En nu zonder kortingen (want de promo is immers afgelopen). Vandaag 5/10 krijg ik een mail om te bevestigen en klant te worden. Als ik dit doe ben ik echt bedrogen...
Wat nu? 30 dagen laten uitdoven en maar geen klant worden? Dit zijn gangsterpraktijken. Ik heb de correcte bestelbon in pdf nog in mijn bezit. En heb geen zin om door een 4de telefoniste bedrogen te worden en tijd te verliezen.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
Mocht er op korter termijn (vandaag, morgen, overmorgen) geen reactie komen van Proximus-medewerkers op dit publieke forum
https://www.proximus.be/dam/jcr:69510fc0-6edb-4886-b191-62a8e6b4a349/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/res/renunciation_right_NL~2017-05-31-18-50-08~cache.pdf
&
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html
ik ken mijn nr niet - mobiel - ik heb een vraag over mijn factuur - een klacht indienen (onderaan rechts e-mail ons)

succes
Reputatie 7
Badge +3
Hallo, onze excuses voor het ongemak, kan je ons via een privébericht jouw ordernummer even doorsturen? Dan bekijken we het verder voor jou. Groeten, Aziz

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.
Gisteren 9/09 nieuwe medewerkster aan de telefoon, ik heb de korting erin gezet voor u meneer. U krijgt een bevestiging. Ik kijk de order na en slechts 1 van de 2 kortingen staat erin. Straatje zonder einde, dus einde proximus verhaal dan ook voor mij.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Sven,
En welke korting heb je dan niet gekregen?
Mvg, Koen
Dag Sven,
En welke korting heb je dan niet gekregen?
Mvg, Koen







Misschien nu duidelijk? Jullie kunnen dit allemaal inkijken hoor, ik ben in de Belgacom shop geweest. Er is zogezegd niemand 'bevoegd' om dit recht te zetten. Tof..
Reputatie 7
Badge +4
Dag Sv3n

Ik heb alvast een dossier (35976950) opgemaakt voor de bevoegde dienst.
Deze zal alles voor je nakijken je nog iets laten weten ivm de oplossing.

Mvg, Koen

Reageer