Vraag

Fiberaansluiting is rampzalig qua planning

  • 16 November 2022
  • 7 reacties
  • 174 Bekeken

  • Apprentice
  • 2 reacties

Ons bedrijf is gelegen in een nieuwe industriezone die is aangesloten op Fiber, bij een aanvraag kregen we te horen dat een aansluiting niet mogelijk is, dat men geen weet heeft van Fiber dat aanwezig is in deze industriezone.

Dit terwijl onze buurman al 2 jaar aangesloten is op fiber…

Na 9 maanden en druk langs alle kanten is er eindelijk een technieker langs gekomen, die constateerde dat er wel degelijk fiber aanwezig was. N.B; er is geen enkele andere aansluiting / provider mogelijk in de industriezone…

Dus eindelijk op 23/09 een afspraak vast gekregen voor installatie. Deze zou plaats vinden op 14/10/2022 tussen 8u en 17u. Uiteindelijk gewacht van 7u30 tot 21u30 op het bedrijf, zoals te raden, geen technieker gezien en ook geen enkele melding dat hij niet zou langskomen.

 

Na 10 dagen en diverse telefoons en mails naar de klantendienst, krijgen we een nieuwe afspraak op 14/11, exact een maand later, omdat de technieker niet is komen opdagen…

Ze bevestigen nog een op voicemail dat de afspraak zeker door gaat en de technieker 30min op voorhand zou bellen...

Je raad het nooit 14/11 om 8u10 sms van Proximus, de technieker is bij U langs geweest, maar kon niemand aantreffen. Gelieve een nieuwe afspraak te maken…

Het telefoontje dat we moesten krijgen, is nooit uitgevoerd, dit terwijl de technieker dit zo in het systeem zet, dat hij de klant heeft opgebeld, maar niemand opnam.…

We bekijken de camerabeelden, technieker was ter plaats om 7u50, heeft eens gekeken naar de wachtbuis, is 2 keer het blokje om gereden en is vertrokken.

Hij is zelfs niet aan de deur geweest om zich aan te melden.

Dit terwijl we gewoon aanwezig waren op het bedrijf.

 

Proximus contacteren… altijd een uitdaging 50min later iemand aan de lijn…

Ja we gaan proberen de technieker op te bellen… natuurlijk niks meer gehoord…

 

Nu 2 dagen later krijgen we een nieuwe afspraak 8/12, weer 3 weken wachten… EN komt hij dan wel opdagen????

 

Aangezien wij op een diefstalgevoelige locatie liggen en onze camera's werken, maar niet online te consulteren zijn, zonder aansluiting, zijn wij genoodzaakt om ons werfcamera verder te huren.

 

Hier hangt een kostprijs aan vast van maar liefst 930€/ per week!!!

Nu Proximus het nalaat om sneller op de bal te spelen, worden wij gedwongen om 7 weken lang 930€ per week te betalen.

Dit loopt tot de aansluitingsdatum al op tot een totaal bedrag van 6510€, omdat Proximus zijn afspraken niet nakomt..

 

Hoe gaat dit opgelost worden?

Het is toch niet mogelijk dat indien een technieker niet komt opdagen, je weer achteraan in het rijtje moet aansluiten, in de hoop dat hij toch ooit eens zal langs komen???

 

 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@HRT   Dag ik heb je post aan de verantwoordelijke doorgegeven. Ik laat je spoedig feedback. Groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@HRT  Uw dossier staat in escalatie. Men neemt contact met u op. Dank je wel voor het geduld. 

@HRT  Uw dossier staat in escalatie. Men neemt contact met u op. Dank je wel voor het geduld. 

Beste,

 

Het ondenkbare, maar te voorspellen is vandaag weer gebeurd… Nieuwe afspraak, weer geen technieker die komt opdagen… Dit terwijl deze in Myproximus en telefonisch bevestigd werd.

Vandaag terug gebeld naar Business expert en hij zegt, er is inderdaad een afspraak gepland , maar geen enkele technieker toegewezen aan deze afspraak. Dus je zal een nieuwe afspraak moeten maken…

Dus weer 4 weken wachten.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @HRT ik vraag feedback aan de achterliggende dienst, we houden je op de hoogte!

Dag @HRT ik vraag feedback aan de achterliggende dienst, we houden je op de hoogte!

Next Episode in deze komedie…

Klantendienst belt me op, sorry van hoe alles is misgelopen… bla bla bla

Een nieuwe afspraak staat ingepland op dinsdag 27/12, er komen 2 techniekers langs, één zal de kabel lassen en de andere zorgt voor de plaatsing van de modem enz…

We krijgen op  12/12 een email van Proximus, afspraak bevestigd voor 27/12…

Dinsdag 27/12 volop in de enige week verlof die we hebben als bedrijf, offer ik mijn verlof op om om 8u op het werk te gaan wachten op Proximus… na de middag nog steeds niemand gezien, dus toch maar eens telefonisch contact proberen krijgen, na lange tijd wachten toch iemand aan de lijn…

Ik vraag naar de afspraak of er een technieker gaat langs komen, aangezien de voorhistorie die we al hebben gehad met Proximus…

Nee was het antwoord, blijkbaar geen technieker voor jullie vandaag…

Ik kan u zeggen dat de frustraties hoog beginnen oplopen!

Doorverbonden met commerciële dienst, daar snappen ze het ook allemaal niet meer.

Daar kreeg ik het antwoord dat de onderaannemer, van de onderaannemer,van de onderaannemer van de aannemer rechtstreeks contact zal opnemen voor een nieuwe afspraak…

 

We zijn ondertussen weer een week verder en je kan het al raden, weer geen enkele nieuws van Proximus of aannemer…

Tijdens het telefoongesprek vroeg ik ook naar de email van 17/12 waarin stond dat er op vrijdag 30/12 een afspraak was met een technieker…

 

Ik vroeg over wat deze afspraak ging en in het systeem was er niet eens een afspraak zichtbaar en weten ze niet over wat het gaat… Nochtans zijn dit e-mails van Proximus zelf afkomstig…

 

Ondertussen zijn de kosten die we hebben door het niet nakomen van eerdere afspraken voor installatie ondertussen opgelopen tot boven de €10.000,00.

Ik vraag mij af, welke geste ze hier gaan tegenover stellen? De komende 9 jaar gratis mobiele telefonie en internet voor ons bedrijf???

 

2023 is dus niet goed ingezet voor ons…

Ik kom waarschijnlijk snel terug om verder aan deze komedie te schrijven!

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @HRT het spijt me dit te lezen, ik maak meteen een escalatieticket voor de planningsdienst. Ik maak ook een dossier om de facturatie op te volgen. Mvg, Heidi

Ik zit ook in een gebouw waar enkel fiber mogelijk. We zijn dus gedwongen proximus te nemen. Eerste mogelijke afspraak een maand later!!! Hoe is dit mogelijk in tijden van thuiswerk!? Al mijn familieleden zitten bij Orange en ik vroeger ook (nu moet ik naar Proximus). Alle installaties waren binnen de week. Er schort toch echt iets zwaar bij Proximus. Niet normaal. 

Reageer