Vraag

Nog iemand met verhuisproblemen


Op 8 maart heb ik een melding gemaakt van de verhuis naar mijn nieuwe woning, deze was ingepland op 23 maart. Ik heb een bevestigingsmail gekregen met daarin ook de waarschuwing "Momenteel kunnen wij u jammer genoeg nog geen afspraakdatum en -uur geven. Zodra dit mogelijk wordt sturen we u nog een e-mail via dewelke u deze kan plannen.". In deze mail stond ook een link naar de status van mijn bestelling. Deze status staat vandaag nog steeds op "Je bestelling xxxx wordt momenteel verwerkt. Zodra het correct is geregistreerd in ons systeem, is meer gedetailleerde informatie beschikbaar.". De bevestigingsmail waarvan sprake heb ik nooit ontvangen.
Intussen zijn we 27 maart en ben ik effectief verhuisd. Ik probeer nu te achterhalen wanneer er iemand kan langs komen. Ik heb al vijf keer gebeld, en iedere keer krijg ik een andere verklaring waarom ik nog niks gehoord heb:
- er is een technisch probleem op mijn nieuw adres,
- er is iets fout gelopen bij het doorgeven aan de planningsdienst,
- er zou al iemand geweest zijn op 23 maart (de datum dat ik verhuisde) en 25 maart (de datum dat ik gebeld had voor een stand van zaken) wat mij doet vermoeden dat de betrokken medewerker een en ander door mekaar haalde (en die de hele situatie "best geinig" vond. Ik heb veel gevoel voor humor maar hier zie ik eerlijk gezegd de grap niet van in),
- er is een softwareprobleem waardoor het niet mogelijk is om te communiceren tussen de front desk en de planningsdienst.

Daarnaast heb ik intussen al een mail gekregen met de door mij gevraagde informatie over cloud opslag (waar dit vandaan komt is een mysterie), de suggestie gekregen van een medewerker om naar Telenet over te stappen, ben ik van het kastje naar de muur gestuurd, ben ik al ronduit belogen geweest en vergeet ik vermoedelijk nog wel wat anecdotes. Het hoeft daarnaast vermoedelijk geen betoog dat de enquête die ik ontvangen heb niet bepaald positief ingevuld werd.
De weddenschap dat vanaf volgende week het invoeren van het zomeruur zal ingeroepen worden als oorzaak van alle problemen loopt overigens al.

Eerlijk gezegd, wàt er fout aan het lopen is interesseert me geen lor, wat ik verwacht, verlang, eis is een correcte levering van de door mij gevraagde dienst (zijnde mijn verhuis van mijn oude naar mijn nieuwe adres) en dit zo spoedig mogelijk.

16 reacties

Hier al kleine maand dikke problemen met verhuis!1maart aangevraagd en nog niet in orde!zouden de 15 langskomen marr niemand gezien of gehoord.....nu ben ik benieuwd of er de 29 ste iemand komt! Als dat niet zo is gooi ik alles op de stoep


Zeker 8 keer gebeld en elke keer andere smoes
Reputatie 7
Badge +3
christ.V,

Dat is inderdaad niet fijn om te vernemen, onze oprechte verontschuldigingen voor dit ongemak

Ik kijk dit na voor jou, je mag me via deze link je klantnummer doorsturen.

Groeten Geert
Reputatie 7
Badge +3
Thuurke,

de 29ste staat geboekt voor jou, dan komt er een technicus langs tussen 8:00 en 12:00.

Groeten Geert
Geert

Met jouw reactie in een privé bericht, ik citeer "Ik heb een mail gestuurd naar de dienst die momenteel nog met het werkorder bezig zijn. Een exacte datum heb ik helaas nog niet kunnen bekomen. Onze oprechte verontschuldigingen voor dit ongemak." schiet ik niks op. Hoe moeilijk kan het zijn om een klant in te plannen en een datum te geven? Ik verwacht niet dat er morgen iemand aan mijn deur staat (maar een mens mag hopen ;)), maar wel dat er mij gezegd wordt wanneer er iemand komt. Het is het aansluiten van een modem in een bestaande woning, waar voorheen mensen woonden die ook klant waren bij Proximus. Met andere woorden: technieker komt langs, sluit modem aan, koppelt decoder, test verbinding, klaar. Wat is in godsnaam de reden dat dit op een dergelijke manier aan het mislopen is?

Kort samengevat, ik verwacht -vandaag nog- twee dingen:

1. Een deftig antwoord. Zijnde: dit is de reden waarom het fout gaat.
2. Een concrete datum waarop ik ingepland ben.
Reputatie 7
Badge +3
Beste Christ.V,


Ik begrijp volkomen uw ongenoegen.Ik zou zelf ook zo reageren.

Het problem is dat uw aanvraag van verhuis om één of ander reden niet verwerkt in onze systemin waardoor er geen afspraak kan ingeboekt worden.Dit is nu in behandeling met onze mensen van IT.

Van zodra dat problem is opgelost kan men onmiddellijk een afspraak inboeken en gaat u hiervan op de hoogte worden gebracht.

Wanneer dat gaat zijn hebben we spijtig genoeg geen zicht over. Liever gisteren dan vandaag bij wijze van spreken.



Excuses alvast dat het langer duurt dan in normale omstandigheden.

Groetjes,Joel
Joel

Bedankt voor je reactie. Jammer genoeg voegt ze niks wezenlijks toe:

1. Ik weet nog steeds niet wat er aan de hand is: "een of andere reden" is compleet nikszeggend.
2. Ik heb nog steeds geen concrete datum. Integendeel, implicitiet geef je me de boodschap dat ik zelfs geen moeite meer moet doen om aan te dringen.
3. Ik heb sterk het gevoel dat jullie het zelf ook allemaal niet meer weten en maar wat improviseren. "Wanneer dat gaat zijn hebben we geen zicht over" wekt geen vertrouwen. Kan volgende week zijn, kan volgende maand zijn. Op dit moment zou het me zelfs niet meer verwonderen mocht ik de boodschap krijgen dat de makkelijkste oplossing zou zijn om mijn contract stop te zetten.

Ik stel het volgende voor: je contacteert een technieker, laat die contact opnemen met mij om een datum af te spreken en die persoon komt bij mij alles plaatsen en testen. De ganse administratieve puinhoop die jullie hebben hou je dan maar achter de schermen (waar ze thuis hoort) en los je nadien maar op zonder dat ik er last van heb.
Reputatie 7
Badge +3
Beste Christ.V,

De info die ik u gegeven heb helpt u inderdaad niet verder.

Als ik u kon helpen met alle plezier maar we hangen op dit moment af van onze mensen van IT.

De aanvraag is vergelijkbaar met een ketting, als het ene niet werkt dan werkt het andere ook niet.

Zowel administratief niet als technisch niet.Spijtig genoeg.

Excuses nogmaals dat ik u momenteel niet meer info kan geven.

Groetjes,Joël
Om bij de beeldspraak van kettingen te blijven: die is maar zo sterk als de zwakste schakel en die van jullie lijken wel van platgekookte spaghetti gemaakt te zijn.

Schrap desnoods die initiële aanvraag tot verhuizing als die in de soep is gedraaid en maak een nieuwe aan hé. Desnoods laat je mij zelf een nieuwe aanvraag indienen. Hoe moeilijk kan je 't maken?
Reputatie 7
Badge +3
Beste Christ.V,

Als dat de oplossing was dan hadden we dit lang toegepast of laten toepassen.

Maar ik begrijp volkomen uw fustraties rond dit dossier.

Groetjes,Joel
Van kettingen gesproken: Engie zou intussen ook dringend willen weten wanneer jullie dit in orde hebben want hun thermostaat moet kunnen babbelen met mijn wifi en zolang dat niet in orde is kunnen ze niet komen installeren.
Reputatie 7
Badge +3
oei, dat begrijp ik.

Ik zet wat meer druk op de betrokken It dienst voor hulp.

mvg, Tina
En ook mijn voormalige huisbaas wil intussen even zijn bezorgdheid kenbaar maken: hoe zit het met het aansluiten van de nieuwe bewoners? Die gaan uiteraard zo snel mogelijk gebruik willen maken van die glasvezel die daar ligt. De lijst met betrokken personen / diensten wordt alleen maar langer.
Het wordt inderdaad al een heel lange ketting ☺️
Reputatie 7
Badge +3
christ,

we hebben dit ook doorgegeven aan de fiberdienst om hun aandacht daarop te vestigen.

Groeten,

Tina
Het wordt inderdaad al een heel lange ketting ☺️
En dan te bedenken dat mijn werkgever telewerken toelaat. Strikt genomen kan die dus ook nog aan het lijstje toegevoegd worden.
Maar een statusupdate, ho maar.... 't begint echt een gênante vertoning te worden.
Glorie Halleluja, zonet bericht gekregen dat ik mijn verhuis kan inplannen Wat ik uiteraard zonet gedaan heb. Nu bang afwachten of die technieker er daadwerkelijk gaat staan, ik blijf op mijn hoede.

Reageer