Onaanvaardbare service externe helpdesk/verkopers

  • 21 March 2019
  • 1 reactie
  • 195 Bekeken

Wij zijn recentelijk over gestapt naar Proximus, maar zijn totaal niet tevreden over de service van de blijkbaar "externe medewerkers" van proximus. Er is een vrouw langs geweest om uitleg te geven over de de mogelijkheden bij proximus; later bleek zij niet van proximus te zijn maar een externe verkoopster te zijn. dikwijls, na een vraag van ons gekregen te hebben zocht zij informatie bij iemand, blijkbaar via een chat, om ons te kunnen beantwoorden. Blijkbaar was haar productkennis zo laag dat zj op zeer weinig vragen direct kon antwoorden. Het continu wachten op haar chatconversatie na elke vraag stoorde ons enorm, dit kwam totaal niet professioneel over. Zij kon ook geen goede analyse maken van onze noden, dus van het koppelen van onze noden met het juiste pakket. Daardoor hadden wij totaal niet het juist passende pakket gekregen. Toen kwam pas de miserie. Om dit recht te zetten, deden we dit eerst telefonisch maar kwamen we dikwijls bij mensen terecht die ons tegensprekende informatie gaven. Die telkens zeiden "ik heb het in orde gebracht" , en een paar dagen later was het toch niet in orde. Na een aantal keren zijn we dan uiteindelijk naar een proxi-shop in shoppingcenter Waasland Sint-Niklaas gegaan. Daar bleek dat die persoon voor bepaalde kortingen, die ons beloofd waren en op papier gezet waren, geen bevoegdheid had en we dit toch telefonisch moesten doorgeven. Dit deden we dan. De pakketten bleken nu in orde te zijn maar begon de miserie met de beloofde kortingen. Toen kregen we al lucht van "externe personen" aan de helpdesk. Ik werk bij de NMBS, dus ik heb recht op een "Affinity" korting en had ook nog de beloofde kortingen op papier van de verkoopster. Bij de 1e facturatie staan die" beloofde" kortingen er niet op. Bij telefonisch contact word ons gezegd "ja, dat is normaal, kortingen kunnen niet gecumuleerd worden. Ok in dat geval wil ik alleen de beloofde korting. Dat gaat niet meer, dat kan niet meer veranderd worden. Ok zeggen wij, waarom is dat dan niet op voorhand medegedeeld? Dan hadden we dat toen kunnen beslissen en ons de keuze laten. Dus al deze dingen beschouwd beslissing genomen om te stoppen met proximus. Ik bel terug naar proximus om te hoogte van de boete te weten. Ik krijg per toeval iemand van proximus zelf aan de lijn. Ik vraag haar de hoogte van de boete, omdat we nog maar 1 maand aangesloten zijn, Ah geen boete zegt ze. Ok dank u wel. Het meisje vraagt waarom ik wil overstappen. Ik zeg omdat ik totaal niet tevredern ben van de dienstverlening en ook de kennis van sommige personen. Ze vraagt of ze met mij de factuur mag bekijken. Goed zeg ik. Ze merkt direct zaken op in ons dossier die niet kloppen. Ik spreek haar over de kortingen en ze zegt dat die wel cumuleerbaar zijn en zal ze in orde brengen.terwijl de vorige "externe" collega zei dat dit niet kon. Ze wist zelfs direct over welke "beloofde" kortingen het ging, terwijl de vorige "externe" collega, die korting aanbiedingen kunnen niet, onmogelijk.
Ik wil proximus ter harte de raad geven te sgtoppen met externe helpdesk, deze mensen hebben geen kennis van zaken, luisteren vaak niet, onderbreken je, antwoorden niet op je vraag. Deze externe helpdesk maat volgens mij proximus kapot. Over de helpdesk van de "interne" mensen ben ik zeer tevreden.

This topic has been closed for comments

1 reactie

Hallo Kasiapeter

Mijn excuses voor de late reactie op jouw post.
De informatie dat je ons doorgaf over de externe partners, wordt zeker en vast over gemaakt aan de verantwoordelijke.
In elk geval, bedankt om je verhaal te delen. :)
En ik ben blij te horen dat het allemaal opgelost werd.
Als wij iets kunnen doen voor jou, aarzel niet een bericht te posten.

Groetjes Samantha