Beantwoord

Kan het order verstuurd naar verkeerd adres uit mijn MyProximus worden verwijderd


Reputatie 7
Badge +3

Op  16 maart 2022 heb ik via de technische dienst een nieuwe afstandsbediening aangevraagd.  R00000020527411085  

Toen ik de bevestigingsmail kreeg zag ik dat de persoon ( Hilde)  een verkeerd leveringsadres had in gegeven ( mijn adres eindigt op veld en zij heeft straat ingegeven)  In ticket privé staat de link van Bpost om de zending te volgen.( die nog altijd onderweg is , Bpost zei me dat deze zending na 1 maand automatisch terug naar afzender gaat omdat het niet kan worden afgeleverd)

Ik heb toen onmiddellijk terug de technische dienst gecontacteerd, een vriendelijke medewerker heeft toen  geprobeerd het adres te veranderen maar ging niet. Hij heeft mij dan een afstandsbediening naar het juiste adres gestuurd.

Nu staat dit nog steed in My Proximus als bezig en kan ik niets veranderen omdat er nog een bestelling lopende is.

 Meer dan 10 telefoons naar de Klantendienst hebben dit niet verholpen steeds weer het antwoord wij vinden niets terug . Kan iemand van de proximus forum medewerkers dit in orde brengen, bedankt Patrick

icon

Beste antwoord door AntonellaD 21 April 2022, 08:23

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 

Aangezien de levering lopende is, kunnen we dat inderdaad niet meer aanpassen.

Zo gauw de post de afstandsbediening terug binnenlevert bij ons, zal dat automatisch uit alle systemen (dus ook MyProximus) gehaald worden.

en dat kan dus wel even duren zoals bpost zei.  Excuses voor het ongemak.

Groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@tina.b  Dank voor uw antwoord. Maar heb je effectief de  track&trace link die ik heb gegeven ( in het veld ticket) bekeken? Daar staat als laatste activiteit  

Track & Trace activiteit Bekijk de geschiedenis van je pakje in detail.

    • donderdag 17-03-2022 | 12:58  Levering niet mogelijk door onvoorziene omstandigheden

Dus waar is dat pakje?

Ik zal nog lang kunnen wachten dan als jullie diensten afhangen van automatische systemen. Dus als dat pakje niet terug bij jullie geraakt , ben ik de pineut . Dit door een fout van een Proximus medewerker die het naar een verkeerd adres stuurt.

Zo staat het in MyProximus mijn adres eindigt op veld en niet op straat. Omdat nummer 52 niet bestaat op het verkeerde adres heeft Bpost dit automatisch naar nummer 50 gezet op het foutieve adres ( zie screenshot Bpost hierboven)

Sorry mocht dit verkeerd over komen maar vind het niet kunnen . Dit is geen klantvriendelijke manier van werken.

 

@Pat52

Zo gauw de post de afstandsbediening terug binnenlevert bij ons, zal dat automatisch uit alle systemen (dus ook MyProximus) gehaald worden.

Groeten, Patrick

@tina.b  Dus als dat pakje niet terug bij jullie geraakt , ben ik de pineut . 

Als je het bewijs van Bpost nog hebt, kun je toch altijd, indien nodig, bewijzen dat je het verstuurd hebt , Bpost het teruggestuurd heeft ,nee? 

Of krijg je daar geen bewijs van als het door Bpost geretourneerd wordt?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@tina.b  Dus als dat pakje niet terug bij jullie geraakt , ben ik de pineut . 

Als je het bewijks van Bpost nog hebt, kun je toch altijd, indien nodig, bewijzen dat je het verstuurd hebt, nee? 

 

 

@Martin Proximus heeft het naar een verkeerd adres gestuurd dat niet bestaat , hoe kan ik iets terug sturen dat nooit bij mij is geleverd, Martin je bent hier niet mee met het verhaal , lees eens mijn eerste post in dit topic.

nee ik bedoel als Bpost het vaststelt dat het adres niet bestaat dan sturen ze dit toch terug naar afzender veronderstel ik en mijn vraag is dan heb je daar iets van Bpost als eventueel bewijs gekregen dat dit teruggestuurd werd? Ik probeer ook maar wat op te steken.

Edit; nu zie ik dat ik in mijn vorige post verkeerdelijk geschreven heb “bewijzen dat je het verstuurd hebt” het moest natuurlijk zijn “bewijzen dat Bpost het teruggestuurd heeft”

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 

als bpost het niet kan afleveren, omwille van bijv verkeerd adres, gaat het teruggestuurd worden naar proximus… 

en dan wordt het order uitgeschreven/geannuleerd… en weggenomen uit MyProximus ook.

Maar dat kan nog even duren…

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

nee ik bedoel als Bpost het vaststelt dat het adres niet bestaat dan sturen ze dit toch terug naar afzender veronderstel ik en mijn vraag is dan heb je daar iets van Bpost als eventueel bewijs gekregen dat dit teruggestuurd werd? Ik probeer ook maar wat op te steken.

Edit; nu zie ik dat ik in mijn vorige post verkeerdelijk geschreven heb “bewijzen dat je het verstuurd hebt” het moest natuurlijk zijn “bewijzen dat Bpost het teruggestuurd heeft”

@Martin  Als proximus iets met Bpost verstuurd , krijg je van Bpost een email ( Proximus deelt je email adres mee aan Bpost) met een Track&Trace weblink. Daar kan je de zending volgen , status en activiteit. Bij mij staat die onveranderd sinds 17 maart 2022 

Track & Trace activiteit Bekijk de geschiedenis van je pakje in detail.

  • donderdag 17-03-2022 | 12:58  Levering niet mogelijk door onvoorziene omstandigheden   

Bij Bpost  weten ze ook niet waar het pakje zich nu bevind , daar het afleveradres dat Proximus  doorgaf  niet bestaat  kon  er geen aflevering plaatsvinden. Dat is hun antwoord en moest ik me richten naar de afzender Proximus dus.

En die berusten op hun eigen protocol  zoals het antwoord dat ik hier kreeg van Proximus medewerker Tina B.  

Als een bestelling bij Proximus niet kan worden afgehandeld dan blokkeert alles in MyProximus je kan geen opties activeren of instellingen wijzigen, alleen extra volume is beschikbaar.

Als je dan telefonisch contact opneemt met Proximus vinden ze niets terug van een lopend order  en zeggen ze dat je geduld moet hebben . Zo Martin hopelijk hebt je hier iets van kunnen opsteken

Ok,  bedankt Patrick voor je feedback.

Reputatie 7
Badge +3

Het order staat dus wel onder je klantennr

maar we kunnen er niet aan: hopelijk stuurt bpost het al vlugger terug aangezien het een onbestaand adres is, is toch anders dan niet afleveren omwille van afwezigheid klant..

we duimen.  Moest ik eerder ergens toch iets kunnen doen in de systemen, zal ik het zeker doen.

groeten

tina

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Pat52 , Ik heb naar Bpost gebeld om een onderzoek op te starten. Via dossier 50554775 doe ik de verdere opvolging en zal ik zorgen voor een oplossing. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@AntonellaD  Enorm bedankt Antonella .Groetjes Patrick

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Het order is erdoor. Heb je nog een nieuwe afstandsbediening nodig? Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@AntonellaD  Hartelijk dank hiervoor! Ik heb al een nieuwe afstandsbediening . Groetjes, Patrick

Reageer