Klacht

  • 14 February 2018
  • 3 reacties
  • 293 Bekeken

Ik probeer al enkele weken een nieuw abonnement af te sluiten met een smartphone. Ik wou de smartphone geven als cadeau aan mijn echtgenote. De helpdesk vertelde mij dat dit geen enkel probleem was.
Het begon al bij de aankomst aan het Proximus Center in Geel: gesloten terwijl normaal doorlopend open. Later teruggekeerd, en ik kreeg te horen dat ik een toelating voor nummeroverdracht van de eigenaar van het abonnement nodig had. Dit vind ik normaal, maar waarom de helpdesk mij dit niet verteld heeft vind ik spijtig, dus weg verrassing en een 2de rit voor niets.
Dan met de echtgenote erbij naar het Proximus center en daar zegt men dat we nog geen GSM kunnen kopen, want eerst moet het abonnement bestaan! Dat kan 2 weken duren en we zouden bericht krijgen als het in orde was. Na 2 weken geen bericht, gaan we terug naar een Proximus Center en daar krijgen we te horen dat er normaal geen bericht komt en dat dit direct in orde is.
En nu komt het: de smartphone die we 2 weken geleden hadden willen kopen was niet meer beschikbaar in de koppelverkoop! We konden hem wel afzonderlijk kopen, maar niet in koppelverkoop. Ik had de keuze tussen een ander GSM, meer betalen of wachten tot deze GSM terug in koppelverkoop komt. Misschien is er nog een betere keuze: veranderen van provider.
Nog eens gebeld naar de helpdesk om te vragen of hier nog iets aan kon gedaan worden. Daar vertelde men mij dat er geen stock meer van was. Als ik zei dat er wel nog stock was, want dat ik hem kon kopen in een Proximus Center, begon ze te roepen en zei ze dat ik haar een leugenaar noemde (wat niet het geval was ...). Ik kon niet meer communiceren met de medewerker van de helpdesk en heb het gesprek beëindigd. Dit heb ik nog nooit meegemaakt!
Proximus zit met een groot probleem! Vele medewerkers zijn onvoldoende op de hoogte van alle regels en producten en geven verkeerde informatie! Klanten worden aan het lijntje gehouden en steeds doorverwezen! Het feit dat iemand van de helpdesk zijn geduld verliest, komt mogelijk door de vele klachten die zij moeten behandelen. Dit zal zich zeker wreken op termijn. Proximus, doe iets, want de concurrentie wordt er beter van!

3 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Graag je bemerkingen via

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Bedankt. Jan
Reputatie 6
Badge +3
Hallo,

spijtig om dit van jou te moeten vernemen. Alvast onze excuses voor het ongemak.

Kan je mij het betreffend gsm nr waarvoor je de aanvraag wenst met Iphone 8 ( 256 Gb) doorgeven, via deze privé-link?:

https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Ik kijk dit na.

Groeten, Aw
En de soap gaat verder ...
Op 19/2 bel ik naar de helpdesk om een iPhone te bestellen. De eerste keer is de persoon niet beschikbaar die mij kan helpen, maar ik zal teruggebeld worden. 5 uur later geen telefoontje gehad en bel ik maar zelf terug.
Die persoon heeft mij goed geholpen. Een pluim voor hem! De iPhone wordt verzonden. Nog even een hindernis nemen om het aflevermoment te wijzigen met de partner Dynalogic en wachten op de GSM.
Ik heb nu de bevestiging ontvangen van mijn bestelling, waarop ik merk dat men een verkeerde iPhone heeft besteld, nl. een 64GB ipv een 256GB! Ik bel vandaag om dit aan te passen, want de iPhone wordt pas geleverd op woensdag.
Ik krijg te horen dat het niet meer kan aangepast worden en dat ik het toestel moet weigeren. Daarna moet ik opnieuw een toestel bestellen! Ik begrijp niet dat dit op 2 dagen tijd niet kan aangepast worden.
Ik vrees ook dat ik niet snel een nieuw toestel kan bestellen, want tegen dat het in jullie systemen bekend is dat ik de iPhone geweigerd heb, zijn we waarschijnlijk weer enkele dagen verder.
Sinds half januari probeer ik een iPhone te bestellen bij Proximus. In het beste geval heb ik hem 2 maanden later, maar dat wordt moeilijk om dat nog te halen!
Ik denk dat er ondertussen heel wat overheidsinstellingen efficiënter werken dan Proximus!
Beste Aw, ik heb dit reeds via de privé-link gemeld, maar ook daar is het wachten op een oplossing!

Reageer