Vraag

Iphone 14 + myproximus problemen

  • 28 September 2022
  • 3 reacties
  • 88 Bekeken

Ik zal het probleem even kort (proberen) te schetsen 

 

10 september bestel ik de iPhone 14 pro (pre order) met mijn account. Ik ben al 4 jaar klant + al 2x iphone via proximus besteld op deze manier. Alles goed en wel tot ik de laatste dag van de pre-order een vraag stel over men bestelling en doodleuk het antwoord kreeg “ah oei deze is geannuleerd wegens een gebrek aan identificatie, heb je daar geen mail over gehad?”. Natuurlijk heb ik daar geen mail over gehad + hoezo opeens gebrek aan ID ik ben al 4 jaar klant? 

 

Mja soit kan gebeuren denk ik dan. Ik probeer dan opnieuw te pre orderen en krijg dan opeens foutmeldingen/ technische problemen, myproximus app ene chaos etc. dus kon niet meer bestellen via mijn account. Ik dan een account aangemaakt met men vriendin haar info en dan toch op die manier ene kunnen pre orderen last minute (waarom hier dan geen technisch probleem??). Keep in mind dat ik ondertussen wel met de klantenservice zit te praten waarom ik niet kon bestellen en zij wisten van toeten of blazen.

 

Oké dus dan toch ene kunnen bestellen. Desondanks kan ik nergens op de myproximus app ook maar enige info vinden over mijn bestelling (bij mijn Hoofdaccount en het account van de bestelling krijg ik telkens “technisch probleem” of “geen producten” en kan ik ook geen producten toevoegen. Ook hier weet de klantenservice van toeten of blazen en geven ze standaard antwoorden die ze vanbuiten kennen.

 

Daarnaast is de klantenservice ook 1ne chaos. Ze weten van niks of doen alsof ze van niks weten om dan zo voorgeprogrammeerde info te sturen met “ja er zijn technische problemen” paar dagen later is het”ja er zijn stock problemen “ etc. Je gaat mij niet wijsmaken dat je als beursgenoteerd bedrijf niet weet wanneer er een vrachtwagen van Apple vol iphones gaat arriveren in uw magazijn. Jullie weten dat goed genoeg wanneer die vrachtwagen gaat aankomen. De klantenservice moet wss van hogeraf bepaalde info verzwijgen om de consument tevreden te houden met “je moet even wachten” of “wij zien dat het X datum aankomt “ terwijl die natuurlijk niet op die datum gaat aankomen maar dan zijn ze wel tenminste tot die datum van uw gezaag af. (Ondertussen al 3x een datum gekregen en natuurlijk was dat 3x uit de duim gezogen).

 

Vertel gewoon eerlijk aan de consument wanneer er een levering zou zijn, opzich maakt het mij weinig uit als jullie nu zeggen “eind oktober” want dan weet ik tenminste dat ik niet elke dag moet hopen op een mail van bpost. Dat is respect hebben voor de consument, wat jullie doen is info achterhouden en de consument aan het lijntje houden.

 

Oké soit tot daar de iPhone saga. Maar de myproximus app werkt nog altijd niet, nog altijd “technisch probleem” etc overal waar je op duwt. Het probleem is eenmaal dat de iPhone binnen nu en 3 jaar aankomt moet ik de sim activeren via de myproximus app. Ik stel dezelfde vraag dus aan de klantenservice en ik krijg daar doodleuk het antwoord “ahja euhm ik zou dan gewoon eens proberen in de proximus winkel wij kunnen u niet helpen “. Allemaal goed en wel zolang je maar weet dat ik niet voor men gsm abbo ga betalen zolang ik daar geen gebruik van kan maken.

 

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Skully Kan u uw klantgegevens(klantnummer, naam, gsm-nummer)aanvullen op uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Heeft u de MyProximus app al eens verwijdert en terug geînstalleerd.Soms is het probleem dan opgelost.Groetjes,Joel

@Skully Kan u uw klantgegevens(klantnummer, naam, gsm-nummer)aanvullen op uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Heeft u de MyProximus app al eens verwijdert en terug geînstalleerd.Soms is het probleem dan opgelost.Groetjes,Joel

 

Ik heb de app daarjuist eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar de problemen blijven bij beide accounts.

 

Ik heb de gegevens van mijn persoonlijk account opgeslagen in mijn profiel. Met dit account heb ik nog altijd overal technische problemen en kan ik ook geen nieuwe bestellingen plaatsen wegens “technische problemen” indien ik bijvoorbeeld iets in mijn winkelmandje toevoeg. Dit account staat aangegeven als “beheerder"

 

Indien u ook de gegevens nodig heeft van het profiel waar ik de iPhone uiteindelijk mee heb gepre-orderd, dan kan ik u die ook geven. Bij dit account heb ik dezelfde problemen en vind ik ook nergens enige info over mijn pre order. Ik kan enkel de pre order volgen via de mail die ik gekregen heb met de bestelbevestiging. Dit account staat aangegeven als “user”, bij profiel gegevens staat er ook nergens een Klantennummer (die wel in de bestelmail staat) en krijg ik enkel de opties:

  • privacy 
  • Meldingen 
  • Over deze app 
  • Uitloggen 
Reputatie 7
Badge +3

@Skully Ik heb hiervoor dossier 51352373 aangemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Zij gaan het nakijken/onderzoeken en dan zelf terug contact met u opnemen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reageer