Vraag

Klacht: waar gaat deze installatiesoap eindigen?


Reputatie 1

In de loop van februari 2021 heb ik een afspraak gemaakt via een proximuspartner om een aansluiting te voorzien in een tweede verblijf.
Dit tweede verblijf ligt op een vakantiepark.
De eerste afspraak werd vastgelegd op 8 maart.

Even een chronologisch verloop:
8 maart:
technieker is langs geweest en heeft kunnen vaststellen dat er nog geen kabel binnen lag, hetgeen ik bij de aanvraag ook vermeld had.
Tegen deze technieker had ik verteld dat er geruchten waren dat er geen proximuslijnen meer beschikbaar waren. Dat had hij nagekeken en dat was geen probleem.

22 maart:
2 techniekers komen langs. Zij voeren graafwerken uit, takken de kabel af, trekken die binnen en doen een test.
Zij stellen vast dat de kabels van het park niet op de aangewezen verdeelkast (D10) aangesloten zijn, maar op een andere (D11). Dat hebben zij getest.
Na gevraagd te hebben aan Proximus om mijn lijn van D10 naar D11 om te schakelen, hebben zij nog een uur gewacht zonder resultaat en zijn dan maar naar een volgende werf vertrokken.

30 maart:
Op deze afspraak is gewoon niemand komen opdagen. Ook geen melding.
Na wat gebel kreeg ik een nieuwe afspraak.

12 april:
Voor 12 april heb ik een sms gehad om de afspraak door te geven en werd ik later nog eens opgebeld om te verifiëren dat ik toch wel aanwezig zou zijn.
Zo gezegd zo gedaan. Men ging in de voormiddag komen. Rond 15 uur gebeld met de proximuspartner en een half uur later kreeg ik een nieuwe afspraak.
Geen sorry of wat dan ook.

20 april:
technieker is langs geweest, heeft enkele metingen uitgevoerd tussen mijn chalet en de verdeelkast(en) (anderhalf uur) en is zonder veel uitleg vertrokken.

telefoon met klantendienst:
Na enkele malen doorgeschakeld te zijn en zoveel malen het ganse verhaal te doen, kreeg ik de melding dat er een dossier is aangemaakt en dat ze dat zeker bekijken vooralleer er een nieuwe technieker zou langs komen.

5 mei:
technieker is langs geweest, heeft enkele metingen gedaan en heeft vastgesteld dat er geen lijnen beschikbaar zijn in D11.
Hij liet ook zien dat dit bij vorige interventies al in het rapport vermeld stond. Hij heeft dit rapport uitvoerig uitgebreid (hij was toch geruime tijd aan het typen)
Ook zei hij dat er eerst een expert moest langs komen om die lijnen uit te breiden vooralleer er iemand kon terug komen.

19 mei:
Alle hoop is gevestigd op de komst van de technieker, want nu wisten ze bij Proximus zeker wat er aan de hand was en wat ze moesten doen vooralleer er een nieuw afspraak gemaakt werd.
Vol goede moed ben ik voor de 7de keer afgezakt naar Malmedy (140 km enkel).
Om 11u44 krijg ik doodleuk een smsje: Beste Proximus-klant, onze technicus kon de installatie van je diensten op 19/05/2021 niet afwerken. Om de installatie af te ronden, moet opnieuw een technicus bij u langskomen.

Hierna heb ik nog eens een grondig gesprek gehad met de klantendienst.
De vriendelijke dame aan de telefoon, want daar is echt niets op aan te merken, heeft uiteindelijk een spoedticket aangemaakt.
Hierop zou men binnen de 4 uur moeten reageren. Hiervan zijn nu reeds 2 uur verstreken zonder resultaat.
Ook kreeg ik te horen dat er naar dossiers niet echt gekeken wordt. Dat klinkt bemoedigend wat betreft het spoedticket.

Ben benieuwd naar het verdere verloop.


12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Marc T Zowel de versie met 5GB als deze met 15GB zijn voor jou goedkoper:
Flex S met Mobile Flex (5GB) = €74,99/maand (€13/maand goedkoper dan nu)
Flex S met Mobile Flex + (15GB) = €85,99/maand (€2/maand goedkoper dan nu)
Voor een compensatie hoef je niet via de klantendienst. Dan kan ik ook regelen voor jou.
Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD het Flex pack is net iets goedkoper dan wat de Minimus, maar dan met maar 5GB aan data op mijn smartphone (nu heb ik 15 GB, hetgeen nu tegen de verlofperiode van pas komt). Van de voordelen voor een nieuwe klant kan ik uiteraard niet genieten.

Ik ga nog bekijken met de klantendienst bekijken wat er aan compensatie kan gegeven worden voor deze ongelofelijke installatie-sage. Hiervoor heb ik ondertussen ruim 2200 km gereden en 8 dagen gewacht.

Groeten,

Marc

Reputatie 7
Badge +3

@Marc T Dank je wel voor de info. Ik heb dit in het dossier genoteerd. Nogmaals mijn excuses voor de vertraging.
Misschien is het een idee om ook het Minimus pack op jouw hoofdverbrlijf aan te passen naar Flex S? Het is minstens € 2/maand goedkoper naargelang welk gsm-abonnement je wenst Mobile Flex (5GB) of Mobile Flex + (15GB). Met beide kan je onbeperkt bellen.
Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD de installatie is inderdaad in orde. Blijkt dat er altijd een aantal reservelijnen beschikbaar zijn. Spijtig dat de vorige technieker dit niet wisten. Dit zou mij minstens 3 à 4 ritten uitgespaard hebben.

Bedankt in ieder geval voor jouw pogingen om het in goede banen te sturen.

Marc

Reputatie 7
Badge +3

@Marc T  Vandaag werd hiervoor ook dossier 48326282 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Deze dienst bevindt zich in Wallonië, dus ik kan je niet garanderen dat er iemand met voldoende Nederlandstalige kennis is dat jou hierover kan contacteren. Vandaag zou de installatie wel in orde zijn gekomen? Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD ik heb nog geen enkele reactie gehad. De afspraak is wel bevestigd, maar ik heb geen medewerker gehoord. Ik heb er weer geen goed gevoel bij. Al jouw goede pogingen halen niet zo veel uit. Eens kijken wat het morgen wordt.

Groeten, Marc

Reputatie 7
Badge +3

@Marc T  Ik heb het doorgegeven. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD ,hopelijk spreekt die medewerker Nederlands, vermits het niet evident is om dit technische probleem in het Frans te bespreken.

Groeten, Marc

Reputatie 7
Badge +3

@Marc T  Dank je wel voor de info. Ik geef deze meteen door aan de bevoegde dienst en vraag hierbij dat een medewerker contact met jou opneemt. Groetjes, Antonella

TUI: Pas dinsdag komen de Proximus Forummedewerkers hier terug op het forum langs.

Reputatie 1

@AntonellaD Bedankt in ieder geval om dit op te pikken.

Ik heb vandaag telefoon gekregen in verband met de installatie in Malmedy.

Er is een nieuwe afspraak gemaakt op 1 juni 2021 (reeds de achtste afspraak!), maar blijkbaar komt er dan een technicus om te kijken wat er aan de hand is en wat er moet gebeuren. Dat is vreemd, want dat staat al enkele malen in de rapporten van vorige bezoeken. Er zijn namelijk lijnen te kort op de verdeelkast van Proximus. 

Ik heb dan gevraagd of men niet eerst kan gaan kijken om die verdeelkast uit te breiden en daarna een afspraak te maken voor de activatie. Dit was blijkbaar niet mogelijk. Ik moet naar Malmedy  om nog maar eens vast te stellen dat er lijnen te kort zijn.

Later moet ik dan nog eens tot daar om de uiteindelijke activatie te doen.

Dit tart toch alle verbeelding. Er zijn rapporten over wat er fout is, waarom moet dat nog eens vastgesteld worden.

Mij werd ook verteld dat het ticket IM11351447 een spoedticket is en dat men binnen de 4 uur moet reageren. Ik heb woensdag dan ook nog 4 uur gewacht in Malmedy. Ik heb zelfs de dag nadien niets gehoord van Proximus. De enige reactie is deze van jou na mijn bericht in dit forum.

Klinkt dit professioneel? Verre van. Getuigd voor mij van zéér weinig respect.

 

Vriendelijke groeten, Marc

Reputatie 7
Badge +3

@Marc T  Ik zie dat er reeds een ticket lopende is bij de bevoegde dienst (IM11351447). Hiervoor heb ik nu een escalatie aangevraagd via mijn verantwoordelijke. Mijn oprechte excuses voor het ongemak. Groetjes, Antonella

Reageer