Vraag

Installatie internet en tv


Hallo,

Ik kreeg net telefoon dat ze niet kunnen komen om tv en internet te plaatsen.  Dit is zeker te begrijpen, maar ik mag voorlopig niet naar school om te werken. Ik zit met leerlingen en ouders die taken, feedback, ... via mail verwachten. Ik kan wel het een en ander via gsm, maar huiswerkjes maken en dergelijke is onbegonnen werk…

 

Is hier geen andere regeling mogelijk?

Alvast bedankt!


28 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Op zich is dat vrij eenvoudig als je over de nodige zaken beschikt

- een abonnement voor tv en internet, dus ook een telefolnlijn die aankomt in uw woning, en een abonnement voor een vaste  telefoon

- een modem met een sticker waarop twee wachtwoorden staan

- een decoder voor uw tv

 

Aansluiten is kinderspel

Dit is net het probleem. Ik beschik over niets, dit weekend verhuisd/alleen gaan wonen. 3 weken minimum wachten is een ramp..

Reputatie 6
Badge +2

Nog een Pc of laptop uiteraard, die was ik vergeten.

Als je niets hebt kun je niets doen. 

Wat komt er als kabel  binnen in uw nieuwe woning? Een telefoonlijn met op het einde zo-n stekker met ik dacht 5 gaten? Ja, dan ga je best uw abonnement bestellen bij een proximusshop. En neem een modem en een decoder mee. U moet wel uw paspoort mee nemen.  Indien neen, dan komt er misschien een kabel binnen van te!enet, ik dacht twee gaten mooi afgedekt met een plaatje. Dan moet je dringend naar een telenetshop, maar dat mag ik uniet zeggen.

 

ZE konden niet komen, wie was dat dan?

Dit is theorie wat ik nu zeg, maar als uw werkgever u verplicht om thuis te werken moet uw werkgever u wel de nodige zaken ter beschikking stellen. Maar een schooldirecteur mag er wel van uit gaan dat zijn proffen hun plan wat kunnen trekken.

Ik beschik over alles, behalve zo’n modem en decoder. TV kan gerust wachten, internet niet. Op een andere topic (https://nl.forum.proximus.be/afspraken-leveringen-47/afspraak-verhuis-49862) zie ik dat deze afspraken wel doorgaan? Heel frustrerend want ik heb al een week moeten wachten op de afspraak van morgen om dan te horen dat hij niet doorgaat...

Reputatie 6
Badge +2

Bel dan eens naar de klantendienst en leg hen dat uit. Ik dacht 0800 22800, lang genoeg wachten en de juiste nummer kiezen.

Heb je dus een abonnement? Ja dan naar de shop voor een modem en decoder. Als ze dat niet direct willen geven praat je best wat luider, dan gaat het soms beter.

Vroeger toen de dieren nog spraken ging ik al eens internetten bij een pakistaan, een euro per uur geloof ik.

@Dieter1 Als hier iemand die van proximus zelf is, de draad opneemt kunnen ze mss meer details geven wanneer het dan toch zou kunnen doorgaan.

Maar de modem en decoder zouden ze toch kunnen opsturen via TNT of Bpost
Als de proximus lijn al binnenkomt en aangesloten is op een rop kast (glasvezelstraatkas) zodat vdsl binnenkomt dan zou je alles kunnen aansluiten en ben je vertrokken!

Heb je nergens ontvangst daar van een proximus hotspot! zodat je toch al voorlopig op ‘t internet kunt en eventueel via www.proximuspickx.be als wat tv kunt kijken op je laptop bvb.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-hotspot.html

Ik heb zo’n abonnement besteld, het enige wat ik weet is dat ze die morgen normaal kwamen installeren. Het is in een appartement, dus een hotspot zou wel kunnen, ik weet het niet van buiten. Internetaansluiting ligt/is kant en klaar om in gebruik te nemen. Iemand van Proximus zelf zou inderdaad handig zijn, in de hoop dat ik mijn plaats niet kwijt ben morgen, waarschijnlijk wel … :disappointed:

weet je soms of er daar vroeger iemand woonde die bij proximus internet had, dan zou alles op afstand kunnen geactiveerd worden en als ze je bbox opsturen (en decoder voor TV) dan zou je normaal gezien op ‘t internet kunnen en tv kijken.

Als je op je op je smartphone of laptop kijkt zi je daar dan in je list van wifi signalen die binnenkomen daar ergens “Proximus public wi-fi“ tussen staan dan zou je ook op het internet kunnen en zou proximus op afstand toch kunnen alles activeren zodat je van deze hotspot kunt al kunt gebruik maken.

Geen idee wie er vroeger woonde. Het stond een tijdje te koop, is dan verkocht en opgedaan en dan verhuurd aan mij. Ik ga vanavond eens langs in de hoop dat er inderdaad zo’n hotspot is. Ik vraag me toch af waarom het van mij geannuleerd werd, ze wisten normaal dat het om een verhuis ging pfff.

ik denk dat dde proximus medewerkers er ook geen raad meer mee weten of sommige afspraken doorgaan of niet er werd hier iets gepost ook ivm de gevolgen van corona 
zie >

De technische interventies zullen beperkt worden, enkel de ‘dringende’ interventies zullen worden uitgevoerd.

De vraag is dan natuurlijk welke interventies worden als dringend aanzien!

Zeer verstaanbaar natuurlijk. Ook weer ideaal om als nieuwe interim op school al te moeten mailen naar collega’s dat ik niks kan doen thuis, echt top. Hopelijk toch nog een antwoord van iemand van het team hier binnenkort...

inderdaad raar dat nog niemand gereageerd heeft op ander posten ivm met afspraken hebben ze wel al gereageerd, enfin de dag is nog niet ten einde hé  :slight_smile:

Ik hoop voor u dat ze toch nog iets als oplossing uit hun mouw kunnen schudden ….

Reputatie 7
Badge +4

Op betrokken kaart (adres) kunt u zien of er een hotspot in de nabijheid is

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-4g-of-3g/kaart-met-het-netwerkbereik.html

&

tijdelijk is er op een Px abo mobiel bijkomend 10 GB beschikbaar; eventueel kunt u misschien ook uw PC/laptop/tablet aansluiten op uw GSM (tetheren)

zie bv. wikihow je laptop verbinden met uw mobiele telefoon (reactie met link loopt spijtig genoeg niet door)

 

 

 

Reputatie 6
Badge +2

HadewychT  van Proximus was nog aktief een uur geleden (zo rond 17.20 uur), sindsdien heb ik van Proximus niemand meer gezien. Stuur hem eventueel een bericht : nl.forum.proximus.be/members/hadewycht-67171

 

 

https://www.google.com/search?q=smatphone+als+hotspot

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mob_hotspot/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-4g-of-3g/uw-gsm-of-tablet-als-mobiele-hotspot-instellen.html

Op betrokken kaart (adres) kunt u zien of er een hotspot in de nabijheid is

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_map_network/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-met-4g-of-3g/kaart-met-het-netwerkbereik.html

&

tijdelijk is er op een Px abo mobiel bijkomend 10 GB beschikbaar; eventueel kunt u misschien ook uw PC/laptop/tablet aansluiten op uw GSM (tetheren)

zie bv. wikihow je laptop verbinden met uw mobiele telefoon (reactie met link loopt spijtig genoeg niet door)

 

 

Het spijtige van die kaarten is dat je natuurlijk niet weet of je daarom binnen in het gebouw nog genoeg ontvangst heb, gewoon met een smartphone kijken of “proximus public wi-fi” binnen komt dit is de enigste methode om te weten en zeker te zijn dat het werkt.

Duidelijk geen hotspot in de buurt. Ik kan het inderdaad wel even rekken met mobiele data als hotspot, maar geen 5 weken. Via Facebook reageren zo ook al niet, als ik bel hang ik enorm lang aan de lijn, … Echt top! 

Reputatie 6
Badge +2

Heel lang aan de telefoon, dat is normaal hoor, laten bellen, zeker op dit moment is een half uur gebruikelijk, niet normaal. Gelukkig is het een gratis nummer.

Straks nog eens proberen, het ziet er niet al te best uit die situatie rond corona. Straks komen ze pas ten vroegste binnen 5 weken...

Reputatie 7
Badge +4

Zie antwoord via PB. Ondertussen kan je inderdaad eventueel je GSM gebruiken als hotstpot. Dit kan via volgende procedure 

Reputatie 7
Badge +3

@Dieter1 

is het ondertussen gelukt Dieter ?

ik vraag na of je bij de “escalaties” kan…

Vul je in je profiel zo veel mogelijk gegevens in ? klantennummer ? Contact ? enz… bedankt

geef een seintje als je dat gedaan hebt ?

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Martin 

@M_016 

@Cvanloon 

 

beste, jullie hebben vaak al voor ons (moderatoren) contact met onze forum klanten;

Ik wil jullie graag iets vragen :-) ?

Kunnen jullie hen eventueel al wijzen op het invullen van de profielgegevens als we verdere opzoekingen nodig hebben ?

Als dat allemaal duidelijk is ingevuld, sparen we vaak tijd/opzoekingswerk :-)

dank u wel…. 

Tina

 

Reputatie 6
Badge +2

Dat is beloofd!

Reputatie 7
Badge +4

ok

@Martin

@M_016

@Cvanloon

 

beste, jullie hebben vaak al voor ons (moderatoren) contact met onze forum klanten;

Ik wil jullie graag iets vragen :-) ?

Kunnen jullie hen eventueel al wijzen op het invullen van de profielgegevens als we verdere opzoekingen nodig hebben ?

Als dat allemaal duidelijk is ingevuld, sparen we vaak tijd/opzoekingswerk :-)

dank u wel…. 

Tina

 

@tina.b dat kunnen we zeker al doen,

maar het is natuurlijk voor ons als buitenstaanders niet altijd mogelijk om te weten welke bijkomende profiel gegevens er juist van doen zijn bij een bepaalde problematiek!

Reputatie 7
Badge +3

@Dieter1 

ik heb navraag gedaan : momenteel gaan alle acties voor klanten in de zorgsector voor...ik probeer te zoeken of je op afstand kan geactiveerd worden.  

Geen idee of dat mogelijk is. 

Groeten,

Tina

Reageer