Vraag

Onmogelijk om S9+ te bestellen via pre-order !?!


Sinds gisteren probeer ik een Galaxy S9+ te bestellen, maar zonder succes.
Stap 1: Gisterenmiddag klantendienst gebeld om te vragen of huidige klanten ook in aanmerking komen voor promotie Galaxy S9+ aan 199€ incl BTW. ANTWOORD = "Ja ,geen probleem."
Stap 2: Gisterenavond via website proberen te bestelen en bij tab Configuratie loopt het mis:


Wanneer ik aanduid dat ik een abonnement heb, zit Proximus niet bij de keuzes voor huidige operator.
Stap 3: Daarop bel ik naar de klantendienst. Antwoord = "Ja, dit zou normaal moeten kunnen. Er is blijkbaar een probleem met de site. U kunt via ons bestellen, maar dan voor €329.75 excl BTW. Ik geef het door aan onze IT-ers, probeer anders morgen nog eens."
Stap 4: Deze vanmorgen omstreeks 9u opnieuw geprobeerd, zelfde probleem.
Stap 5: Klantendienst bellen. Antwoord ="Neen deze aanbieding is niet voor klanten met een abonnement!"
Stap 6: Zoeken op de site achter deze nieuwe info en vind dit nergens terug. Ik word zeer ontevreden en wil klacht indienen over de klantendienst en de verschillende info's dat ik kreeg en ivm misleidende reclame, maar vind ook niet waar dat moet.
Stap 7: Vul dan een formulier om teruggebeld te worden.
Stap 8: Chat ondertussen geactiveerd maar zit in een lange wachtrij.
Stap 9: Vriendelijke dame belt mij ondertussen op. Ik sluit mijn chat af. Zelfzeker vertelt ze mij dat ik Join moet kiezen in de lijst van operators, en dat het jammer is dat haar collega's niet op de hoogte zijn. Samen met haar ga ik alle stappen door en betaal ik. Ikke blij en wacht ongeduldig op mijn bevestigingsmail.


Maar na 1u30 nog steeds geen mail.
Stap 10: Chat geactiveerd. Daar word ik naar de E-shop verwezen 0800/99 974
Stap 11: E-shop bellen. Een dame zegt meteen dat als ik Join heb aangeduid zij onmiddellijk mijn bestelling moet annuleren. Ik probeer mijn verhaal te doen en vraag of ze het niet naar Proximus kan aanpassen. GeĂŻrriteerd antwoord ze "Neen en neen, mijn collega's mogen dit niet aanraden dit is fout, ik annuleer uw bestelling en verder kan ik u niet helpen! Andere klanten hebben wel Proximus kunnen aanduiden, probeer opnieuw! Uw geld zal ten vroegste vrijdag terug op uw rekening staan."
Stap 12: Opnieuw geprobeerd, opnieuw zelfde probleem.
Stap 13: Chat activeren. Een vriendelijke Lorenz chat zeker 45min met mij, raadt mij aan om mijn Cookies te verwijderen onder Chrome, raadt mij aan om een andere browser te proberen, om ook eens mijn mandje te ledigen, uit te loggen en mijn brower af te sluiten en dus van nul te herbeginnen. Maar jammer genoeg zonder succes. Hij informeert bij IT en zij bevestigen het probleem. Ik moet eens na 16u herbeginnen.
Stap 14: 16u10 Vol vertrouwen bestel ik opnieuw de S9+ en opnieuw strand ik op hetzelfde probleem, geen proximus in de lijst :(
Stap 15: Ik vul opnieuw formulier in om opgebeld te worden. Zeer snel belt een dame mij op maar blaft dat zij mij hier niet mee mag verder helpen. En ik via de chat of klantendienst moet gaan.
Stap 16: Ik sta weer in de wachtrij van de chat en vertel ondertussen mijn verhaal in deze forum 😓

WAT NU?
HOEVEEL STAPPEN MOET IK NOG ZETTEN OM DEZE SMARTPHONE TE KUNNEN BESTELLEN EN ONTVANGEN?

19 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Het correcte klantennummer moet zijn 746485
mvg. Wilfried
Reputatie 7
Badge +4
TiFlo, de betrokken PM (private message) link gebruiken indien je nog mocht interesse hebben ....
P.S.
Ik krijg er een punthoofd van, maar daarjuist was mijn - wat mij betreft voorlopig laatste - test weer ok (Px voorhanden)
Dus ik blijf vermoeden dat er ergens (soms) een "software" probleem is (trouwens waarom met een "medium" kredietwaardigheid wel van operator x naar Px kunnen overstappen en bij Px er geen gebruik van kunnen maken?)
Wie is die gelukkige Marc, die een link krijgt om zijn zaak verder te bekijken? ?

Goeienamiddag,
Credit Class moet “Hoog” of “Medium” zijn
Bij jou staat dit op 'gemiddeld' en aangezien er toch regelmatige betalingen zijn moet dit gecorrigeerd worden door de back-office -
Nieuw dossier 33326652 opgemaakt met hoogste prioriteit (rescue), Hopelijk is het morgen dan wel aangepast.
mvg.Wilfried
đŸ€”
Hier lukt het wel nog altijd ook eens met 2 verschillende klantnummer geprobeerd.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat er toch iets anders speelt , zojuist nog een test gedaan met 2 klantennummers die eerst wel gingen (Px verscheen als operator) en nu niet meer (geen Px meer te zien)
Reputatie 6
Badge +3
Goeienamiddag,
Credit Class moet “Hoog” of “Medium” zijn
Bij jou staat dit op 'gemiddeld' en aangezien er toch regelmatige betalingen zijn moet dit gecorrigeerd worden door de back-office -
Nieuw dossier 33326652 opgemaakt met hoogste prioriteit (rescue), Hopelijk is het morgen dan wel aangepast.
mvg.Wilfried
Reputatie 6
Badge +3
Dag Marc,
Indien je de gegevens even via deze link doorgeeft (klantennummers & gsmnummers) dan kunnen we dit samen verder bekijken.
Mvg. Wilfried
Neen, nadat ik de cookies heb verwijderd, van browser veranderd en zelf op een volledige andere apple laptop geprobeerd, ben ik wanhopig gestopt.
Geen S9+ voor mij, ik zal nog even met mijn S7 verder werken.
Is zeker geen nieuw probleem, dit werd hier vroeger nog gemeld sommigen kunnen blijkbaar deze optie niet vinden en als ik probeer lukt(e) dit wel zelf met al de gangbare browsers geprobeerd, raar maar waar 😉
Reputatie 7
Badge +4
En heeft Px geen verklaring waarom het voor u (nog) niet gaat en voor mij bv. wel?
Bedankt, we hebben gebeld en onze "kredietwaardigheid" staat hoog, dus dat is het probleem niet.
En wij betalen via domiciliëring en de laatste 6 maanden geen te late betalingen gehad.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat bovenstaande niet direct het probleem "kredietwaardigheid" het (nog) niet voorhanden zijn van "Proximus" bij de operatorkeuze verklaard (uiteraard zal dit wel een rol spelen in de aankoopprocedure en/of de validatie door Px ervan)
de voorwaarden zijn te lezen als je de kleur moet kiezen, eronder staat voorwaarden

1 toestel als je geen andere Proximus-dienst hebt, max. 3 toestellen als je minstens 1 andere Proximus-dienst hebt (min. 4 correct betaalde facturen in de laatste 6 maanden). Aanbieding geldig zolang de voorraad strekt. Aanbieding niet cumuleerbaar met andere Proximus-promoties.
heb ik ook gehad zoiets ongeveer. met ander toestel s7. mijn probleem was dat ik desondanks correct betalen facturen op kredietwaardigheid C stond. hele rompslomp geweest voor het in orde te krijgen, shopmedewerker beveren heeft er letterlijk paar uur ingestoken want ik passeerde er om de paar dagen, en na een klacht ingediend door hem na 10 dagen in orde gekregen. nu sta ik terug op B wat normaal zou zijn.

even polsen bij facturatie en letterlijk vragen wat u kredietwaardigheidcijfer is. A en B al weet ik niet waarvoor A staat oke. waarde C en je hebt je facturen de laatste 6 maanden corect betaald dan zit daar het probleem. dan moet je klacht indienen. dus vragen A B C of vragen in een shop.

al beweren ze dat je 6 maanden correct betaalt hebt in hun eigen kleine letters staat 4 van de 6 optijd betaalde facturen is maar dat je het weet.

ik stond onterecht op C waardoor in menu ook geen proximus stond bij online bestellen

kan iets anders zijn ook, is maar uit recente ervaring
Nog net geprobeerd met Edge , maar bij mij nog steeds niet 😞


Probeer eens met edge in de nieuwe Edge pagina die opengaat na je op CTRL+SHIFT+P gedrukt hebt

Of probeer in Edge eens door rechtsboven op de drie puntjes te klikken en dan te kiezen voor openen in Internet Explorer
Reputatie 7
Badge +4
Getest op een 2e klantennummer, gaat ook: is 1e vermelde operator
Misschien cache leegmaken en/of andere browser proberen
Het kan ook dat er verschillende servers betrokken zijn (en dat de IT-update nog bezig is)
Later vandaag eventueel nog een proberen, succes
Nog net geprobeerd met Edge , maar bij mij nog steeds niet 😞

Reputatie 7
Badge +4
Goeieavond, ik kan u bevestigen dat de operator Proximus er ondertussen (eindelijk) ook bijstaat (wat gisteren nog niet het geval was)
Test: 14/03/2018 17h45 met Windows 10 & Edge

Reageer