Beantwoord

Installatieadres onjuist & gemiste afspraak hierdoor

  • 16 December 2021
  • 6 reacties
  • 97 Bekeken

Het installatieadres in My Proximus is een nog niet bestaand adres.  Door de gemeenteraad werd een voorstel goedgekeurd om de nu bestaande straatnaam Koning Leopold II-laan te Gent  te wijzigen naar Floraliënlaan. Er is nu een openbaar onderzoek en pas na afsluiten van dit onderzoek beslist gemeenteraad definitief. Pas vanaf de door de gemeenteraad genomen definitieve beslissing mbt de de straatnaamwijziging en datum van ingang, zal de straatnaam Floraliënlaan officieel zijn. De huidige straatnaam is nog steeds Koning Leopold II-laan en de omzetting ervan naar Floraliënlaan door Proximus is voorbarig. Een en ander heeft bij mij en 3 andere bewoners van mijn gebouw geleid tot het  mislopen van afgesproken fiberinstallaties. De installateurs (onderaannemer) krijgen Floraliënlaan mee, zoeken dit in GPS, maar vinden die nog onbestaande straat niet en annuleren afspraak. Bij een buur is dit al 2 x  voorgevallen, bij mij 1 x, en bij nog een andere buur ook 1 x. Niemand heeft dus al installatie door de vermelding vanwege Proximus van nog niet bestaande straatnaam Floraliënlaan. Heb klantendienst al gebeld en ben ook in Proximuscontactcenter geweest, maar nog steeds niet opgelost. Ik durf geen nieuwe afspraak maken zonder dat dit geregeld is, om niet nog eens een ganse  halve dag vruchteloos te zitten wachten. Hoe kan ervoor gezorgd worden dat de installateurs weten dat de Floraliënlaan de facto  de Koning Leopold II-laan is in Gent?

icon

Beste antwoord door AntonellaD 28 December 2021, 09:38

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Johan_08 Dank je wel voor de duidelijke info. Ik heb dit zo doorgestuurd naar onze dispatching via ticket nummer IM11716858. Ze gaan dit verder nakijken en contact met jou opnemen. Groetjes, Antonella

Parallel met mijn topic heb ik de Data Protection Officer van Proximus gemaild . Wettelijk is  betrokkene verplicht mijn eis tot vermelding van het juiste installatieadres in mijn My Proximusaccount  uit te voeren binnen de maand, zoniet is klacht mogelijk bij Gegevensbeschermingsautoriteit die boete kan opleggen.

Het topic belangt echter niet mij alleen aan maar alle Proximusklanten in de Koning Leopold II-laan te Gent.  Ik wens dit uitdrukkelijk te vermelden omdat het euvel niet alleen voor mij dient opgelost, maar voor alle betrokkenen.

Contact met mij opnemen mag, maar in het systeem de benaming Floraliënlaan terugdraaien naar Koning Leopold II-laan tot wanneer de straatnaamwijziging officieel wordt doorgevoerd (6 maanden na de definitieve beslissing van de gemeenteraad Gent) is de enige juiste actie. Veel tijdverlies door heen en weer geschrijf en gebel, lijkt me overbodig. Het enige bericht dat ik wil zien is: topic  geregeld voor alle klanten uit de Koning Leopold II-laan te Gent.

FYI: Maandag pas komen de Proximus forummedewerkers hier terug langs op het forum om dit te noteren.

Reputatie 7
Badge +3

@Johan_08 Het ticket werd opgelost. Het adres staat terug op Koning Leopold II-laan en er werd een nieuwe afspraak ingepland op 05/01. Groetjes en prettige feestdagen, Antonella

Met dank voor de opvolging. 

Mijn parallele tussenkomst naar de Data Protection Officier heeft er wel toe geleid dat niet alleen bij mij, maar  ook  bij buren en naar ik vermoedd dus voor alle klanten in de Koning Leopold II-laan in Gent het voorbarig ingevoerde Floraliënlaan werd gereset naar Koning Leopold II-laan.

Toch is een en ander nog niet helemaal OK in My Proximus.

Ik kan bevestigen dat in My Proximus onder de rubriek (Mijn) Producten het adres van mijn installatie gereset is naar de Koning Leopold II-laan. Onder de rubriek Follow Up vind ik onder Orders mijn bestelde fiberinstallatie  terug, maar nog altijd met als installatieadres Floraliënlaan 38 en onder de Afsparekn staat dat er géén afspraak gepland is. Ik ontving wel twee bevestigingsmails van de afspraak op 05/01/2022, een eerste nog atijd met het onbestaande Floraliënlaan, de tweede met het juiste Koning Leopold II-laan. Ik hoop dat de installateur het juiste adres doorgespeeld krijgt :rolling_eyes: . Dit juiste adres ook als dusdanig kunnen zien in My Proximus  onder de rubrieken Products en Appointments, zou ik wel appreciëren.

Reputatie 7
Badge +3

@Johan_08 De niuewe/juiste gegevens zullen binnen een paar dagen zichtbaar zijn in MyProximus.Dan zijn deze verwerkt in MyProximus.Groetjes,Joel

Reageer