Beantwoord

nieuwe installatie van fiber


een vraagje, is het standaard dat wanneer je een nieuwe installatie neemt die geplaatst is door een technieker, dat men dan ook de decoders vervangt?

icon

Beste antwoord door Joel M 25 March 2022, 11:53

Bekijk origineel

32 reacties

dus nog steeds niet opgelost jawadde

Ondertussen vind je al wat info hoe de installatie verloopt, hier ↔ Hoe verloopt de installatie van glasvezel? | Proximus  

 - Proximus Fiber installatie in uw appartement - YouTube

 - Zo leggen wij een bliksemsnel en stabiel fibernetwerk aan (fiberklaar.be)

 - Kies voor fiber in je appartementsgebouw: klaar in 5 stappen - Fiberklaar

ook wat info hier ivm → Beste opstelling voor FIBER in appartementsgebouw
 

De fiberkabel ligt tot in de gezamelijke kelder in ons appartementsgebouw.

Bij de installatie van de fiber-kabel, stel ik mij de vraag; gaat de technieker de kabel en aansluitdoos/verdieping in de daarvoor voorziene schacht leggen EN de kabel naar mijn appartement door de bestaande buis tot aan de bestaande stekkerdoos trekken.

Reputatie 7
Badge +3

@meeki001 Graag gedaan, ben blij dat het in orde is gekomen.😊

Groetjes , Patrick

@Pat52 

als bij ware is het gelukt en dus een heel dikke merci Pat52 , ja eindelijk Disney + dus.

Als ik je ooit tegen kom, dan drinken we er ene op (lees meerdere ;-) ).

 

Nogmaals bedankt

Mvg Meeki

Reputatie 7
Badge +3

@meeki001 Ik heb als antwoord van Disney+  het volgende gekregen.  De reden waarom er een CVV code gekoppeld aan een kredietkaart bij het kiezen van PayPal word gevraagd is omdat de  koppeling tussen PayPal en je bankrekening nog niet actief is  voor een machtiging tot automatische incasso. Maar er worden de eerste 12 maanden geen kosten in rekening gebracht.

 

PayPal procedure

  • Uw bankrekening bevestigen: In je PayPal account
  1. Ga naar uw Wallet.
  2. Klik op de bankrekening die u wilt bevestigen en klik vervolgens op Bevestigen.

We storten 0,01 EUR op uw bankrekening. Het bedrag moet binnen 3 dagen op uw rekening staan met ernaast een code van vier cijfers. Controleer uw online bankafschrift of neem contact op met uw bank om de code te vinden.

Zodra u de viercijferige code hebt:

  1. Ga naar uw Wallet.
  2. Klik op de bankrekening die u wilt bevestigen en klik vervolgens op Bevestigen.
  3. Voer de viercijferige code in en klik op Bevestigen.

Wanneer u een bankrekening aan uw PayPal-rekening toevoegt, moet u eerst een machtiging tot automatische incasso accepteren voordat u de rekening gebruikt om betalingen te verrichten. 

 

Eenmaal dit in orde is kan je je registreren op Disney+ met PayPal zonder een CV code te moeten invullen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@meeki001  Disney+  vermeld het zelfs op hun eigen website dat je via PayPal met je bankaart eraan gekoppeld  als betaal middel een abonnement kan afsluiten. 

Welke betalingsmogelijkheden worden ondersteund? | Disney+ (disneyplus.com)

Hier leggen ze de procedure uit over PayPal voor Disney+

Hoe voeg ik een bankrekening toe aan mijn PayPal-rekening? | Disney+ (disneyplus.com)

Hoe kan ik Disney+ activeren bij de tv-opties All Stars/All Stars & Sports?

Hoe kan ik Disney+ activeren bij de tv-opties All Stars/All Stars & Sports? | Disney+ (disneyplus.com)

Anders eens telefonisch contact opnemen met Disney+ want ze moeten de registratie via PayPal accepteren zonder een CVV code te eisen via PayPal.  Telefoonnummer Disney+   +32 258 80945

@Pat52 , klopt allemaal wat je zegt en heb ik ook bekomen, tot je u wilt registreren bij Disney+, dan ook bij PayPal wordt er om een kaart gevraagd met CVV-beveiligingscode.

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52

net even geprobeerd een PayPal account aan te maken en wat zie ik terug verschijnen????? je moet een kaart ingeven die een cvv code heeft (zijnde visa, american express of mastercard) en die heb ik niet ik heb enkel een maestro card (mistercash kaart). Dus deze mogelijkheid lukt voor mij dus ook weer niet. Nee ik vraag mij geen andere kaarten aan, bij mijn bank zijn die vrij duur, dus ja wederom geen geluk :-(

 

@meeki001 Ik heb net even getest /gekeken bij PayPal je kan nog altijd je bankrekening als betaalmiddel koppelen  zie screenshot 

Als je de mail krijgt om je email te bevestigen en daar op klikt

kom je terecht op de pagina van PayPal waar je de optie hebt tussen kredietkaart en bankrekening te koppelen. PayPal: Wallet Bankrekening of Kredietkaart koppelen

@Martin 

ben ik dus niet en nu echt veranderen van bank, dat zit er dus echt wel niet in hoor ;-)

Als je bij BNP Paris Bas fortis zou zijn , dan werken die met debet kaart /crediet kaart gecombineerd zonder meerkost.

@Pat52 

net even geprobeerd een PayPal account aan te maken en wat zie ik terug verschijnen????? je moet een kaart ingeven die een cvv code heeft (zijnde visa, american express of mastercard) en die heb ik niet ik heb enkel een maestro card (mistercash kaart). Dus deze mogelijkheid lukt voor mij dus ook weer niet. Nee ik vraag mij geen andere kaarten aan, bij mijn bank zijn die vrij duur, dus ja wederom geen geluk :-(

 

@Pat52 Dan zou ik het toch kunnen overwegen, maakt mij al wat geruster door te vernemen dat je er al gedurende 15 jaar nog nooit problemen mee heeft gehad.

Reputatie 7
Badge +3

@Martin PayPal is volledig gratis in gebruik. Ik gebruik dit al 15 Jaar. Nooit problemen gehad. En je hebt een gratis kopers bescherming. Een zeer goed alternatief als je geen kredietkaart hebt. 

@Pat52 ik ben ook totaal geen voorstander van PayPal (maar soit iedereen zijn goesting uiteraard), maar PayPal rekenen die dan geen kosten per transactie of is het alleen het openen van een rekening die gratis is?

Reputatie 7
Badge +3

@meeki001   Een PayPal account aanmaken via website  Open een gratis PayPal-rekening.  en daar  je bankrekening gekoppeld aan je  bankkaart aan koppelen .

Of de PayPal app downloaden naar je toestel via  PayPal-app: Eenvoudig geld overmaken met onze app | PayPal NL Belgie om je registratie te starten bij PayPal

Als dat gebeurd is dit als betaal middel instellen bij Disney+ , maar er worden de eerste 12 maanden geen kosten in rekening gebracht.

@tina.b 

Beste, intussen heb ik terug een mail gekregen met de code.

Maar blijkt dat men zich enkel kan aanmelden met een Visa, Mastercard of PayPal en niet met een maestro kaart. Laat het nu net zijn dat ik geen enkele van deze heb.

Na telefonisch contact heeft men mij gewoonweg verteld dat ik dan geen Disney + kan krijgen of ik moet mij een visa kaart aanvragen (deze kost best veel per jaar bij mijn bank) wat ik uiteraard niet ga doen. M.a.w. krijg ik dus niet wat er binnen mijn aangevraagd pakket zit en blijkt dat Proximus mij daar ook niet verder wil in helpen. Hopend toch nog een oplossing te bekomen mvg Meeki

Reputatie 7
Badge +3

@meeki001 

ik zie in onze systemen dat je op 8-4 via mail een code hebt toegestuurd gekregen

Hopelijk alles in orde ondertussen?

sorry voor de late reactie

Groetjes

Tina

@HadewychT beste, de decoder is geleverd en operatief, verder kan ik u melden de uitgelegde stappen te hebben gevolgd ivm activatie van Disney+ tot het punt dat ik een mail zou hebben ontvangen met een activatiecode. Helaas heb ik deze dus niet ontvangen. Trouwens kom ik ook nergens uit om deze te kunnen invullen. Het enige waar ik op uit kom heb ik in de bijlage gepost en zoals u ziet, word er dus om een abonnement aansluiting gevraagd die ik trouwens niet zou kunnen activeren daar ik enkel een gewone maestro kaart heb en deze er dus niet tussen staat en ze trouwens geen beveiligingscode heeft. Wat nu ?

 

Reputatie 7
Badge +4

@meeki001 Hopelijk heb je ondertussen de extra decoder aangekregen en lukt het om hem te installeren. 

Ale info over de activatie en het gebruik van Disney+ vind je hier. Laat het zeker weten moest het hiermee nog niet lukken. 

@HadewychT Installateur is langs geweest, maar had slecht 1 decoder ipv 2 mee en wel de tweede booster had hij ook mee, dus nu nog 1 decoder krijgen die mij normaal zal toegezonden worden op 29 of 30 maart. Ik hou u hier op de hoogte. Maar er zijn nog wat problemen te melden zijnde: binnen mijn pakket heb ik dus ook netflix en Disney+ zitten, maar Disney+ krijg ik niet geopend omdat hij mij steeds vraagt een abonnement af te sluiten terwijl dit eigenlijk al binnen mijn abonnement zit. Ik kan inloggen, maar het niet openen. Netflix werkt perfect.

 

Reputatie 7
Badge +4

@meeki001 Graag gedaan. Hopelijk werkt nu alles zoals het moet. 

@HadewychT top en dank u wel

Reputatie 7
Badge +4

@meeki001 Ik heb een nieuwe afspraak geboekt morgen tussen 8 en 12. De technieker kan de installatie dan verder in orde maken. Als je de toestellen dan toch nog geleverd zou krijgen volgende week mag je dat pakket weigeren en worden ze automatisch terug gestuurd naar ons. 

Als deze afspraak u niet past kan u deze aanpassen via MyProximus

@Joel M bij deze toch bedankt

Reageer