Vraag

Na spanningsonderbreking geen geluid

  • 30 June 2021
  • 6 reacties
  • 51 Bekeken

Het is al de tweede keer dat wij na een spanningsonderbreking geen geluid hebben op de TV (wel via Chrome Cast) . Enkele maanden geleden heeft dit ook10 dagen geduurd. Twee techniekers hebben achtereenvolgensalles vervangen (modem, decoder, wifi bridge, HDMI). 

Maandag 28/6/21 was er weer een spanningsonderbreking en weer geen geluid. De helpdesk ging een nieuwe decoder sturen, binnen de 48u. Vandaag Dinsdag 30/6/21 waren we heel de dag thuis. Om 11:27 u krijg ik een Proximus SMS met de melding dat wij de levering van het pakker geweigerd hebben. Dit is pertinent niet juist. Er heeft niemand aangebeld (CCTV opnames bevestigen dit). Ook zat er geen briefje in de bus. Terug naar de helpdesk gebeld. De helpdesk zegt dat zij op hun systeem niet zien dat die S%S verstuurd werd en men vroeg mij om een copy van die SMS via mail naar Proximus te sturen. IK heb geprobeert te Mailen maar dat gaat niet bij Proximus. Ook kon ik niet chatten. 

Zijn er nog mensen die problemen ondervinden na spanningsonderebreking?

Proximus help mij aub.


6 reacties

best eens je → toestellen voor internet en tv herstarten .

moest dit niet helpen dan kunnen morgen de Prox forummedewerkers je verder helpen als ze hier de draad opnemen.

Beste Martin,

Bedankt voor Uw zeer snelle reactie. De eerste keer dat ik dit bij Proximus meemaak.

Ik heb reeds volgende gedaan

  1. HDMI kabels vervangen en op andere uitgang gestoken (2x)
  2. Modem herstart (3x) een keer na 6 u wachten.
  3. Decoder herstart (5x)
  4. Decoder gereset volgens de videoinstructie (2x)
  5. Directe verbinding gemaakt met Modem en Decoder (nu nog)

Geen succes. Morgen is dit reeds dag 3 zonder geluid. 

 

Wat niet lukt is: chatten en mailen met Proximus.

Mvg

Marc

 

Best ondertussen zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten, zodat e Prox forummedewerkers hiermee morgen direct aan de slag kunnen..

Je zou natuurlijk nog kunnen proberen van ook eens de bbox te resetten = 20sec het verzonken resetknopje achteraan ingerukt houden en pas loslaten als alleen nog de power led vooraan nog oplicht, of het zal helpen weet ik niet maar bij problemen kun je het altijd proberen.

Beste Martin,

Als ik op Uw link klik “Forum profiel” krijg ik 

 

ben je wel ingelogd op het forum op dat moment?

je kunt er ook geraken door in de forumpagina rechtsboven op je avatar te klikken 

 

dan op instellingen

 

Reputatie 6
Badge +3

Als de HDMI kabel en poort op TV al vervangen zijn geweest, blijft enkel de decoder over. We kunnen een nieuwe decoder opsturen als u dat wenst zodat u deze ook kan vervangen.

Als u uw klantennummer of lijnnummer toevoegt aan uw forumprofiel, kunnen we hem onderweg sturen.

Reageer