Vraag

Klacht aansluiting en installatie

  • 14 March 2020
  • 2 reacties
  • 317 Bekeken

We zijn absoluut niet te spreken over de manier waarop Proximus aan de telefoon onze aanvraag behandelt. Wat willen we: aansluiting op het Proximusnetwerk. Sinds onze eerste aanvraag op 26 februari zijn dit onze ervaringen:

  • 25 telefoongesprekken met Proximus, telkens een andere medewerker aan wie we telkens opnieuw het hele verhaal moesten geven – zij kunnen toch in ons dossier kijken?
  • drie keer moeten horen dat mijn adres niet bestaat, hoewel ik hier woon en gedomicilieerd ben;
  • tweemaal bevestigingsmail van verkeerde pack (Famylus i.p.v. Minimus);
  • driemaal bevestigingsmail met verkeerde promo;
  • bestelling en afspraak op het verkeerde adres. Vijf telefoontjes om dit recht te zetten;
  • afspraak op 5 maart: werk begonnen, maar niet afgewerkt (zie hieronder);
  • afspraak op 11 maart: techniekers gaan naar het verkeerde adres;
  • vijfmaal de belofte van een callcentermedewerker dat ze ons gaan terugbellen; dit is nooit gebeurd;
  • tweemaal wordt mijn dossier “geëscaleerd” en zal ik worden gecontacteerd voor een oplossing – niemand gehoord;
  • driemaal de belofte van nauw op te volgen, niets van gemerkt;
  • wat hebben we wel gekregen: drie facturen: een voor gsm-abonnement, dat nochtans inbegrepen zit in het pack; een voor annulatiekosten, hoewel we niets hebben geannuleerd; en een voor een “vooraanleg”, onze kabel ligt nochtans klaar, ze moeten alleen hun eigen kabel vinden;
  • telefonisch gemeld dat ik klacht wil indienen, waarna ik werd doorverwezen naar de website. Verschillende malen de site afgezocht om via mail klacht in te dienen. Dit staat goed weggestopt op de site. Na drie dagen een link gekregen via chat van een Proximusmedewerker. Link gevolgd en nog steeds geen mogelijkheid om een mail te sturen. Vandaar onze klacht via dit forum;

Ondertussen hebben we al vier dagen verlof moeten nemen, omdat ze de kabel zouden komen aansluiten. De enige keer dat we beweging zagen, echter, was op 5 maart. Toen hebben twee technici geprobeerd om de Proximuskabel aan te sluiten. Ze hebben onze kabel door de wachtbuis getrokken, maar konden daarna hun eigen kabel van Proximus niet vinden om de aansluiting te vervolledigen. Ze hebben (lukraak?) een aantal putten gegraven, zonder resultaat. Ze hebben daarna de putten afgedekt met paletten en ons beloofd dat ze de dag nadien (vrijdag), zaterdag, of ten laatste maandag terug zouden komen om de aansluiting te vervolledigen. Sindsdien hebben we niemand meer gezien.

 

Zo moeilijk kan het nochtans niet zijn, aangezien mijn buurman al een aantal weken is aangesloten op het Proximusnetwerk en de put van die werken nog zichtbaar is. 

 

Ondertussen ligt hun haspel met oranje aansluitkabel nog in mijn gang en krijgen we de ene na de andere belofte van de callcentermedewerkers, zonder resultaat. We hebben nog steeds geen internet, geen tv en zelfs geen afspraakdatum waarop de aansluiting zal gebeuren.

 

We begrijpen echt niet waarom dit zo lang moet aanslepen. We willen gewoon dat onze aansluiting zo snel mogelijk in orde komt.


2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@JohanDS 

Beste,

Oprechte excuses dat dit verkeerd loopt.

Ik heb je bericht vh forum ook toegevoegd aan het dossier.

Momenteel zucht alles en iedereen ook nog onder Corona, waardoor alles nog moeilijker wordt en in het honderd kan lopen.

Dat moest er nog bijkomen :-( 

Ik heb geen zicht op de planning, maar er is zeker gevraagd om dringend na te kijken. 

vriendelijke groeten,

Tina

Ter info: Pas maandag komt hier op het forum iemand langs, die van Proximus zelf is, om dit verder te onderzoeken voor u.

Reageer