Gebruik tegoedbon


Reputatie 2
Badge

Omdat ik een oud GSM toestel in de lokale Proximus winkel inleverde kreeg ik een tegoedbon van 95 €.

Ik keek op de Proximus webshop om te kijken wat ik zoal van accessoires kon krijgen voor de pas, bij Proximus gekochte, Samsung S21+, en vond 2 artikelen die me interesseerden. Bij poging tot aankoop via de webshop kreeg ik echter de boodschap ‘ongeldige code'. Blijkbaar kon de tegoedbon enkel worden omgezet in een Proximus winkel (????).

Dus ik naar de lokale Proximus shop. Tot mijn stomme verbazing werden de twee beoogde artikelen niet in de winkel verkocht, ze zaten niet in hun gamma want ze konden niet alles in huis hebben. Begrijpelijk, maar bestellen ging (of wilde niet?) volgens de shopmanager niet. Ik moest maar iets kiezen wat in de winkel aanwezig was … Dus de ene Proximus is de andere niet?!?

Ik bel dus naar de klantenservice. De eerste 2x doorverbonden naar een doodlopende lijn. De derde keer een zeer vriendelijke en behulpzame mevrouw, die het zelf niet kon begrijpen. Dus er werd een klacht aangemaakt (48263415) en ik moest even afwachten.

Na een week een gemist telefoontje en mailtje van een mevrouw van de cuo dienst. Ze schreef dat ze het probleem grondig had bestudeerd en vond een oplossing: ik moest de artikelen gewoon aankopen in de Proximus winkel… Ik antwoordde opnieuw per mail met nog maar eens het hele verhaal en waar het probleem net zat. Drie herinneringen later nog steeds geen antwoord.

Vorige week heb ik dan maar eens zelf gebeld op de rechtstreekse nummer van de mevrouw (stond in haar eerste mail). Nog maar eens het probleem uitgelegd. Ze moest hiervoor haar overste raadplegen en zou me ‘zonder fout’ die zelfde dag nog terugbellen, ze werkte zelfs tot 20:00u. Niets gehoord. De dagen nadien proberen terugbellen, echter zonder succes.

Vandaag, een week later nog niets gehoord en bij bellen naar het betreffende nummer met mijn GSM, geen antwoord.

Dan maar weer bellen naar de klantendienst. Weer tot twee maal toe gewoon afgebroken terwijl ik het probleem aan het uitleggen was (voor de zoveelste keer). Maar derde keer goede keer. De mevrouw gaf aan na mijn verhaal, dat het enige wat ze kon doen een mailtje was naar de dame van cuo, met de melding dat ze mij moest contacteren… Dus maar weer wachten.

Ik toch nog eens zelf proberen naar de dame van de cuo te bellen, met eigen GSM, geen resultaat. Dan eens proberen met het GSM toestel van mijn partner. En raad eens, onmiddellijk opgenomen, door een collega van de betreffende dame. Ze zou er voor zorgen dat de dame mij morgen zou terugbellen, ‘zonder fout' …

Ondertussen is 1 van de artikelen niet meer langer beschikbaar in de webshop, logisch na 3 weken om een eenvoudige vraag te beantwoorden… Nog even wachten en het 2de artikel is ook uit stock. Probleem voor de dame en Proximus opgelost!

Een mens krijgt heimwee naar de Belgacom tijd...


10 reacties

Gewoon nu afwachten tot morgen zodat iemand van de proximus forummedewerkers  dit verder kan onderzoeken.

NB: Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Reputatie 2
Badge

Beste Martin,

Bedankt voor uw aandacht voor mijn ‘probleem‘ en de info!

Ik zal mijn gegevens verder aanvullen.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Dr. Beirnaert Jozef ik heb de collega in kwestie én haar verantwoordelijke gevraagd om je opnieuw te contacteren! Groetjes, Heidi

Reputatie 2
Badge

Beste Heidi,

Alvast heel erg bedankt!

Ik ben benieuwd of er iemand contact zal opnemen …

Met vriendelijke groeten,

Dr. Beirnaert J.

Reputatie 2
Badge

Beste Heidi,

Beste Martin,

Vandaag heb ik, tot mijn grote spijt, een oproep van mevrouw Marieke Marien (verantwoordelijke?) gemist omdat ik net consultatie had.

Ik mocht wel van haar ook een e-mail ontvangen.

Haar antwoord, en ik citeer:

‘Betreffende over uw waardebon, de waardebon is enkel geldig online voor gsm's,tablets,.. niet voor bijhorende apparatuur of accessoires. Deze voorwaarden kan voor geen enkele klant worden aangepast. De waardebon voor bijhorend apparatuur of accessoires is enkel geldig in een Proximus winkel, indien uw gewenste goederen niet aanwezig zijn begrijp ik dat dit niet aangenaam is maar jammer genoeg kan dat niet worden veranderd verdere discussie hier over heeft dan echter ook geen nut.’

Op mijn vraag waarom ik in de winkel niet kan kopen wat er op de webshop wordt aangeboden, geen antwoord.

Ook over de onbeschoftheid van het niet beantwoorden van emails en telefoons, of het niet terugbellen na belofte dit zonder fout te zullen doen, geen woord.

Ik trek dus mijn conclusies. Er zijn concurrenten genoeg, en Proximus heeft blijkbaar klanten teveel. Het is heel spijtig maar na 26 jaren klant te zijn stap ik op, en ik niet alleen.

Ik zal ook niet nalaten om het verhaal breed de wereld in te sturen, in de eerste plaats over de absurde regeltjes bij Proximus, en zeker over de onbeschofte benadering van klanten.

Ik heb het hier al meerdere malen mogen lezen en ik kan het spijtig genoeg alleen maar beamen:

Om nieuwe klanten te lokken worden cadeaus uitgedeeld en dure beloftes gemaakt, eenmaal klant is het gedaan met de service.

Toch bedankt voor jullie inspanning!

Nog even dit:

Ga eens naar de myproximus app, ga naar de pagina Diensten en dan op Recycleren: “je kan genieten van een korting op een Proximus aankoop", en ook bij de overhandiging van de tegoedbon in de Proximus winkel geen uitleg. Van misleidende reclame gesproken!

Reputatie 7
Badge +3

@Dr. Beirnaert Jozef 

het spijt me dat dit zo loopt

we gaan op zoek naar verantwoordelijken voor de actie “don’t miss the call” zoals de recyclage actie wordt genoemd om dit te bespreken.

zo gauw er meer nieuws is, hoor je van ons

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Dr. Beirnaert Jozef 

je bent gecontacteerd door mijn collega ? we hebben een oplossing uitgewerkt en hopen dat het zo in orde is.

 

vriendelijke groeten,

Tina

Reputatie 2
Badge

Beste Tina,

Ik wilde net een bedankmailtje sturen naar u, en uw collega’s van het Forum!

Jullie interventies hebben uiteindelijk gezorgd voor een voor mij meer dan bevredigende oplossing.

Ik heb ook met mevrouw Marieke Marien, een bijzonder vriendelijke dame, mijn bezorgdheden en bedenkingen kunnen bespreken tijdens het telefoongesprek.

Het Forum heeft dus echt wel zijn plaats binnen de Proximus organisatie.

Bedankt!

 

 

Dat vind ik ook dat de mensen van het Proximus forumteam heel veel zaken rechtzetten zelfs zaken die soms eerst helemaal scheef getrokken waren :thumbsup_tone2:  

Reputatie 3
Badge +2

Ik heb soms de indruk dat de medewerkers hier op het forum de ENIGE zijn die bij proximus een probleem kunnen oplossen 😁.

👍 voor de medewerkers hier.

Reageer