klacht over technieker

  • 14 November 2019
  • 5 reacties
  • 474 Bekeken

  • Apprentice
  • 1 reactie

Beste,

Ik wil met deze brief een klacht overbrengen. Eerlijk gezegd meerdere klachten:

Ik kreeg vorige week een vriendelijke jongeman over de vloer die me vertelde dat Proximus overschakelt op glasvezel, nieuw in onze straat, en dat we dit nu gratis kunnen doen. Ik stemde toe. Maar dat had ik beter niet gedaan.

Op dinsdag 12 november omstreeks 10 uur kwam de technieker langs.

Samengevat:

Ik wil klacht neerleggen tegen de werkzaamheden die dinsdag gebeurd zijn. Het werk werd echt niet goed gedaan:

1. De aansluiting werkte niet. Zo zaten we kort nadat de technieker vertrokken was zonder internet, TV en telefoon. Er was een zeer amateuristische koppeling gemaakt. Moeten wij betalen voor een hele maand internet, TV, telefoon? Want dit is niet geleverd. Er moest een andere technieker langskomen om de zaak op te lossen (natuurlijk niet meer dezelfde dag).

2. Er is binnen en buiten (in de muur en een kast) geboord op plaatsen die lelijk en ondoordacht zijn. Hier moet ik gewoon vrede mee nemen??

3. Ik blijf met een hoop gedoe achter. Het wordt voorgesteld als ‘gewoon een andere aansluiting steken, op de plaats van de vorige’. In praktijk wordt  de aansluiting ergens anders geplaatst, liggen er nu bovengronds twee lelijke witte kabels, moet ik een nieuwe modem krijgen, enz. Om van de opkuis nog te zwijgen.

4. Wat moet ik doen met de oude b-box 2? Deze werd niet meegenomen. Moet ik betalen voor de nieuwe modem? Ik heb daar niet om gevraagd.

Verder informeer ik eens bij Telenet wat een overstap naar hen betekent, financieel en qua service. U, Proximus had me deze beslissing niet moeten doen maken.

(Ter info: Ik kan u mijn lange brief met meer details over hoe het werk werd verricht, bezorgen. Ik zocht op uw website uit hoe deze brief u via mail kan bereiken, maar dat lijkt absoluut onmogelijk. Ik kreeg nergens een mailadres aangereikt. Daarom gebruik ik nu dit forum, met een ingekorte brief).


5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dag dwk,
Kan je via uw profiel de klantgegevens aanvullen?
Dan kijken we alles voor je na.
Een nieuwe Bbox moet je zeker niet betalen vermits een Bbox altijd in huur is.
Alvast de excuses.
Mvg, KoenN

@KoenN“huren” kan hier mss wel verkeerd geïnterpreteerd worden aangezien het in meer in bruikleen is of anders gezegd in huur aan nul euro.

En ivm de glasvezel modem, die is toch ook in bruikleen veronderstel ik toch.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin Bedankt voor de verbetering, de modem is idd in huur maar en wordt niets voor aangerekend.
Enkel bij opzeg moet het materiaal in huur terug bezorgd worden aan Proximus.
De glasvezel modem is inderdaad ook in huur zonder kosten.
Grtn Koen

Dag Koen,

Alvast bedankt voor uw antwoord. Ik vulde ons profiel aan.

Vooral de lelijke draad aan de buitenkant van ons huis stoort me heel erg. We lieten in het voorjaar onze voorgevel helemaal proper zetten en schilderen en nu loopt er midden op de muur een dikke zwarte draad. De technieker had beter het gaatje van de koperdraad genomen (maar dat was meer werk geweest). En ik had er geen erg in dat het nieuwe gat zo midden in de muur zou zitten.

Met vriendelijke groet,

dwk

Reputatie 7
Badge +3

@dwk Ik heb hiervoor dossier 43768869 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Een dossierbeheerder zal je verder contacteren met een gepaste oplossing. Groetjes, Antonella

Reageer