Beantwoord

Klacht over jullie administratie

  • 30 August 2021
  • 10 reacties
  • 209 Bekeken

In een ander topic vraag ik een nieuwe afstandsbediening.

YorickP zorgt ervoor dat deze mij wordt toegezonden.

Krijg ik ‘omstreeks 22u een mail van Bpost dat mijn pakje (de afstandsbediening dus ) zal worden geleverd op mijn vorig adres adres (in een andere gemeente!) waar ik al meer dan een jaar niet meer woon. :fearful:

Hoe is dat nu mogelijk? Proximus kent toch mijn juiste adres, Proximus heeft mijn aansluiting probleemloos “verhuisd” en aangesloten in mijn nieuwe woonst, Proximus stuurt mijn facturen naar het juiste adres (ware het niet dat ze elektronisch toekomen, maar het adres ). Al mijn aansluitingen zijn op dit nieuwe adres, mijn internet, telefoon, en mijn TV (waarvoor de afstandsbediening dus) :disappointed:
Toch is mijn klantenadres niet gewijzigd. Hoe kan dat?

Ik heb ook een bPost account en daar is mijn adres wel juist.

Waar wordt de afstandsbediening nu geleverd? En wat als ze niet wordt afgeleverd bij mij?

icon

Beste antwoord door tina.b 31 August 2021, 10:47

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@andre_vanrompaey  Dag, hij heeft inderdaad een aanrekening gekregen van 87,93 euro maar door het omzetten naar een abonnement, is het bedrag wat op de Pay and Go stond, overgezet op 29/8   28,53 euro. Hierdoor is de aanrekening van 87,93 euro slechts 59,40 euro. Dit bedrag zal ook zo gedominicileerd worden. Groetjes Luc 

Ter info: Morgen kunnen de proximus forummedewerkers dit zeker voor je natrekken hoe de vork in de steel steekt.

En als er vergissingen zouden geweest zijn in betalingen zullen ze dit zeker rechtzetten

je kunt altijd de gegevens van je vader in je → ForumProfiel onder het veld “ticket” (Privé) invoeren zodat zij morgen hiermee aan de slag kunnen.

Nog even over de omzetting van de Pay&Go van mijn vader (@andre_vanrompaey) naar een mobiel abonnement.

Mijn vader maakt zich wat ongerust omdat de MyProximus app een aanrekening toont van € 87,93 voor september 2021. Daar staat bij: “Betaling ontvangen”. Betekent dit, dat Proximus dat bedrag al van de rekening gehaald heeft (per domiciliëring)? Op zijn rekening is het in elk geval nog niet te zien (maar het is weekend, dus het zal wellicht pas morgen verschijnen).

Dan staat er een aanrekening van € 59,40 “Te betalen binnen 5 dagen”. Daar zit echter geen link bij naar een document.

Hij moet het saldo van zijn Pay&Go echter nog terugkrijgen, dus ik veronderstel dat die € 59,40 het resultaat is van het maandabonement verminderd met dat saldo.

Op de PC, in de browser, vind ik in MyProximus enkel een openstaande aanrekening van € 59,40. Als ik echter het document dat eraan gelinkt is, download, dan bevat het een aanrekening van € 87,93. (Het documentnummer komt overeen met zowel het nummer bij de aanrekening (van € 87,93) in de app, als het nummer bij de aanrekening (van € 59,40) zichtbaar in de browser.

Ik vermoed dat het wel in orde zal komen en dat hij die € 59,40 aangerekend zal krijgen. Hij maakt zich wel zorgen dat Proximus twee keer geld van zijn rekening zal halen.

Hopelijk klopt mijn vermoeden, en maakt hij zich onnodig zorgen.

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb ook pas onlangs ontdekt, dat mijn klantadres nog niet aangepast was. In de Proximus Shop in Wijnegem Shopping Center kreeg ik te horen, dat ik mij geen zorgen hoefde te maken, “’t is intussen in orde” — ik heb maar gezwegen, maar ik dacht bij mezelf, “Ja, ’t zal wel — ’t staat al een maand of acht verkeerd, en nu zouden de kaboutertjes het zomaar vanzelf in orde gebracht hebben? ’k Geloof er niks van!”

Toen mijn vader (een week of zo later) zijn Pay&Go wilde omzetten in een mobiel abonnement, ben ik naar de shop in Schelle gegaan. Ze konden de omzetting niet doen, want ze kregen als fout dat Proximus geen diensten kon aanbieden op het ingegeven adres. Zijn installatie-adres bleek — na drieënhalf jaar — nog op zijn oude adres te staan! Ik heb maar meteen al onze adressen laten controleren, zowel voor hem als voor mij, en inderdaad: mijn klantadres was niet in orde. Dat konden ze meteen rechtzetten. Het installatie-adres van mijn vader konden ze niet aanpassen (snap ik), maar vanuit de shop hebben ze deze kwestie prima opgevolgd, en een dag of twee later was het in orde, en had mijn vader meteen zelfs zijn mobiel abonnement.

Niet bepaald van aard om het vertrouwen in de Proximus administratie te verbeteren, als je het mij vraagt.

Wel een pluim voor Proximus Shop Schelle, in het bijzonder voor Kim (de medewerkster die ons voortgeholpen heeft).

Reputatie 7
Badge +3

@Mutlie 

oef, dan toch goedgekomen !

bedankt voor feedback…

Groetjes

Tina

 

:grinning:  Pakje ontvangen!

Dank je Tina


Bpost levert ergens tussen 8u en 17u.

Ik hou je op de hoogte.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Mutlie 

Inderdaad, facturatie-adres is in orde, maar klantenadres was niet aangepast : ik pas het nu aan.

Laat maar weten als het pakje niet goed aankomt : dan verwittigen we de techn diensten opnieuw.

excuses voor het ongemak

groeten

Tina

Hopelijk heb ik de postbode kunnen onderscheppen via de website van bPost en neemt mijn vorige buurman (is verwittigd) het pakje in ontvangst.

Wat niet wegneemt dat mijn adres bij Proximus ergens verkeerd is ingesteld, graag wijzigen a.u.b.
 

TBI @Prox-Forummedewerkers: dit ander topic waar om een nieuwe afstandsbediening gevraagd werd,
staat hier → probleem met de afstandsbediening van Proximus | Proximus Forum

Reageer