Vraag

Dan toch geen fiber installatie...

  • 18 August 2022
  • 23 reacties
  • 263 Bekeken

Vandaag in blijde verwachting voor de installatie van fiber in mijn appartement. Technieker kwam omstreeks 10:07 zoals op voorhand netjes aangekondigd via sms. Tot hier alles goed.

 

Eenmaal aangekomen in mijn appartement, keek de technieker al bedenkend. "Meneer, u hebt nog geen ONT in uw appartement ?" Tja, antwoordde ik .... dat is nu net de hoofdreden van uw bezoek vandaag om de fiberkabel van het aanliggend toegangspunt (op 1 m in de gang ernaast ) naar mijn appartement binnen te brengen en vervolgens alle toestellen aan te koppelen. Eén gaatje boren en klaar is Kees! Maar neen dat kon meneer de technieker niet doen. Er moet iemand van een ander 'team' komen om het gaatje te boren en vervolgens de installatie te vervolledigen.

 

Meent u dat echt ? Wat een ontgoocheling en tijdsverlies voor beide partijen ! Hier zit ik dan zonder fiber en wachtend tot de klantendienst van Proximus mij contacteert voor een nieuwe afspraak.


23 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Jurgen756, elke technieker heeft zijn specifieke taken, in dit geval moet er inderdaad een ander team langskomen. Heb je ondertussen een datum van ons gekregen? Groetjes, Heidi

Dag Heidi,

Er is ondertussen een nieuwe afspraak vastgelegd begin september. Ik duim voor een vlekkeloze installatie dit keer. 

Groetjes

Bij mij wordt de afspraak zonder verwittigen verplaatst. Eerste maal dag verlof voor genomen en niemand gezien. Overdag contact opgenomen: Jaja ze komen zeker nog. Dag nadien zegt iemand van helpdesk: technieker ziek en andere zegt: ik kan niets terug vinden waarom hij niet gekomen is?  Eersgisteren telefoon dat ze vandaag gingen langskomen. Nog niemand gezien. Wel mail. Verplaatst naar 7/11?!? Om me een contract te laten tekenen ging t allemaal vlotter. Maar nu.... Nu zit ik met factuur bij Proximus voor gsm en een bij Telenet voor tv en internet. Beide komen duurder uit want geen pakket. Als ik alles wil stopzetten moet ik 59e betalen terwijl Proximus de gemaakte afspraken niet nakomt? Professioneel!!! Al uren voor aan de telefoon gehangen en al eindeloze chat berichten...eerste dagen kreeg ik vlot antwoord via chat, maar nu.....denk dat las ze mijn gegevens zien ze me gewoon negeren....

Reputatie 7
Badge +3

@Jurgen756  Dag Jurgen, dit staat nu op  5/9 tussen 8 en 12u.

Reputatie 7
Badge +3

@Larsvds  Dag Lars, dit is nu gezet op 5/9  dagafspraak. Groetjes

Bedankt. Benieuwd of deze nu echt doorgaat.....

Reputatie 7
Badge +3

@Larsvds  Wij hebben het erbij laten zetten dat deze afspraak moet voldaan worden.😉 Groetjes Luc

Wel opmerkelijk: gisteren 2u30 jullie wachtmuziek beluisterd om dan uiteindelijk toch te moeten besluiten dat ik niemand aan de lijn zou krijgen.en op de chat krijg ik ook al geen antwoord meer. Je gooit het op een forum en dan kunnen er wel stappen ondernomen worden.....

 

Reputatie 7
Badge +3

@Larsvds  Ja vreemd. Ik was nochtans van dienst via chat ( second line). 🙁

 

Dit weekend alles eens laten bezinken.…

Straks maken we de overstap terug naar Telenet. Waarom blijven bij een bedrijf waar je geen vertrouwen meer in hebt....

Reputatie 7
Badge +3

@Larsvds 

 

Er staat een afspraak op 5-9 en ik zoek de collega’s die hiermee bezig zijn voor allerlaatste info.

Excuses

Ik zit nu al weken met ongemak en dubbele rekeningen die tevens duurder uitkomen dan een volledig pakket bij 1 provider. Jullie komen gemaakte afspraken niet na. Voor de eerste afspraak heb ik verlof genomen om dan niemand te zien zonder verdere info....2e afspraak weer niemand gezien. Wie zegt dat jullie nu wel komen?....

Reputatie 7
Badge +3

@Larsvds 

hele problematiek is dringend doorgegeven aan de uitvoerende dienst:

extra melding op documenten dat ze dit zeker moeten laten doorgaan 

groetjes

Tina

Te laat.…

Terug naar Telenet.

Nu al 1uur bezig om alles stop te zetten

 

Reputatie 7
Badge +3

@Larsvds 

jammer.. k zal kijken wat ik kan helpen…

Telenet doet aanvraag voor mobiles? 

groeten

Tina

 

Idd Telenet doet aanvraag voor de mobiele nr s

 

Reputatie 7
Badge +3

@Larsvds 

order is geannuleerd

Eventuele kosten worden weggenomen

Mobiles staan “standalone” en kunnen overgenomen worden.

groeten

Tina

Ok. Eindelijk resultaat 

Raad eens wie er gisteren aan mijn deur stond? Een technieker van jullie voor mijn aansluiting.....

Hallo iedereen, 

Proximus heeft me een aantal keren telefonisch benaderd over fiber. Nu heb ik niet met volle aandacht gewoon ja gezegd tegen fiber. Wat dus betekent dat mijn internet rekening duurder wordt. Ik wil dat ABSOLUUT NIET!!!! Ik ben tevreden over mijn huidig contract. Ik wil dat fiber contract  NU stop zetten. Wat moet ik doen?  Je kan hun telefonisch LASTIG bereiken. 

@avikort 
TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen om dit verder in orde te brengen:
Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@avikort Ik heb uw aanvraag geannuleerd.Binnen max 48u is de annulatie verwerkt.Groetjes,Joel

 

 

Reageer