Vraag

Decoder vroegtijdig inleveren

  • 24 November 2020
  • 4 reacties
  • 205 Bekeken

Ik heb per 1 december mijn contracten (tv en internet) opgezegd wegens een verhuizing naar het buitenland. Omdat ik na 1 december niet meer in België ben, wil ik graag voor die tijd mijn decoder inleveren. De klantenservice zegt echter pas na 1 december instructies te kunnen geven voor het opsturen van mijn decoder. 

Op het moment zijn de proximus shops alleen op afspraak open en bovendien hoor ik wisselende verhalen over of proximus shops een decoder/modem zomaar aannemen. Ook is het me niet duidelijk of ik alleen m'n decoder of ook m'n modem moet inleveren (staat geen huurprijs voor op mijn factuur). 

Wie kan mij helpen met duidelijke instructies?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Beide modem en decoder moeten worden ingeleverd

In principe nemen de Proximus centers geen materiaal meer aan en dient alle terug in te leveren materiaal op basis van door Proximus geleverde retourtickets gratis via Bpost te worden opgestuurd 

Misschien kan een Proximus medewerker op dit publieke forum u verder helpen

Ik zie zelf evenwel niet direct in waarom Proximus geen retourticketten hieromtrent zou kunnen opsturen voor de datum van 1/12/20

 

In principe nemen de Proximus centers geen materiaal meer aan 

staat dat ergens op hun site want vermeld?

Reputatie 7
Badge +4

Zie bericht van bv. @Martin van 3 jaar geleden

Decoder inleveren & verbrekingsvergoeding | Proximus Forum

Op de Proximus-website is enkel onderstaande nu nog terug te vinden 

Een toestel omruilen, herstellen of terugsturen | Proximus

Misschien is er af en toe nog “een goede ziel” in een Proximus-center terug te vinden die de apparaten aanneemt en intern terugstuurt

In principe zijn Proximus-centers sinds enige jaren  “zuivere verkoopkanalen” (en houden zij zich niet bezig met levering en terugsturen van modems en decoders van magazijn en vice versa)

Toegegeven Telenet bv. houdt er (voorlopig nog altijd) een andere zienswijze op na 

dan begrijp ik niet goed als ik hier af en toe post dat bij opzeg van proximus producten dat de aparatuur ook mag eventueel binnen geleverd worden  in een Proximus center , dat er dan niemand van proximus zelf mij corrigeert en zegt dat kan niet meer of dit kan tijdelijk niet meer wegens corona bvb :thinking:

Het was toch alleen het inleveren van ruilapparatuur dat het niet meer kon in een prox center!

Reageer