Vraag

Ik word daar zo moe van Proximus !

  • 10 November 2019
  • 7 reacties
  • 180 Bekeken

Ik kan echt niet meer volgen met het beleid van Proximus ?

Zijn ze nu jaar na jaar niet enkel duurder aan het worden , maar ook nog slechter als het om “support” gaat!

Als je hun voorwaarden leest op de site is het allemaal wel veel belovend hoor; maar in werkelijkheid is het een trein die met vierkante wielen niet op gang geraakt.

  • service die gewoon niet werkt.
  • onduidelijke website met veel te veel links naar ‘oplossingen’ waar je op den duur het bos niet meer door de bomen ziet.
  • De shat met een Bizz-expert die normaal binnen het uur reageert ???? na 24 u krijg je de vraag om je telefoonnummer te geven om na te gaan wie je bent ? wat heeft het nut van een account als ze nog niet weten over wie het gaat ? dan geef je het nummer … en moet je weer 24 uur wachten op een volgende vraag om dan uiteindelijk geen antwoord meer te krijgen … maar nog eens 24uur later wel een uitnodiging voor een klanten tevredenheid enquête in te vullen over die laatste tussenkomst via shat …. hahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!
  • als je dan via alle kanalen die maar beschikbaar zijn eindelijk een afspraak krijgt geregeld, die eerlijk gezegd super was omdat ze een externe firma sturen en ik het geluk heb van een technieker binnen te krijgen die verstand van zaken heeft en ook degelijk is in zijn werk (een pluim voor de technieker) dan stuurt Proximus op zijn beurt een berichtje om te zeggen dat mijn aangekochte toestel (ik heb nooit een toestel aangekocht) vervangen is door een toestel waarvoor ik extra huur ga moeten betalen? terwijl ik al jaar en dag dez toestellen huur? weten ze nog waar ze mee bezig zijn ?

7 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Ooit had ik eens een lang gesprek met iemand van het callcentre van Proximus omdat mijn tv blokjes gaf. Dat gesprek  werd soms wel wat luid en uiteindelijk zou hij een technicus sturen. Toen had ik als logische vraag : moet ik die interventie dan betalen. Ja, als het probleem door uw schuld veroorzaakt is. Het ging nog zowat verder, maar soit, er kwam redelijk snel een technicus die na 10 seconden vroeg of ik vroeger adsl had gehad. Positief antwoord. Toen draaide die man gewoon de draadjes aan de ingang om, links werd rechts en omgekeerd. En het was opgelost. Is dat mijn schuld was dus mijn vraag. Neen zei die man, maar ik maak wel een factuur want ik ben een zelfstandige en wil de kost verdienen. Goed, het stond uiteindelijk op de factuur. Gebeld naar de klantendienst of was het de klachtendienst, betalen moest, punt aan de lijn. Toen heb ik een beleefde brief geschreven naar de CEO Dominique Leroy, heel de uitleg gedaan op drie pagina's. Twee dagen later kreeg ik een mail van een assistente die zei dat in principe zulke interventie gefactureerd moet worden, maar dat ik uitzonderlijk een kredietnota zou krijgen voor het te veel gefactureerde bedrag. Besluiten

1. Dring niet aan bij de beleefde en vriendelijke mensen van het callcentre. Ze hebben hun instructies en wijken daar niet van af. Vraag nooit naar een veranfwoordelijke, de instructies zijn ook daarover duidelijk. De verangwoordelijken wensen met rust gelaten worden.

2. Dring niet aan bij de technicus, die man doet zo goed mogelijk zijn job en wenst niet van honger te sterven

3. Schrijf gerust naar de CEO, die zit niet graag opgescheept met klanten die op hun strepen staan. En geven je dan eigenlijk ongelijk maar toch ook weer niet. Wie is nu ook weer CEO?

De CEO is dit niet : 

Sandrine Dufour, CEO ad interim van de Proximus Groep

Die technieker had ook maar iets uitgevonden dan om te kunnen reken, aangezien twee draadjes omdraaien aan de ingang totaal niets uitmaakt.
Tenzij er bedoelt wordt met draadjes omwisselen dat er in feite een ander paar aangesloten werd aan je ingang dus ingreep in de KVD op straat en ander paar aansluiten aan je ingang.
Dus in zo’n geval is het Logisch dat als de CEO uw relaas doorstuurt (want die beslist ook niet zelf direct van maak maar een creditnota ….) naar de bevoegde dienst dat ze daar akkoord waren om het aangerekend bedrag terug te storten, want trouwens tot aan de ingang is het voor rekening van proximus en mag er niks aangerekend worden aan de klant!

Mij Pa heeft toch minder goede ervaring met de CEO, maar soit je kunt maar proberen, je hebt er tenslotte niks mee te verliezen hé.

Ik weet uit ervaring één ding, dat de ene proximus medewerker blijkbaar veel meer kan oplossen dan de andere en dit is niet alleen het geval bij proximus maar ook in andere instanties en als het ene is die inderdaad die zich strikt houdt aan zijn opgelegde regeltjes (job beschrijving) of zelf iemand die in een callcenter die nog weinig ervaring of kennis heeft van zaken ja dan weet je zelf hoe lat het is, enfin ieder zal daar wel zijn idee en uitleg voor hebben net zoals ik hier nu ook mijn uitleg gedaan heb hé ☺

 

Reputatie 6
Badge +2

Over dat omwisselen van die draadjes was ik ook verwonderd, maar het hielp echt. Ik heb mij daarover alvorens mijn brief te schrijven  wel ingelicht bij iemand die vroeger ook adsl gehad had, en bij hem heeft Proximus spontaan die draadjes omgewisseld.. Dat argument heb ik ten andere in mijn brief aan de CEO ook gebruikt. Waarom doet men zo iets spontaan zonder kosten in W..... en niet in A .....?

Reputatie 7
Badge +3

Beste@Luc_0219 , de technieker heeft de modem (reeds gratis in huur) en de 2 decoders (reeds 1 inbegrepen in Pack + 1 aan voordeelprijs) vervangen. Er zal dus geen verandering volgen op de factuur. De technieker is niet altijd op de hoogte van aangekochte/gehuurde toestellen. Grt, Heidi

TUI: pas dinsdag kunnen de mesen van Proximus zelf je hierbij verder helpen/onderzoekn,  als ze terug op het forum langskomen.

TUI: pas dinsdag kunnen de mesen van Proximus zelf je hierbij verder helpen/onderzoekn,  als ze terug op het forum langskomen.

Ik hou mijn hart al vast wat de gevolgen op gebied van verkeerde facturatie gaan zijn :-(

Ja ik kan natuurlijk alleen maar af gaan wat ik hier in dit verband allemaal op het forum lees en ik stel toch vast dat er ook heel veel kan recht gezet worden via de proximus forummedewerkers, en ik hoop dat het voor u ook het geval zal zijn.

Het spijtig dat er inderdaad nog veel te veel in het honderd loopt en het soms heel veel geduld en moeite kost om het terug op de goede sporen te krijgen.

Reageer