Beantwoord

Er gaat blijkbaar iets geleverd worden via bpost ....

  • 1 October 2020
  • 39 reacties
  • 1570 Bekeken


Toon eerste bericht

39 reacties

die lijst is wel van 2018 dus de recente kun je daar niet vinden

Ik vrees dat ik 2 dagen geleden een bestelling via een malafide webwinkel gedaan

@Janine_05 Als je weet bij welke winkel je de bestelling gedaan hebt kun je ook klacht indienen bij de politie.

Reputatie 6
Badge +2

Misschien nuttig om eens te lezen. 
https://www.test-aankoop.be/hightech/internet/nieuws/800-valse-webshops-ontmaskerd

 

Ik heb het pakje zojuist geweigerd aan de deur. Het wordt ongeopend teruggezonden naar de afzender, geen idee wie dat is. Het was verpakt in een Proximus bbox3 doos, net echt. Maar waarschijnlijk zit er heel wat anders in. Ik vrees dat ik 2 dagen geleden een bestelling via een malafide webwinkel gedaan heb en dat die van mijn centen ergens anders zijn gaan shoppen. Hopelijk stopt deze oplichterij nu direct door de weigering van pakket. Mijn daadwerkelijke bestelling ga ik natuurlijk nooit meer krijgen. Voel me echt genaaid nu.

Bij deze is Proximus alleszins op de hoogte, maar waarschijnlijk hebben ze enkel de Proximus naam en logo gebruikt en ergens anders online geshopt. Ik denk dat het zoiets is.

IK zou me hierin niet druk maken , als ze het pakje leveren gewoon weigeren en dan gaat het terug afzender, en als het proximus is die het opgestuurd heeft zullen ze ook niks aanreken aangezien je de zending teruggestuurd hebt, maar als de proximus forummedewerkers hier straks langskomen kunnen ze nog eens extra natrekken of er een zending bij hen genoteerd staat naar u toe.

 

 

 

 

 

Het is nu 2u41 in de nacht en ik ben voor de zekerheid nog eens in de bpost app gaan kijken. Ik voel me hier niet goed bij. Ga ik straks slachtoffer worden van pakketjesfraude?

Blijkbaar is het pakketje nu bij bpost, status is "zending werd gesorteerd" en zal vrijdag 2 oktober geleverd worden.

Ik heb niets besteld bij Proximus. Niets.

Weet niet goed wat te doen. In de bpost app staat zending op mijn naam (achternaam en dan voornaam) en mijn adres.

Als er daadwerkelijk iets van Proximus bezorgd wordt morgen, dan zal ik het direct ongeopend retour sturen. En als er een oplichter aan het werk zou zijn, die morgen het pakje van de postbode zou onderscheppen, dan heb ik dikke pech. Wat dan?

Ik lees op internet diverse verhalen over de handelswijze van zo'n oplichter. En in sommige gevallen betreft het zelfs de postbode of bezorger zelf. Ik schrik daar echt van.

Ik voeg hieronder enkele schermafbeeldingen bij vanuit de bpost app. Mijn naam en adres + barcode heb ik onherkenbaar gemaakt. Ik heb helemaal niks met deze zending te maken. En ik wil dat Proximus hier bijtijds van op de hoogte is.

Kan een Proximus medewerker straks nog eens reageren op dit bericht?

Ik zal alleszins laten weten of er daadwerkelijk iets bezorgd is of niet. En zo niet, dan kan de oplichter het alsnog onderschept hebben. Óf het was enkel een spammail, laten we het hopen, dat het 'slechts' spam was. Ben echt nerveus hiervan.

Op de officiële site van bpost om pakketten te tracken staat alleen mijn adres, geen enkele naam. Gaat dit daadwerkelijk om fraude? Help mij, Proximus, om dit zsm op te lossen.

Ik zie nu plots ook spelfouten staan. Chalerloi ipv Charleroi. Help, word ik opgelicht? Ik wil niet opdraaien voor de kosten van een fraudeur. Zoek uit wie hier achter zit, Proximus. Ik zal barcode privé mededelen.

@HadewychT 

Dank voor uw reactie! Ja, spam had ik ook al aan gedacht, maar het gekke is dat het wel staat geregistreerd als "te leveren pakket" in de bpost app op mijn smartphone. Dan zou het spam moeten zijn in de bpost app zelf.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vind hier geen pakketje voor u terug. Het zou eventueel ook spam kunnen zijn. Dit kan je onder andere zien aan het mailadres waar het van verstuurd is. Je moet er zeker niet op reageren.

Als de proximus forummedewerkers hier de draad opnemen (vandaag nog of morgen) kunnen ze dit verder onderzoeken.
ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen (In het veld "Ticket" kan je eventueel indien nodig bijkomende gegevens plaatsen.)

Zodat de prox medewerkers hier direct mee aan de slag  kunnen

NB: BB3V3 slaat inderdaad op een bbox

Reageer