Beantwoord

Ik krijg maar geen afspraak vast voor een nieuwe aansluiting

  • 16 August 2019
  • 29 reacties
  • 644 Bekeken

Ik weet niet wat het probleem is maar op 19 juli heb ik al mijn verhuis aangevraagd. Men ging mij contacteren voor een afspraak maar toen ik na 2 weken nog niets gehoord had toch maar eens zelf gebeld. Telkens belooft men mij terug te bellen om een afspraak te maken en uiteindelijk word ik niet teruggebeld. Ik heb ondertussen al uren wachtmuziek mogen aanhoren want ik moet altijd het gekende 0800-nummer bellen, ik krijg altijd een andere operator aan de lijn die probeert uit te zoeken wat het probleem is. En telkens weer hetzelfde antwoord: ik heb het doorgegeven, u zult binnen de 24u gebeld worden om een afspraak te krijgen. Niet dus! Ondertussen zijn we een maand verder en is er nog niks gebeurd. Ik wil nog begrip tonen voor het feit dat alles wat langer duurt in de vakantie, maar dit tart echt alle verbeelding. Als het niet lukt om mij aan te sluiten op mijn nieuw adres, zeg dat dan direct, dan weet ik tenminste waar ik aan toe ben. Ik was graag bij Proximus gebleven omwille van het goede aanbod kinder-TV maar er zal niets anders opzitten dan naar de concurrentie over te stappen op deze manier. Mijn geduld is nu echt helemaal OP!
icon

Beste antwoord door M_016 16 August 2019, 18:09

Bekijk origineel

29 reacties

Louter te info tot iemand van proximus reageert hier:
Kijk ondertussen al eens wat mogelijk is op je nieuw adres
TV mogelijkheden > klik hier
Internet minimum gegarandeerd snelheid die kan aangeboden worden > klik hier
"Er is een onverwachte fout opgetreden, gelieve ons hiervoor te verontschuldigen. Gelieve het later opnieuw te proberen." Ze willen me echt niet meer 😆
Ok via die link krijg ik de melding dat proximus TV niet beschikbaar is. Om de beschikbaarheid van andere producten na te gaan, moet ik naar dat 0800-nummer bellen maar mijn haren gaan al rechtop staan als ik dat nummer zie... Nu er moet sowieso wel een nieuwe aansluiting komen want het is een nieuwbouwwoning. Onze buren hebben in elk geval proximus dus het ligt wel in de straat... Als het niet kan kunnen ze dat toch ook gewoon direct zeggen ipv mij zo aan het lijntje te houden?!
Als de mensen van proximus hier straks je post lezen kunnen ze wel natrekken wat er voor je aansluiting eventueel al gedaan geweest is en nog moet gebeuren...
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:

De kans lijkt mij reëel dat er (voorlopig) van Px geen internet/TV aanbod is op uw locatie
Controleer als nieuwe klant op adres via:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input

Eventueel de concurrentie (kabeldistributie) ondertussen - in afwachting van een antwoord van Px-medewerkers via dit publieke forum - ook consulteren bv.
https://shop.telenet.be/shop/nl/speed

Indien u aldaar eventueel ook niet aansluitbaar zou zijn, in de loop van de volgende week de ombudsdienst telecommunicatie inschakelen (klacht) om te proberen een oplossing te bekomen
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Als de mensen van proximus hier straks je post lezen kunnen ze wel natrekken wat er voor je aansluiting eventueel al gedaan geweest is en nog moet gebeuren...
Ik hoop het... Ik vind het zo frustrerend dat niemand me kan zeggen wat nu juist het probleem is. Ik krijg altijd te horen dat het wel in orde komt en dat ik ga teruggebeld worden. Om dan niets meer van hen te horen... Ik wil minstens weten waar ik sta en of het nog zin heeft om af te wachten want ik begin stilaan moedeloos te worden.
Bij Proximus zullen daar hoogst waarschijnlijk wel mee bezig zijn, maar het is inderdaad zo dat ze u wel zouden moeten meer inlichtingen geven over de stand van zaken, en idee geven van in hoeveel tijd je ongeveer zeker moogt zijn van de aansluiting, wat ik ook wel veronderstel dat de mensen van het proximus forum team hier zullen doen, hopelijk komt er weldra iemand van het proximus team hier langs, want morgen is het weekend en dan komen ze niet langs op het forum!
NB: zij moeten dit ook aan de dienst opvragen die zich daar specifiek mee bezighouden dus ogenblikkelijk een antwoord geven kunnen ze natuurlijk ook niet, enfin ik hoop het voor u dat ze langs deze weg u wel vlugger zullen een antwoord geven, dit is toch mijn ervaring met het forum hier ☺️
Reputatie 7
Badge +4
& als bijkomend gegeven op beide hierboven vermelde Px-link ook kijken of uw naaste buren eventueel aansluitbaar zijn/waren (uw nr is 56D bv. ook kijken naar 50, 52, 54, …., 28, 60, 62) en onder welke voorwaarden
IMHO veronderstel ik toch dat de proximus dienst die verantwoordelijk is voor aansluitingen, toch ook wel gaat weten of de aansluiting kan uitgevoerd worden en in welke bepaalde tijd!
Dit wed hier toch ook al voor anderen meegedeeld, maar inderdaad via de 0800 is dit blijkbaar een ander paar mouwen om aan die informatie te geraken maar dat wisten we ondertussen al hé 😉
Reputatie 7
Badge +4
Tja Martin ik kan u enkel gelijk geven en Px (management) (nogmaals) aanraden aan de informatiedoorstroming intern/extern iets te doen

Als op onderstaande site staat dat er geen aanbod is (en bel 0800 voor andere diensten) kunnen we ervan uitgaan dat - mits tekortkomingen in het theoretisch model - er de eerstvolgende maanden niet direct beterschap te verwachten is ...
https://www.proximus.be/nl/id_cr_intspeedt/particulieren/producten/r-orphans/internetabonnementen/speedtest-internet-connectie.html#/input

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid zitten we voor de betrokken locatie in de zgn. witte/grijze zones waar door x en y op één of andere wijze een inspanning zal moeten geleverd worden om de EU doelstelling/richtlijn 100% 30 Mbps en 50% 100 Mbps tegen/in 2020 te halen cfr.:
https://www.ibpt.be/public/files/nl/22626/Raadpleging_Straalverbindingen.pdf
& het belangrijkste nl. de betrokken regio's
https://www.bipt.be/nl/operatoren/telecom/markten/breedband/de-lijst-van-de-sectoren-met-de-nis-code-de-naam-van-de-sector-de-gemeente-en-het-gewest
Maar laten we het Proximus forum team en onderliggende diensten, toch nog even de kans geven om wat meer verduidelijking te brengen maandag als ze hier terug komen, in de hoop dat er voldoende bezetting is in deze komkommertijd en het antwoord hierdoor nog langer op zich kan laten wachten, maar ik blijf nog positief tot het tegengestelde bewezen is ☺️
NB: Langs de ander kant met al de regeltjes en wetgevingen die beschreven worden en te lezen zijn bij bipt.be daar weet je tenslotte toch ook niet mee wanneer er juist in een wel bepaalde tijd een oplossing komt voor de gedupeerde door één of ander operator!
Reputatie 7
Badge +3
Hoi Nele1978, vul je op je profiel je klantgegevens verder aan, dan laten we dit nakijken. Grt, Heidi
Ik heb mijn gegevens aangevuld! En dus weeral - ondanks de belofte - geen telefoontje terug gekregen gisteren. De nieuwe eigenaar van mijn vorig huis heeft een nieuw abonnement aangevraagd en kreeg het antwoord dat Proximus nog geen opzegging van mij heeft ontvangen... Er is daar toch wel iets grondig mis lijkt me...
Reputatie 7
Badge +3
oei Nele, ik zie enkel een mailadres maar geen klantennummer en/of telefoonnummer ?
wil je aub nog eens kijken ? vervelend, maar toch bedankt, best dat je zelf alles correct aanvult.

Via andere gegevens heb ik al wel je order gevonden.
In de achterliggende technische gegevensfiches zijn blijkbaar noodzakelijke gegevens niet beschikbaar voor je adres.
IT-collega's hebben nu opdracht om dat uit te zoeken, aan te vullen en ons (en jou) te informeren.
Ik heb ze zo veel mogelijk info gegeven én gezegd dat je al wacht van 19 juli ! Niet logisch dat het zo lang duurt. Excuses hiervoor.
Hopelijk hebben we snel goed nieuws voor jou.

Groeten,
Tina
Alvast bedankt voor je antwoord! Oei ik dacht dat ik vanmorgen mijn klantgegevens had aangevuld maar blijkbaar is er iets misgegaan bij het opslaan. Nu zou het in orde moeten zijn... Enig idee wanneer ik meer nieuws mag verwachten? Ik word nu al 2 weken van het kastje naar de muur gestuurd en ik begin moedeloos te worden van telkens naar die 0800-lijn te bellen 😞 Als ik mijn overburen intyp op de website is Proximus tv en internet blijkbaar wel beschikbaar (minimale snelheid: 62,2 Mbps download - 13,8 Mbps upload). Het perceel naast ons is nog niet bebouwd...
Ter info: dit kan al een goed teken zijn dat je overburen in de zelfde straat al een goede VDSL2 verbinding hebben, maar daarmee weet je natuurlijk ook nog niet in hoeveel tijd ze je kunnen aansluiten, hopelijk kunnen ze je nu vlug meer concrete inlichtingen geven.
Laat ons in ieder geval ook iets weten hoe het verder afloopt,
succes, Martin.
Ik laat zeker nog iets weten als er ooit resultaat is. Ondertussen weer volledig windstil geworden aan de andere zijde 😞
Reputatie 7
Badge +3
Nele,
ik zie dat er achterliggend een IT-probleem werd opgelost. Dat wordt nu uitgetest.
we hebben nogmaals verder informatie gevraagd over het verloop van de installatie. Ik hoop echt dat ik vandaag meer concreet nieuws kan hebben en/of dat ze je rechtstreeks contacteren.
Vriendelijke groeten,
Tina
Fijn om hier wat feedback te krijgen... Ik had vrijdag nog eens geprobeerd om naar de 0800-lijn te bellen, maar na een uur (!) wachtmuziek heb ik het opgegeven. Ondertussen heb ik nét een mailtje gekregen dat de technicus op 11 september langskomt. Da's dan wel nog 2 weken zonder internet en TV maar ik ben al blij dat er wat beweging in mijn dossier zit 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Nele, ik wilde je net verwittigen dat we schot in de zaak hebben. De eerste vrije afspraak hebben we inderdaad in de kalender al laten vastzetten.
Misschien kunnen we via de uitvoerende aannemer vragen of er ergens een vroegere datum zou kunnen .
Zal ik dat proberen ?
groeten,
Tina
Graag!
Reputatie 7
Badge +3
Goed, Nele, ik verstuur een aanvraag... fingers crossed 🙂
Reputatie 7
Badge +3
Nele,
Op dit moment kan men nog geen vervroeging inleiden.
De uitvoerende firma houdt het zeker in t oog en je wordt gecontacteerd als de datum wordt vervroegd.
Groeten
Tina
Ik wou hier toch nog even laten weten dat we intussen TV en internet hebben!!! Vorige week ging de technieker langskomen. Mijn man was thuis en stuurde een berichtje: "de kabel ligt er, maar nu moeten we nog bellen voor een afspraak voor de aansluiting zelf. Bel jij of bel ik?" Mijn haar ging al helemaal rechtop staan, maar dat bleek dus een grapje te zijn van mijn man 😁 We hebben er net geen 2 maanden op moeten wachten, maar op de voorziene dag was meteen alles in orde 😎

Ik heb wel nog een vraagje: bij gebrek aan wifi hebben zowel mijn man als ik data moeten bijkopen omdat ons databundel (waar we normaal gezien ruimschoots mee toekomen) op was. Er is ons toen gezegd dat we hier wellicht een tegemoetkoming voor zouden krijgen (beiden bij proximus; voor mij wel werk-gsm maar extra data moet ik wel zelf betalen). Langs welke weg moeten we dit doen? Ik zie het echt niet zitten om nog naar die 0800-lijn te bellen...
Reputatie 7
Badge +3
Dag Nele,
Ben blij dat de aansluiting uiteindelijk in orde is gekomen.
Vul je even de betrokken gsm-nummers aan in je profielgegevens? Dan kijken we dit graag verder voor je na.
Groetjes,
Antonella

Reageer