Beantwoord

Er gaat blijkbaar iets geleverd worden via bpost ....

  • 1 October 2020
  • 42 reacties
  • 2180 Bekeken

Ik snap er niks van.

Ik krijg zonet een e-mail van bpost dat er een pakje van Proximus geleverd zal worden en dat ze dat pakje nu aan het klaarmaken zijn voor levering. Pakje staat ook al vermeld in de bpost app op mijn smartphone.

Maar ik verwacht helemaal geen pakje van Proximus.

Kan een Proximus medewerker voor mij nazien wat er precies aan de hand is? In de detailgegevens zie ik dat het pakje 1335 gram weegt. Wat is dit? Waar gaat dit over?

Bij klantreferentie zie ik staan BB3V3. Gaat dit om de bbox3? Die heb ik onlangs in augustus ontvangen om mijn oude bbox2 te vervangen. Wordt mijn recente bbox3 nu plots automatisch vervangen door de V3? Hoeft voor mij echt niet, hoor.

Kan dit alles geannuleerd worden? Ik heb hier niet om gevraagd. Ben tevreden met mijn bbox3.

icon

Beste antwoord door Janine_05 4 October 2020, 12:31

Bekijk origineel

42 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Raymond L  Dag Raymond, op 25/7/2023 zou je een bericht gehad hebben met de volgende inhoud;

INF 71567 - Swap TV Box 2023 - v6 gehuurde TV-clients - eDM - Aug/Sept/Oct 2023 - Algemene info: Proximus is wettelijk verplicht om zijn klanten de nieuwste software en hardware van zijn producten te leveren. Daarom ontvangen klanten die nog een oude TV Box hebben een nieuwe TV Box. Doel: Informeren over de update van de service die de klanten zullen ontvangen als gevolg van de vervanging van hun TV Box Kernboodschap = U ontvangt een nieuwe TV Box. Ontdek nu hoe & wat en informatie over hoe u hulp kunt krijgen. Omruilen van V6 gehuurde TV Boxen

@Raymond L 

Als je niks besteld hebt kan je het pakje niet in ontvangst nemen, dan wordt het automatisch teruggestuurd naar Proximus.

Als je meer gegevens in je forumprofiel zet kunnen de PX medewerkers dit morgen verder onderzoeken en  meer informatie geven:
Noteer daarom in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is).
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt het hier zodra dit gebeurd is.

Bpost kondigt levering van pakje aan van Proximus maar ik heb helemaal niets besteld.

Maar dan zou je toch denken dat dat geregistreerd staat op mijn klantnr? En Proximus vind zelf niks terug van een levering op mijn klantnr. Dat maakt het ook verdacht.

Na wat speurwerk heb ik denk ik ondertussen door wat er precies speelt, maar ik ga dat hier niet openbaar zetten.

Ik geef enkel 1 tip mee voor iedereen. Neem geen enkel pakje van 'zogezegd' Proximus aan wat je niet besteld hebt en wat ook niet op je klantnr geregistreerd staat. Check eventuele registratie eerst bij Proximus, zoals ik gedaan heb. Waarschijnlijk heb ik hiermee erger voorkomen voor mijzelf.

Hier laat ik het bij.

Het is inderdaad ergens vanuit de Walonie dat ze dit versturen en terug sturen ook, als ik het goed voor heb en inderdaad een verwittiging krijg je niet altijd 

Reputatie 5
Badge +2

het kan natuurlijk fraude zijn, maar als ik me het goed herinner is de vervanging van mijn decoder en modem ook verstuurd naar mij, zonder voorafgaande verwittiging van proximus

dit was een vervanging van de oude V4 naar V5compact en nieuwe modem, in de doos zat de uitleg, als ik lees bovenaan kan het misschien wel dat zijn, want het is een firma die dit verstuurd in naam van proximus

de buurvrouw heeft een paar weken ook die vervanging gekregen zonder voorafgaande verwittiging want ze ontvangt veel pakjes voor de buren als die niet thuis zijn, en toen ze bij hun thuiskomst het pakje wilde gaan afgeven merkte ze dat het voor haar was met dus die vervangin van modem en decoder

dus misschien is het dit want je vindt dit niet terug in myproximus

@Janine_05 : een paar maanden geleden. Ik vind helaas geen etiket meer op de doos, dus ik kan niet verder helpen. Proximus zal dit wel verder onderzoeken. Succes ermee.

(bv Chalerloi ipv Charleroi)

Ik wil je absoluut niet meer schrik aanjagen maar zoiets maakt het inderdaad verdacht! 

Al is de vraag al er malafide persoon zou achter zitten, is de vraag waarom er dan een pakje zou verstuurd worden natuurlijk!?

@Martin

Dank voor de link. Het adres in Fleurus is een andere straat, niet de straatnaam met huisnr die jij vermeldt. Het adres van de zogezegde afzender staat ook niet tussen de shops op postcode 6220. Ik maak het adres hier liever niet openbaar. Eventueel geef ik het je via privébericht door. Op googlemaps is te zien dat daar geen Proximus shop zit. Maar dank voor je speurwerk!

 

@Covis

Wanneer was dat?

Ik had er alleszins geen goed gevoel bij. Ik neem liever geen enkel pakje aan, wat ik niet besteld heb. Stonden ook spelfouten in de gegevens van de zending (bv Chalerloi ipv Charleroi). En het etiket op de zending leek plakwerk en het leek zelfs een kopie van een etiket, want het was licht en onduidelijk gedrukt ipv zwart. Maar ook dank voor jouw reactie!

Ik heb zelf b.v. ook mijn v7 gekregen zonder enige verpakking, gewoon de doos van en met de decoder, ook via B-post, heel raar vond ik dat. Blijft de vraag waarom men u plots nog een b-box zou sturen natuurlijk.

zie ook nog → https://www.proximus.be/fr/id_ar_poslocator/particuliers/r-orphans/trouver-un-proximus-shop.html

daar postcode : 6220 invoeren

 

Het is een proximus shop → http://www.assistpc.com/partenaire-proximus-5/

Proximus Shop

Fleurus

Adresse

Chaussée de Charleroi 148

6220 Fleurus

Téléphone

+32(0)71 81 58 10

Email

info@assistpc.com

zie ook → https://1207.be/proximus-shop-fleurus/commerce-de-detail-de-materiels-de-telecommunication-en-magasin-specialise/fleurus/hainaut/CMkAoL/detail_bus_pay

 

→ http://www.assistpc.com/partenaire-proximus-5/

Proximus Shop Fleurus

Chaussée de Charleroi 148

6220 Fleurus

+32(0)71 81 58 10

info@assistpc.com

HEURES D’OUVERTURES

Lundi – vendredi : 8h30 à 18h30

Samedi : 9h30 à 18h

Fermé le dimanche

zie ook → https://1207.be/proximus-shop-fleurus/commerce-de-detail-de-materiels-de-telecommunication-en-magasin-specialise/fleurus/hainaut/CMkAoL/detail_bus_pay

 

https://www.proximus.be/nl/id_ar_poslocator/particulieren/r-orphans/vind-een-proximus-shop.html daar postcode 6220 invoeren

@Martin

Het was enkel de Proximus bbbox3 verpakking van buiten. Als de postbode de streepjescode scande was het wel van Proximus, maar waarschijnlijk een etiket van een eerder gebruikt pakket. Op het etiket stond nergens Proximus vermeld, maar hij scande dus wel Proximus in Fleurus. Het etiket leek hier en daar wat overplakt, dat viel de postbode ook op.

Ik begin nu meer en meer te denken in de richting van interne medewerker(s) bij Proximus zelf.

Zijn die ergens een handeltje in begonnen of zo?

Is het een idee dat Proximus dit pakket (nu retour aan afzender) blijft volgen, om te zien wat er inzit en wie het onderschept?

De barcode staat reeds in privébericht. Maar ja, die barcode is dus waarschijnlijk van een eerder verstuurd pakket.

Er is hier echt iets raars aan de hand. Laat dit onderzoeken, Proximus!

heeft Bpost dan niet gezegd wie de afzender was van het pakket .

Dank @Joel M , laten we hopen dat het niet meer nodig zal zijn.

Feit blijft wel dat er daadwerkelijk ergens een oplichter rondloopt, die pakjes in verpakkingsdozen van Proximus via Bpost naar nietsvermoedende mensen verstuurt en zo de mensen probeert op te lichten. Gelukkig kon ik het pakket bijtijds weigeren. Hopelijk zo erger voorkomen.

Ik ben alleszins 105 euro armer, want mijn echte bestelling van die webshop gaat natuurlijk niet toekomen.

Wees alert iedereen!

Reputatie 7
Badge +3

@Janine_05 Ik vind op u klantnummer zowel geen aanvraag, aanpassing of wijziging terug.Een aanrekening kan er dan ook niet gebeuren door Proximus.Ook omdat u de bestelling heeft geweigerd.Indien er achteraf toch iets zou komen laat het ons zeker weten.Dan zetten wij het recht voor u.Groetjes,Joel

dit gaat niet via privébericht 

anders moet je het opsturen via doc@proximus.com en er deze link naar je topic hier erbij zetten 

→ https://nl.forum.proximus.be/afspraken-leveringen-47/er-gaat-blijkbaar-iets-geleverd-worden-via-bpost-51528?postid=665392#post665392

Ik moet in een privébericht een foto doorsturen. Hoe doe ik dat?

@Martin 

Precies.

Inderdaad bbox3v3 slaat op een bbox en geen decoder maar dat speelt eigenlijk geen rol het komt er op neer dat je van proximus moet kunnen te weten komen of zij iets opgestuurd hebben via bpost.

@jasperdh1 

Deze reactie slaat nergens op. Ik verwachtte helemaal geen pakket van Proximus. En de verpakking was een bbox3 doos, geen decoder. En waarschijnlijk zat er heel wat anders in. Oplichters hebben geshopt met mijn centen.

Het gaat me vooral ook om de naam. Staat die naam in de database van Proximus?

Heb je überhaupt wel alles goed gelezen hier?

@Martin 

Ja, ik weet gelukkig welke winkel mij opgelicht heeft. Dat scheelt al veel denkwerk.

Maar ik wil nu van Proximus weten of er bij hen daadwerkelijk niets op mijn adres besteld is. Dat ik achteraf geen rekening of aanmaning van Proximus in de bus krijg.

 

Dat pakket lijkt mij wel degelijk van Proximus te komen vermoedelijk extra decoder zodra deze is teruggestuurd zal normaal ook het bedrag of uw aucount gaan 

Reageer