klacht support en privacy

  • 25 April 2022
  • 5 reacties
  • 78 Bekeken

Aangezien het onmogelijk blijkt om bij Proximus een formele klacht in te dienen aangezien hun support menu's dit niet toelaten maak ik gebruik van deze weg. Hieronder mijn klacht.

 

Door veelvuldige storingen met mijn TV-ontvangst heb ik vorige week telefonisch contact genomen met jullie technische dienst. Aangezien het euvel niet online kon geklaard worden is er op woensdag 20 april een technieker bij mij langs gekomen.

Deze persoon was hoffelijk maar had blijkbaar weinig ervaring.

Ter plaatse werd mijn modem vervangen door een B-box 3V+ en de decoder  (voorheen een V6) door een V5compact. Aangezien de eerste decoder geen beeld gaf op TV, werd er een tweede apparaat aangesloten en daarna (na telefonisch contact met iemand van jullie technische dienst) nog een derde exemplaar. Hiermee had ik terug beeld, maar kon de kwaliteit en de stabiliteit ervan nog niet beoordelen.

Toen ik ’s avonds naar de opgenomen programma’s wou schakelen viel het mij op dat hier totaal andere programma’s verschenen dan de mijne. Ook de planning was totaal anders. Bovendien waren al mijn opnamen van lange termijn verdwenen.
Dit leek mij zeer vreemd. De volgende dag zocht ik op de Pickx-app van mijn telefoon en tablet naar mijn opgenomen programma’s en merkte dat al mijn content hierop nog aanwezig was.
Daarna zocht ik via het menu op mijn TV naar mijn account en merkte dat hierop een ander lijnnummer dan het mijne voorkwam. Hierop heb ik opnieuw jullie klantendienst gecontacteerd, maar de persoon in kwestie kon mij van op afstand niet helpen. Zij maakte een ticket op en deze morgen werd ik opgebeld door een technieker die het lijnnummer kon wijzigen zodat ik nu opnieuw mijn eigen programma’s kan bekijken.

Geïntrigeerd door dit voorval heb ik de persoon opgebeld wiens telefoonnummer enkele dagen op mijn scherm verscheen. Aan de hand van mijn informatie beaamde deze dat het inderdaad zijn programma’s betrof. Ik vernam ook dat zijn decoder wegens storingen vorige week woensdag door dezelfde technieker werd vervangen.

Ik besluit dus dat deze slechte decoder, zonder reset en het wissen van alle gegevens, zomaar bij mij geïnstalleerd werd alsof het een nieuw toestel betrof.

Bijgevolg en na overleg met de vorige bezitter van het apparaat dien ik hier formeel klacht in tegen deze handelswijze die een ernstige inbreuk vormt op de Europese GDPR richtlijn. De privacy van de betrokken persoon werd ernstig geschonden en ik werd geconfronteerd met content die ik niet wilde kennen.

Ik verzoek u deze zaak ernstig te nemen en mij uw antwoord te laten kennen. Eventuele verdere stappen zijn niet uitgesloten.
Gelieve ook mijn decoder te vervangen door een nieuw exemplaar.

 

Met hoogachting,

 

Klantnummer 1985858

 


5 reacties

In afwachting van een reactie morgen van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum

louter ter info: Die decoder van de vorige bezitter had gewoon eerst gederegistreerd  moeten geweest zijn en in principe moet die decoder ook eerst op goede werking gecontroleerd worden (of dit ook niet gebeurd is weet ik natuurlijk niet) vooraleer hij terug als ruildecoder in dienst gezet wordt.
Ook vermoed ik, uit verschillende berichten van vroeger hier op het forum, dat de stock van nieuwe v5-compact decoders niet groot genoeg meer is (mss zelfs uitgeput) om iedere keer in ruil een splinternieuwe te kunnen leveren.
Nu dit is uiteraard zoals reeds gezegd alleen wat ik persoonlijk meen te kunnen concluderen uit al de berichten in het verleden i.v.m. omruilen met V5-compact decoders.

Maar morgen kan iemand die van Proximus zelf is u meer klaarheid brengen.

PS: Best zo weinig mogelijk privégegevens zoals je klantnummer enz. posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de passende met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers gelezen worden.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je indien gewenst bv. nog bijkomende informatie zetten.

Reputatie 7
Badge +3

@guva

Excuses: dit had zo niet mogen lopen

ik heb je klantgegevens in je profiel geplaatst ipv in je openbaar bericht

Ik stuur je bericht door voor opvolging naar onze gdpr-dienst en naar onze technische dienst ivm decoder.

wordt vervolgd

vriendelijke groeten

Tina

Bedankt voor het voorlopig antwoord. Ik hoop op een snelle reactie van de betreffende diensten.

Reputatie 7
Badge +3

@guva

de technische dienst heeft je ondertussen gecontacteerd

de gdpr dienst is op hoogte en doet onderzoek

groeten

Tina

Gesprek met technische dienst was opbouwend en heeft geleid tot een bevredigende afspraak. De contactpersoon belt mij volgende week terug op om te horen of alles nu oké is.

 

Reageer