Vraag

Installateur Fiber kabel niet gezien


Op 28/01/2020 een aspraak gemaakt in het proximus center voor een installatie voor tv en internet via fiber kabel in mijn nieuwbouwwoning (samen met mijn abonnement voro de smartphone en netflix). 

Ze konden mij pas ten vroegste op 03/03/2020! helpen met de installatie omdat er een fiber lasser moest komen. 

Zo gezegd zo gedaan. Kreeg vorige week een sms’je met de bevestiging dat ze tussen 08u00 en 17u00 komen (ze gaan ook nog bellen een half uur voor de komst). 

Vandaag hele dag zitten wachten op een telefoontje maar niets… meermaals naar de klantendienst gebeld maar deze konden me niet verder helpen. ondertussen was het al 18 uur door en voor de 5e maal gebeld. Mevrouw aan de telefoon was bereid te zoeken of ze de installateur kon bereiken maar ze kon niet in deze gegevens. Installateur stond nog steeds gedispatched om langs te komen maar ze zei dat dit hoogstwaarschijnlijk niet meer zou zijn vandaag. Enige wat ze konden doen voor mij is mijn afspraak annuleren en een ticket aanmaken… Oke denk ik dan en nu? 

Ze gaan me asap terug bellen voor een nieuwe afspraak… gaat dit ook weer 5-6 weken duren? en zal ik deze dag dan weer een hele dag mogen wachten en niemand zien? 

Hoe zal ik worden verder geholpen dat ik toch asap tv en internet heb bij mij in huis?

MVG


This topic has been closed for comments

26 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@proximus

Ik zie/hoor dat er o.a. voor scholieren uit minder begoede gezinnen o.a. via de scholen codes voor toegang tot public WiFi beschikbaar gesteld worden

Misschien kan een dergelijke oplossing ook voor nieuwe klanten en/of klanten met een defecte lijn die niet op korte termijn kunnen verder geholpen worden enig soelaas brengen; nee?

→ wat denkt Px customer care support /marketing managent hierover eventueel?

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

https://nl.forum.proximus.be/afspraken-leveringen-47/installateur-fiber-kabel-niet-gezien-49760

Misschien best alles in 1 bericht samenhouden?

@Koen Cuypers ja TN en PROX zouden al ten tijde van COVID19 op moeten overeen  komen dat de klanten van prox en TN op van elkaars hotspots mogen gebruik maken, zeker in deze moeilijke periode voor mensen die om één of ander reden geen internet toegang hebben want iemand die internet heeft met een tamelijke snelheid zal ook geen gebruik maken van een hotspot.

SAMEN STERK

Reputatie 7
Badge +3

@Mar_h  Bij lange wachttijden voor een installatie/storing en als de klant een  mobiel abonnement bij Pxs bezit, zal er de optie  free data geactiveerd worden op elk mobile nummer zodat de klant tijdelijk verder kan met 4G . Hiermee kan hij een hotspot maken.. Wachten is vervelend. onze excuses. 

Beste Heidi, 

 

Speciaal weer dag gewacht… en voor wat? voor niks!!! wederom valse beloftes….

Dinsdag krijg ik inderdaad een sms… dat ik zelf mijn afspraak heb geannuleerd (helemaal niet waar).

Zelf weer maar eens voor de 10e keer ofzo naar de klantendienst gebeld. Ja meneer ten gevolge van coronavirus… (dacht dat de maatregelen pas de dag erna  van toepassing waren maar soit)…

Weer nog een gebeld en ze gingen me zoals altijd terug bellen (als ik zelf niet bel komt er niets van in huis)

Oke alle begrip dat het Coronavirus zich voordoet… echt wel. maar op de site moet men dat geen bedrieglijke reclame maken dat er geen installaties gebeuren buiten verhuis of dringende gevallen

Mijn werkgever legt me thuiswerk op en dit kan dus niet. ik mag niet bij men ouders thuis gaan werken omdat dit geen verplaatsing is dat toegestaan is… 

Zelf wederom gebeld (alle geluk dat dit een gratis nummer is anders was ik al arm van de telefoontjes) en nu hebben ze me een afspraak gezet op 23/04… tegen dan is het misschien niet meer nodig… tegen dan werk ik misschien niet meer in het bedrijf als het zo verder gaat of maken ze me technisch werkloos met verlies van alle premies!

Wat kunnen we hier aan doen??? en niet beginnen over compensaties want daar heb ik denk ik al lang recht op aangezien ik al aan het wachten ben van 28/01/2020!!!

Dank u voor alle tijd en moeite die ik al verloren ben...

het is natuurlijk mogelijk om tijdelijk met de 10 GB extra die je krijgt tijdens de corona periode, van uw gsm abo deze als hotspot te gebruiken maar natuurlijk is dit maar 10 GB !

enfin het is maar een tip en ik hoop voor u dat iemand van proximus zelf, een goede oplossing kan aanbieden voor u.

succes.

het is natuurlijk mogelijk om tijdelijk met de 10 GB extra die je krijgt tijdens de corona periode, van uw gsm abo deze als hotspot te gebruiken maar natuurlijk is dit maar 10 GB !

enfin het is maar een tip en ik hoop voor u dat iemand van proximus zelf, een goede oplossing kan aanbieden voor u.

succes.

Martin, Bedankt voor de tip

Dat is een mogelijkheid maar we zijn met 2 thuis en hebben beiden ons internet nodig voor het werk dus vrees dat we niet lang zullen toekomen. Tevens is het bereik van het netwerk 4G ook niet echt geweldig. helft van de tijd heb je 3G als je geluk hebt en de andere helft niets...

Voor mij is het gewoon het probleem dat dit al 2 maanden aansleept (al van voor de coronacrisis) en dat hier weinig schot in de zaak komt… tegen dat alles geïnstalleerd is is alle ellende misschien al door en betalen wij wel mooi onze rekening… 

 

Dag @Koen Cuypers de nieuwe afspraak is voorzien voor 17/03/20. De technieker belt je de dag zelf een half uurtje voor hij arriveert. Je zult nog een bevestiging ontvangen.  Grt, Heidi

Dag Heide… Installateur wederom NIET gezien… krijg zelf een SMS dat ik afspraak heb afgezegd… neen… Uitleg was door de coronacrisis… bij mijn weten waren de strenge maatregelen pas dag erna van toepassing dat we niet onnodig mochten buiten komen.

Als men dit op voorhand al wist (wat ik meer en meer begin te denken) en me gewoon laat zitten er mee weet ik dat liever op voorhand. maar helaas… 2e keer teleurstelling en vandaag weer teleurgesteld… dringend voor het werk van mij en mijn vrouw internet nodig maar dat is voor 23/04… mooi zo. 

@proximus als ik dit allemaal lees is dit een nieuwe trend bij jullie dat de techniekers niet langskomen!! Ik heb 4weken lang gewacht hij kwam niet en moet nu terug 4weken wachten! Zijn jullie op jullie hoofd gevallen! Hoe moet ik nu van thuisaf werken ! Waar is jullie verantwoordelijkheidszin?!

Reputatie 7
Badge +3

@Koen Cuypers Ik begrijp volkomen uw ongenoegen.Ik zou zelf ook zo reageren.Ik zie inderdaad dat de nieuwe datum pas mogelijk was op 23 april 2020. Alvast onze oprechte excuses hiervoor  en ook excuses dat het langer duurt dan in normale omstandigheden.Groetjes,Joel

@Koen Cuypers Ik begrijp volkomen uw ongenoegen.Ik zou zelf ook zo reageren.Ik zie inderdaad dat de nieuwe datum pas mogelijk was op 23 april 2020. Alvast onze oprechte excuses hiervoor  en ook excuses dat het langer duurt dan in normale omstandigheden.Groetjes,Joel


Joel

En hoe gaat dit gecompenseerd worden stel ik me dan de vraag?

Mijn vriendin kan helemaal niets doen voor haar werk als thuisverpleegkundige voor haar dossiers?! Moeten we elders gaan verblijven of het internet met de buren gaan delen?! Want bij mijn ouders mag ik niet komen volgens de nieuwe maatregelen.

Want wij kunnen dus niets doen voor ons werk… 

Dit wordt dus niet gezien als een “verhuizing” of “dringende installatie”?

Ik heb alle begrip voor de sitauties met het Coronavirus dat alles een beetje trager verloopt maar laat me eerlijk zijn… tussen 28/01 en 03/03 was er nog geen sprake van Coronamaatregelen

Tussen 03/03 en 17/03 waren er al wat kleinere maatregelen van toepassing…

Vanaf 18/03 12 uur zijn de strenge maatregelen van de overheid van toepassing… 

Vinden jullie dit zelf nog een beetje normaal?!

Ik voel me niet een beetje maar echt heel hard in de koude gezet… Zeker na zo vele jaren trouwe klant te zijn… 

Excuses… dat hoor ik al zo lang en zo vaak dat ik het al gewoon ben geworden…  En neen ik neem je persoonlijk niets kwalijk of sommige medewerkers die wel hun best willen doen… Maar ergens schort er wat in de organisatie van deze diensten.

Groeten 

Reputatie 7
Badge +3

@Koen Cuypers Het is inderdaad geen prettige ervaring.Daar geef ik u 100% gelijk in.Wat betreft compensatie dat zullen we moeten gaan bekijken van zodra al uw diensten actief staan.Groetjes,Joel

@Koen CuypersHet is inderdaad geen prettige ervaring.Daar geef ik u 100% gelijk in.Wat betreft compensatie dat zullen we moeten gaan bekijken van zodra al uw diensten actief staan.Groetjes,Joel


Ja… hopelijk tegen het eind van het jaar ergens ofzo dan… 

Kan ondertussen al 2 maanden niets veranderen in mijn instellingen zoals favoriete app kiezen of wat dan ook. Natuulijk selecteert men de app die ik niet gebruik… 

Maar enfin ik zal maar wat verder blijven dromen en me nuttig bezighouden ondertussen (niet met werken in ieder geval want dit is toch onmogelijk, dus zullen we misschien het einde van de maand merken aan de verloning, maar ja dat maakt niet uit...)

@M_016 Je kan altijd een ideetje posten in de ideeënbus :wink: Met genoeg stemmen, zal die vlieger uiteindelijk wel opgaan en bij die juiste teams belanden. 

ik weet nu niet of dit voor @Koen Cuypers  (en anderen die ook thuis zitten door corona regels) een oplossing zou zijn want als je in een alleenstaande woning zit is de kans klein  dat je public wifi zult kunnen voldoende ontvangen, hier bij ons thuis ontvang ik één Public wifi signaal maar als ik me daarop inlog dan kan ik met veel moeite een internet pagina open en valt de verbinding geregeld uit.

@proximus

Ik zie/hoor dat er o.a. voor scholieren uit minder begoede gezinnen o.a. via de scholen codes voor toegang tot public WiFi beschikbaar gesteld worden

Misschien kan een dergelijke oplossing ook voor nieuwe klanten en/of klanten met een defecte lijn die niet op korte termijn kunnen verder geholpen worden enig soelaas brengen; nee?

→ wat denkt Px customer care support /marketing managent hierover eventueel?

 

 

 

 

 

ik weet nu niet of dit voor @Koen Cuypers  (en anderen die ook thuis zitten door corona regels) een oplossing zou zijn want als je in een alleenstaande woning zit is de kans klein  dat je public wifi zult kunnen voldoende ontvangen, hier bij ons thuis ontvang ik één Public wifi signaal maar als ik me daarop inlog dan kan ik met veel moeite een internet pagina open en valt de verbinding geregeld uit.

@proximus

Ik zie/hoor dat er o.a. voor scholieren uit minder begoede gezinnen o.a. via de scholen codes voor toegang tot public WiFi beschikbaar gesteld worden

Misschien kan een dergelijke oplossing ook voor nieuwe klanten en/of klanten met een defecte lijn die niet op korte termijn kunnen verder geholpen worden enig soelaas brengen; nee?

→ wat denkt Px customer care support /marketing managent hierover eventueel?

 

 

 

 

 


klopt inderdaad…

Is een half open bebouwing (nieuwbouw) en heb al geprobeerd voor een public wifi maar helaas niets gevonden… maar ben de teleurstellingen al meer dan gewoon aan het worden… 

En de datum van 23/04 vind ik ook maar schandaleus! Ik wacht al van 28/01! als je de goede reclame mag geloven komen ze vanaf 20/04 al. Zou denken als je al zo lang moet wachten je als 1e geholpen wordt… blijkbaar niet dus… 

Plus dat wij thuiswerk moeten leveren en internet nodig hebben dat is geen prioriteit… Welke dingen worden dan nog gecategoriseerd als “dringend” stel ik me de vraag? Wie kan me eindelijk eens een deftig antwoord geven?

Als ik onderstaande pop up lees… herstellingen, verhuizingen en noodsituaties  

Is het dan geen verhuis? Ik verhuis naar een nieuwbouw?

Is dit geen noodsituatie dat ik en mijn vriendin niet kunnen werken van thuis uit? Moeten wij nu echt het slachtoffer worden? Is dit onze fout? Ik denk het niet… 

(Als dit niet met de waarheid overeenkomt zou ik maar DRINGEND deze onerstaande pop-up verwijderen van de sit)

 

WAT O WAT GAAT MEN ONDERNEMEN OM MIJ VERDER TE HELPEN? LAAT STAAN OM ME ALS KLANT TE MOGEN BEHOUDEN?


MVG

 

 

Begrijp me niet verkeerd ik heb alle respect voor de coronacrisis en weet dat er andere prioriteiten zijn misschien maar al 2 maanden wachten voor niets… 2 verlofdagen kwijt… nu technisch werkloos… 

graag willen we duidelijkheid of er wat gaat gebeuren of niet of we bij de buren moeten gaan leuren achter hun wachtwoord… 

 

Reputatie 7
Badge +4

@WenzelR

Ik vrees dat de ideetjes voor oplossingen in eerste instantie van Proximus (management) zelf zullen moeten komen vermits de situatie/het probleem nog wel enige tijd zal aanslepen

Naast public WiFi van Px en Wifree van Tnt kunnen oplossingen zoals 4G Flybox (van Orange) en 4G Tadaam (van Telenet) immers op korte termijn en zonder tussenkomst van techniekers soelaas brengen …

Toegegeven in tegenstelling tot Orange en Telenet heeft Proximus voor klanten met een goed functionerende aansluiting reeds een (zeer) grote commerciële geste/inspanning gedaan

 

P.S.

Ik zal vandaag wel nog een ideetje in de ideeënbus proberen te plaatsen (met enige motivatie) maar zie hoger … :thinking:

  

@WenzelR

Ik vrees dat de ideetjes voor oplossingen in eerste instantie van Proximus (management) zelf zullen moeten komen vermits de situatie/het probleem nog wel enige tijd zal aanslepen

Naast public WiFi van Px en Wifree van Tnt kunnen oplossingen zoals 4G Flybox (van Orange) en 4G Tadaam (van Telenet) immers op korte termijn en zonder tussenkomst van techniekers soelaas brengen …

Toegegeven in tegenstelling tot Orange en Telenet heeft Proximus voor klanten met een goed functionerende aansluiting reeds een (zeer) grote commerciële geste/inspanning gedaan

 

P.S.

Ik zal vandaag wel nog een ideetje in de ideeënbus proberen te plaatsen (met enige motivatie) maar zie hoger … :thinking:

  


Heb je misschien gelijk ik maar wat hebben we nu? ook nul komma niks… 

en bedankt ik hoop dat er  ergens wat uit die bus komt dan… 

De situatie is uitzichtloos… en zoals ik zei we voelen ons als goeie klant echt wel in de kou gezet… 

Orange en telenet kunnnen misschien niet zo geod werken maar als er niets is kan er ook niets werken...

Reputatie 7
Badge +4

Misschien de hierboven vermelde alternatieven bekijken (om voorlopig verder te kunnen), nee?

Bv.https://www.tadaam.be/

@Koen Cuypers  ook weeral zoiets 4 G oplossing , ik vraag mij af of je dan ook daar in je nieuwe woonst wel voldoende 4G ontvangst hebt, als er buitenshuis wel voldoende 4G ontvangst is zouden ze met buitenantennes kunnen werken.       

@Koen Cuypers  ook weeral zoiets 4 G oplossing , ik vraag mij af of je dan ook daar in je nieuwe woonst wel voldoende 4G ontvangst hebt, als er buitenshuis wel voldoende 4G ontvangst is zouden ze met buitenantennes kunnen werken.       

ja het 4G bereik is afhankelijk waar je je bevindt in de straat...

proximus heeft ook 4G gateways vergelijkbaar met de concurrentie zoals flybox van Orange, maar dan  weer de vraag of ze die vlug gaan komen zetten ! 

Die zetten ze soms als bijkomende oplossing voor klanten die nog een trage Adsl verbinding hebben en nog geen vdsl of fiber aansluiting mogelijk is deze combineert dan in dit geval de ADSL stream met een 4G stream, daar spreken ze over multipath TCP .

Heb zoals bovenaan vermeld geprobeerd met de wifi hotspot van Proximus… Helaas niets gevonden. de geburen hebben allemaal Telenet in huis.

Ik zal even vertellen wat mij is overkomen… 

Sinds 28/01/2020 heb ik in het proximus center een afspraak gemaakt om mijn tv en internte te laten installeren (met fiber kabel). Hier konden ze me al vertellen dat ik ten vroegste op 03/03/2020 kon verdergeholpen worden (oke 1ste kleine teleurstelling maar bon)

Op 02/02/2020 kreeg ik een SMS va ndat de installatie de dag erna zou plaatsvinden tussen 9 en 17 uur (op myproximus stond weliswaar 09-16u30 maar bon dit laten we ter zijde)

Op 03/03/2020 hele dag gewacht en gewacht… niemand maar niemand gezien. 10 keer naar proximus klantendienst gebeld en 9 keer verteld geweest ja hoor ze komen. 10e keer was het al na 18 uur en zei mevrouw aan telefoon dat er niemand mee zou komen als ze nog niet gekomen zijn. Mevrouw deed haar best om het nummer van de installateur enzo te zoeken maar helaas. Toch bedankt voor de moeite! 

Dag erna nog eens naar klantendienst gebeld (afspraak stond nog steeds op actief… konden me niets meer vertellen).

op 04/03/2020 ging ik werderom naar het proximus center en mevrouw daar wist me te vertellen dat de installateur gewoon niet opesteld was (hmmmm precies of men dat nergens wist dus bedankt voor de dag verlof dat ik moest nemen waar ik niets aan heb gehad!)

Mevrouw heeft me als iets dringender geval in het systeem kunnen zetten en een afspraak kunnen regelen op 17/03/2020 (weer een dag dat ik moest werken dus verlof moeten nemen)

Krijg diezelfde dag een SMS dat ik mijn eigen afspraak heb geannuleerd?! (helemaal niet het geval)

Dus weer maar eens naar de klantendienst gebeld (staat ondertussen in de favoriete bellijst) en daar wisten ze te zeggen dat dit door het Coronavirus kwam. 

Op 17/03/2020 kondigen de ministers strenge maartegelen aan die ingaan op 18/03/2020 om 12 uur 

Denk dus dat de installateur een glazen bol heeft of waarzegger is (proficiat daarvoor)

Wederom dus geen installatie en weer dag verlof naar de haaien! Weer maar eens bedankt!

Na elke dag naar de klantendienst te bellen hebben ze een ticketnummer aangemaakt 

==> Dit aangezien ik en mijn vriendin internet nodig gaan hebben voor thuiswerk de week erna en anders nies kunnen doen… 

Geen enkele datum of reactie gehad… Dus maar blijven bellen (maar goed dat dit een gratis nummer is anders konden we geen uitgaven meer doen denk ik)

Nu vandaag op 25/03/2020 belde ik nog een keer en wisten ze me te vertellen dat mijn installatie voorzien is op 23/04/2020! WOW… dit voor een dringend geval?! Lijkt me sterk! 

Nog maar eens met hand en tand uitgelegd dat als wij niet over internet beschikken wij NIETS kunnen doen voor het werk… maar heeft men geen oren naar. ja het spijt me… Spijt betaalt mijn rekeningen niet op het eind van de maand? (al zeker niet die van proximus)

Toch lees ik op de site ivm de afspraken dat alle aspraken worden gepland na 20/04/2020 (ik sta er op 23/04/2020 op ondanks ik al 2 maanden, en op die datum bijna 3 maanden wacht) tenzij “verhuis, dringend gevallen en herstellingen

Tiens… is dit geen verhuis ondanks ik naar mijn nieuwe huis verhuis met nieuwe aansluiting en ondanks we dingend internet moeten hebben voor het werk? 

Dit is de zoveelste teleurstelling… niemand buiten een paar enkelingen die iets ondernemen en waar wij als klanten niets voor betekenen. 

Over compensatie zullen we maar niets zeggen… 

MIJN VRAAG IS WAT MEN ZAL DOEN MET MIJN DOSSIER? 

IPV MENSEN VALSE HOOP GEVEN VAN IN HET BEGIN WEES EERLIJK DAN KUNNEN ZE ALTERNATIEVEN ZOEKEN… 

MVG