Vraag

Levering telefoon A71

  • 28 May 2020
  • 7 reacties
  • 144 Bekeken

Maandag 25 mei besloot ik een Samsung A71 te kopen want de Bizz Club- waardebonnen vervielen op 29/05.
Proximuswinkel had geen voorraad, pushte de A51, wist niet wanneer de A71 binnenkwam en bonnen inruilen ging niet. (in tegenspraak met de richtlijnen op de bonnen en mail)
Dus dan maar online. Toestel “op voorraad”, bonnen gebruikt, BETAALD en verwachte levering op 27/5 volgens site. Orderbevestiging 25/5. bevestiging levering ochtend van 27/5 maar niets in de bus, site-link = pakket in voorbereiding.
Klantendienst: ordernummer R4WEBSHOP00******* is ook de track en trace van Bpost is. Als je opmerkt dat die normaal met 3232 begint, gaat de telefoon op de haak. Bpost kan inderdaad er niets mee.
Mail: pakket in voorbereiding.
Dus kijk je op het forum en zie dat dit een standaardprobleem is van de Proximus-webshop. Maar hoera een nummer van de shop: 080099974 Haha! Dit nummer is niet in gebruik!
Bestelling annuleren? Dan zijn de 65 euro's van de bonnen weg! Dat was de enige reden om niet bij de concurrenten te kopen want die zijn 30-45 euro goedkoper!!!
Vandaag nog steeds niets.
Samenvatting:
-Geld weg
-Bonnen weg
-Geen telefoon
-Geen communicatie
-Geen optie om te annuleren


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@LiBen Kan je het volledige ordernummer even toevoegen in het veld ‘opmerkingen’ in de profielgegevens (via instellingen). Geef even een seintje zodra dit is gebeurd, dan kijk ik het graag verder voor je na. Groetjes, Antonella

Nummer ingevoegd on interesses. Het vak opmerkingen vond ik zelfs met Ctrl+F niet.

Vorig contact met klantendienst was via 080022500
Deze namiddag ook via 080022800 contact gehad. De mail gisterenochtend die de belofte deed dat het pakje die dag werd GELEVERD, was plots mijn schuld want ik zou woensdag als levering hebben gekozen!!! Nee, ik heb geen keuze gemaakt. Die dag werd onmiddellijk naar voren geschoven na betaling EN bevestigd de dag zelf!
Bpost zou de trackcode moeten sturen. :rolling_eyes:  Andere bedrijven geven die code zelf want het is de verzender die de labels aanmaakt. Als je dan de code checkt, geeft Bpost weer: pakketnummer aangemaakt => pakket ontvangen door Bpost => verwerking => postbode onderweg
Via My Proximus zou je toch verwachten je bestelhistoriek te zien.
Bedrijfjes die vanachter de keukentafel werken als bijverdienste hebben dat zelfs.

Reputatie 7
Badge +3

@LiBen De bestelling en de betaling heb ik kunnen terugvinden. Momenteel is de bestelling in verwerking in het magazijn. Mijn excuses voor de vertraging.
Indien je meer info wenst kan je navraag doen bij de bevoegde dienst via https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_my_online_order/particulieren/r-orphans/forms/mijnonlinebestelling.html.

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD 
Eindelijk! Een oprecht antwoord waarvoor dank.

Dus ook vandaag via de klantendienst werd me iets voorgelogen want die beweerde dat het bij Bpost in verwerking was. Al twee dagen wordt het pakket voorbereid. Arme magazijnier die al zolang daar op zoek is in dat grote magazijn.

Ik zal mijn verwachting bijstellen naar “in de loop van volgende maand” en ondertussen troost vinden in het gezegde:

Veel beloven en weinig geven
doet de zotten in vreugde leven

Reputatie 7
Badge +3

@LiBen De zending met jouw toestel wordt vandaag door Bpost geleverd.
https://track.bpost.cloud/btr/web/#/home?lang=nl
Je kan de levering opvolgen via de track en trace van Bpost met het ordernummer + jouw postcode.

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD  Deze morgen ontvangen. Bedankt voor uw assistentie en inzet. :clap_tone2::thumbsup_tone1:


Bpost stuurde gisteren on 20.33 u een bericht dat ze de pakketinformatie ontvangen hadden maar nog niet het pakket.
Op hun site gaat het dan door de fases: info ontvangen, pakket ontvangen, gesorteerd, onderweg en afgeleverd.
Een suggestie voor de IT van Proximus om soortgelijke fases te maken: bestelling ontvangen, in wachtrij voor verwerking, pakket voorbereiden, pakket overhandigd aan verzender
Ook een koppeling zodat men via My Proximus de bestellingen, voortgang en eventuele vertragingen kan volgen. Ook de verzending van misleidende (automatische) berichten onder loep nemen. Dit zou véél frustratie en ontevredenheid voorkomen.

Reputatie 7
Badge +3

@LiBen Dank je wel voor de tip. Deze kan je eventueel toevoegen in de ideeënbus.

https://nl.forum.proximus.be/jouw-ideeenbus-52

Groetjes,
Antonella

Reageer