Skip to main content

Ik bestelde vandaag een flexpakket met zowel internet, televisie als 2 GSM-abonnementen. De reden waarom ik dat deed, is omdat er in mijn nieuwbouwabonnement een fibernet verbinding voorhanden is (bevindt zich in één van de rode vierkantjes op de afbeelding).

Op mijn bestelling is er echter geen sprake van fiber. Hoe kan ik zeker zijn dat men bij installatie weldegelijk fiber geïnstalleerd wordt? Ik vind daar nergens een duidelijk antwoord op. 

Ik ben voor alle duidelijkheid een nieuwe klant en er is nog geen enkele andere aansluiting in het appartement. 

 

 

als je eens kijkt op → http://proximus.be/internetsnelheid  zou je aan de snelheid die daar gegeven wordt zou je kunnen afleiden als het ook al over fiber gaat zodra je snelheden boven 100Mbps ziet staan gaat het over glasvezel.

In ieder geval staat er toch al een glasvezel kast want je hebt er een foto van genomen en die komt toch van Proximimus.

en als je uw adres invoert → https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/r-orphans/fiber-tot-in-je-woning/komt-fiber-naar-je-toe.html

wat geeft dit als antwoord.

 

mss is die dikkere witte kabel Fiber ?
er loopt ook een grijze kabel zie ik

Deze ochtend kreeg ik bij beiden geen resultaat. Nu krijg ik bij de onderstaande link wel een positief advies en kan ik fibernet aanvragen. Zeer vreemd.

 

Ik vroeg echter al een andere aansluiting aan. Wat nu?


Oei, nu heb ik per ongeluk “beantwoord” aangeklikt, maar mijn vraag is natuurlijk nog niet helemaal beantwoord. Hopelijk kunnen ze bij het fiberteam verder helpen. 


PS: al zie ik nog niet duidelijk op die foto of de glasvezel daar ook al ergens binnenkomt want op de fiberingang zie ik toch nog niks steken.

Het is me eerlijk gezegd ook niet meteen duidelijk. Op het kaartje van proximus zelf is echter precies mijn appartementsgebouw zo’n rood vlekje ‘fiber beschikbaar in nieuwbouw’. Ook de projectleider heeft mij aangeraden van zeker voor proximus fiber te kiezen, want dat zou het beste zijn. Ze hadden daar naar eigen zeggen ook speciaal voor gekozen om mee te zijn. Vandaar dat ik ook ben overgestapt bij mijn verhuis volgende maand (zit op mijn oud adres bij telenet). Maar het zou nu maar lullig zijn als ik dan toch geen fiber kan krijgen, haha. 

Wat ik vermoed dat “het probleem” kan zijn, is dat de gemeente niet juist is en ook niet juist wordt opgepikt op de site. Mijn appartementsgebouw ligt in Sint-Agatha-Berchem, maar precies op de grens met Molenbeek. Op bovenstaand kaarte “molenbeek-koekelberg” kan ik het duidelijk zien liggen, in het rood. Maar dat is dus niet Molenbeek-Koekelberg. 


Ik ben vrij zeker dat er fiber kan aangesloten worden, want dit fiberbakje hangt zelfs al in mijn appartement. 

In dit geval zal het waarschijnlijk geen probleem zijn maar voor alle zekerheid wacht je best de verder info af van een proximus forummedewerker, ‘t mss wel pas morgen zijn dat er zal geregeerd worden want de achterliggende diensten moeten ook kunnen geraadpleegd worden

Maar het kan zeker geen kwaad om zoals je zegt eens te bellen op het fibernummer of via het formulier de vraag te stellen.

 


Dag Martin, bedankt. Ik zal dan maar eens bellen en/of dat formulier invullen. 


Ik ben vrij zeker dat er fiber kan aangesloten worden, want dit fiberbakje hangt zelfs al in mijn appartement. Als ik die test doe, krijg ik echter geen resultaat, gek genoeg. As in: geen negatief, maar ook geen positief resultaat. Gewoon een blanco scherm. 

 


Reageer