Vraag

Diefstal iphone tijdens levering


Goedemiddag,

Ik heb vorige week een Iphone 11 online besteld samen met een nieuw abonnement bij Proximus. Ik heb ervoor gekozen om het pakket te laten leveren in bpost Brugge (niet aan huis). Maandag na het werk ga ik naar Bpost om mijn pakket op te halen. Toen de werknemer mij het pakket gaf zei hij "oei dat weegt precies niet veel".  Ik had hem vooraf verteld dat het om een telefoon ging. Toen ik het pakket in mijn handen had was het inderdaad alsof er niets inzit. Ik wou geen risico's nemen dus ik opende het pakketje in Bpost zelf en er zat inderdaad niets in (behalve de bestelbon). Het was duidelijk dat het pakket geopend was. De onderkant had doorzichtig plakband terwijl de bovenkant dicht was gemaakt met bruin duct tape. Dit viel de werknemer ook op. 

De werknemer in Bpost kon weinig doen. Hij vertelde mij dat ik naar het kantoor van Bpost moest bellen. Dit deed ik. De persoon aan de lijn was behulpzaam en heeft alles genoteerd. Hij raadde mij aan om naar Proximus te bellen. De communicatie met Proximus verliep minder vlot. Ik kreeg te horen dat Proximus mij via e-mail een document zal sturen (nog niets ontvangen) die ik moet invullen en vervolgens zou ik ook bpost een brief moeten opsturen? 

Heeft er iemand ervaring hiermee? Ik kocht een nieuwe telefoon omdat die van mij niet meer werkt. Ik heb geen idee hoe lang dit zal duren en ik heb dringend een telefoon nodig. Dit gaat om iets kostelijk en ik voel mij machteloos. 


17 reacties

Dat zal tussen Proximus en Bpost moeten verder onderhandeld worden, maar morgen kunnen de prox forummedewerkers je ook hiermee verder helpen.

best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker lijkt het mij aangewezen het IMEI nummer van het betrokken toestel te laten blokkeren vai 0800 22800

Gsm en simkaart blokkeren bij diefstal of verlies | Proximus

Ik vermoed dat u én bij Bpost én bij Proximus formeel klacht zult moeten neerleggen 

Hoe klacht indienen over pakje | bpost

Een klacht indienen via telefoon of per e-mail | Proximus

 

Zelf zou ik veiligheidshalve aan beide partijen (Proximus en Bpost) per kerende een aangetekende brief overmakan (het gaat tenslotte toch over vrij veel geld)

Het  gaat hier toch over een nieuw toestel dat door Bpost moest bezorgd worden in opdracht van Proximus en waarvan de doos leeg was en ook ter plaatse in Bpost vastgesteld werd dan moet dat toch gewoon tussen bpost en proximus geregeld worden en dit zullen de prox forumedewerkers toch morgen wel opstarten naar mijn bescheiden mening, nee?

Ik hoop dat dit gebeurt tussen Proximus en Bpost. Aan de telefoon werd mij verteld dat ik zelf een document zal moeten invullen en dan naar het kantoor van Bpost zal moeten gaan om vervolgens dat ingevuld document ook op te sturen. Ik werk tijdens de week en het zal voor mij praktisch onhaalbaar zijn om dit op een weekdag te regelen.  

Gelukkig heb ik het pakket geopend in Bpost. Hierdoor heb ik ooggetuigen. Het is overduidelijk dat het pakket werd geopend en terug met duct tape werd gesloten. Hopelijk wordt dit snel opgelost en sturen ze een nieuwe telefoon op. Liefst haal ik die op in een Proximus winkel als dat mogelijk zou zijn. Na dit verhaal zal ik niet snel meer een toestel online bestellen… al zeker niet als het dringend is. 

De telefoon blokkeren lukt niet aangezien ik geen gegevens heb van de telefoon. 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

nee op basis van de info van de auteur is dit toestel duidelijk onderweg gestolen en is het mijns inziens aangewezen nog vandaag/onmiddellijk het betrokken IMEI nummer indien voorhanden op de bestel/leveringsbon te blokkeren (dit kan later eventueel/desgevallend teruggedraaid worden)

&

het geschrevene blijft, woorden vervliegen (→ aangetekend beide partijen inlichten)

vermits Proximus de verzender is, is voor Bpost Proximus degene die het initiatief dient te nemen met betrekking tot de oplossing voor het gestolen/verdwenen toestel 

ik vrees evenwel dat een oplossing evenwel enige tijd (weken?) zal/kan aanslepen

 

Ik hoop ook dat de proximus forummedewerkers in zo’n geval toch @Maygerre vlug hiermee zullen kunnen verder helpen, enfin dit horen we morgen dan wel.

Reputatie 7
Badge +4

@Maygerre 

Ik hoop dat dit gebeurt tussen Proximus en Bpost. Aan de telefoon werd mij verteld dat ik zelf een document zal moeten invullen en dan naar het kantoor van Bpost zal moeten gaan om vervolgens dat ingevuld document ook op te sturen

Dit is inderdaad de standaard procedure/werkwijze die in één of ander (oud) bericht op dit forum moet terug te vinden zijn, maar waar ik niet direct de hand meer kan opleggen (archieven?)

 

op dit bericht had ik mij ook gebaseerd waar dit ook door Proximus verder onderzocht/afgehandeld werd, en daarom veronderstel ik dat dit voor @Maygerre op de zelfde manier zal behandeld worden.

Reputatie 7
Badge +3

@Maygerre  Hiervoor werd dossier 48578417 opgemaakt. Ik heb deze nu op mijn naam genomen en jou net een mailtje gestuurd met het document in bijlage. Groetjes, Antonella

Vorige week dinsdag in Brugge st kruis hetzelfde meegemaakt !! Lege doos gekregen. En onderaan gwn ingedrukt. Ik heb de doos gelukkig geweigerd en ooggetuigen. Ik ben hier heel veel geld kwijt. Als klant ben jij de dupe en doen je toch heel lang te wachten op een antw hoe en wat en wanneer vooral een nieuwe gsm. Zeer jammer.  

Dat is ook in het nadeel van Proximus als dit regelmatig voorvalt want op den duur zullen er meer en meer afhaken om nog online bestellingen te doen, naar mate dit meer en meer bekend geraakt. Daarom dat Proximus ook wel een klachtendossier gaat opstellen om BPost hiervoor aan te spreken. (zie bericht juist voor jouw bericht hierboven)

Reputatie 7
Badge +3

@Yael 

dit is een heel spijtig voorval.  Zoals Martin zegt : dit willen wij absoluut ook niet en we zoeken een oplossing. 

We zullen hiervoor een klachtendossier opmaken.

vul je in je forumprofiel zo veel mogelijk gegevens in aub?

Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

 

groeten

Tina

@Yael

dit is een heel spijtig voorval.  Zoals Martin zegt : dit willen wij absoluut ook niet en we zoeken een oplossing. 

We zullen hiervoor een klachtendossier opmaken.

vul je in je forumprofiel zo veel mogelijk gegevens in aub?

Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

 

groeten

Tina

Ik heb hiervoor al telefonisch een klacht ingediend. Maar de een zegt mij 3 werkdagen, de ander 10 werkdagen. Echt vind ik dit schandalig ik zit al van vorige week dinsdag zonder gsm. Ik als klant ben benadeeld omdat een pakje van Proximus niet goed genoeg werd beveiligd. De doos was gwn onderaan ingedeukt en niet beplakt. Ik vind dit niet kunnen voor een artikel van boven de 1000€. Ik heb ook de melding gedaan bij bpost maar daar ook enkel de reactie: wij maken een dossier op.  Dit is niet wat je wil horen als je zoveel geld kwijt bent en nog eens daar bovenop je gsm van zoveel geld.  Hiervoor wordt morgen ook een officiële klacht voor ingediend bij de politie 

Reputatie 7
Badge +3

@Yael 

Ik heb dossier 49614180, dat hiervoor 11/11 werd aangemaakt, op mijn naam genomen.

Ik kan alvast bevestigen dat de iPhone 13 Pro Max 128GB Gold effectief door ons werd verzonden. Dan is er onderweg iets misgelopen tijdens de levering. Ik escaleer dit dossier onmiddellijk naar onze logistieke dienst en Bpost. De iPhone met het imeinummer van op de bestelbon zal worden geblokkeerd zodat deze onbruikbaar wordt. Wens je als oplossing een nieuwe verzending met een andere iPhone 13 Pro Max 128GB Gold of het betaald aankoopbedrag terug?

Ik ga je ook een e-mail sturen met een verklaring van niet-ontvangst. Kan je mij deze ingevuld terug bezorgen?

Groetjes,
Antonella


Onlangs hebben we een abonnement bij Proximus aangesloten voor 2 gsm's en een tv.

1 gsm en een tv die op naam stond van mij hebben we goed ontvangen op 22/12/21.

1 gsm die op naam stond van Echtgenote hebben we niet ontvangen. 

Wel wordt er beweert via Bbost dat dit is afgeleverd ook op 22/12/21. Op zelfde datum als eerste pakje.

Ik heb een sterk vermoede dat dit pak is verdwenen tijdens de levering.

Nog is de handtekening niet van mij of van mijn echtgenote, we waren ook heel de dag thuis voor deze pakjes in ontvangst te nemen. 

We zitten nu met 1 gsm minder die we niet hebben aangekregen. 
Ik vind dit zeer teleurstellend en hoop dat dit situatie zo snel mogelijk opgelost wordt.

groeten

FYI: zet ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reputatie 7
Badge +3

@Ocbe58 Dat is inderdaad een zeer vervelend en spijtig voorval.Er is een Ombudsdossier 49877445 van toegekomen.Alles gaat vanaf nu via de Ombudman verder verlopen.Deze gaat u ook verder op de hoogte houden van het onderzoek.Groetjes,Joel

Reageer