Belogen en bedrogen


Ik had laatst een dag afspraak voor de installatie van glasvezel aansluiting. 12 uur gewacht thuis en NIEMAND is gekomen. Men heeft mij NIET verwittigd dat ze om één of andere reden niet zouden komen. Op de klantendienst werd ik dan ook nog eens BELOGEN door verscheidene mensen, werd ik zelf uitgemaakt voor leugenaar door iemand van de klantendienst, en dan ook nog eens uitgelachen. Verschrikkelijk gewoon. Men heeft een mail met 'allerhoogste prioriteit' verzonden vanuit een Proximus winkel en na VIJF dagen kreeg ik een antwoord.Als je naar klantenservice belt moet je je nummer ingeven, dan krijg je een hoop menu's aangeboden waarin jouw vraag natuurlijk niet past, krijg je iemand aan de lijn,,​dan moet je weer je nummer opgeven terwijl je dat daarvoor al gedaan hebt. Met héél veel geluk ben je bij de juiste dienst, anders is het weer herbeginnen omdat sommigen van het call center zeggen dat ze niet kunnen doorschakelen. Gruwelijk is de enig mogelijk kwalificatie van deze dienst. En een klacht indienen 'schrijf maar een aangetekend briefje'. 😡 😡 😡

This topic has been closed for comments

21 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag Bart,

Onze excuses voor het ongemak. Er is momenteel een tussenkomst van onze IT dienst lopende om het order gedeblokkeerd te krijgen.

Groetjes,

Antonella
Ik kreeg deze morgen een sms waarin men mij meldt dat de technieker niet over het juiste adres beschikte???? Ik belde deze morgen om een nieuwe afspraak te maken. Tot ik daarnet bedacht dat indien ze de eerste keer mijn juiste adres niet hadden, ze het ook de volgende keer niet zouden vinden. En wat blijkt??? Jullie hebben wèl het juiste adres, dus die technieker moet óók het juiste adres gehad hebben. Én waarom heeft die technieker mij dan niet gebeld, want hij beschikt over mijn telefoonnummer? Had hij dan ook het verkeerde nummer gekregen van jullie? Vrijdag had ik een tiental verschillende mensen van jullie klantendienst aan de lijn. Eén ervan heeft, terwijl ik aan de lijn was (hij heeft mij enkele minuten on hold gezet) met de technieker gebeld en bevestigde mij dat de installatie rond 15 uur zou gebeuren. Als die man van de klantendienst de waarheid sprak, dan kan het niet anders dan dat de installateur mijn adresgegevens en contactgegevens wel degelijk had, anders kon hij niet bevestigen dat hij rond drie uur bij mij thuis zou zijn. Allemaal uiterst ongeloofwaardig
Reputatie 7
Badge +4
Dag Bart,
Alvast de excuses hiervoor.
Ik heb meteen een dossier (37815735) opgemaakt voor onze achterliggende dienst.
Deze zal alles voor je nakijken en je nog contacteren ivm de oplossing.
Mvg, Koen
Koen, ik hoop dat er wat werk van gemaakt wordt. Ik maakte gisteren een nieuwe afspraak maar kreeg nog geen bevestiging. In de My Proximus app staat ie alvast niet.
Groeten
Reputatie 7
Badge +3
Dag Bart,

Momenteel kan er geen afspraak worden ingeboekt wegens een lopende interventie bij onze achterliggende diensten.

Woensdag hebben de techniekers ter plaatse jou gesproken en uitgelegd dat de aansluiting bij u momenteel nog niet kan worden uitgevoerd omdat er eerst een technische aanpassing dient te gebeuren.

Groetjes,

Antonella
Blijkbaar werd mijn antwoord van enkele uren geleden niet gepubliceerd. Daarom doe ik het nog eens.
Wat blijft u deze foute gegevens halen? De techniekers waren hier maandag bezig bij de buurman. Toen ik ben sprak over de niet nageleefde afspraak zond één van hen een mail naar iemand met de vermelding van mijn grieven. Naar wie hij die mailde weet ik niet. Er is mij NIET uitgelegd dat er eerst een technische aanpassing moest gebeuren vooraleer men de werken kon uitvoeren.
Woensdag belde ik het nummer 080033007. Er werd door de persoon die ik sprak wel degelijk een nieuwe afspraak gemaakt, voorzien op 13 maart 's namiddags. Nu blijkt dat deze afspraak weer niet doorgaat omdat ze geannuleerd werd. Dit gebeurde weer zonder mij op de hoogte te brengen.
Reputatie 7
Badge +4
Onze technische diensten zijn op de hoogte en gaan u zo snel mogelijk contacteren voor een nieuwe afspraak.

Alvast de excuses voor het wachten.

Mvg, Koen
Dat zou mooi zijn Koen. Maar weer kan ik niet goed volgen. Jouw collega zegde deze morgen dat er geen nieuwe afspraak kan gemaakt worden vooraleer er een technische aanpassing gedaan werd.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Bart,

Ik heb een bericht gestuurd met nummer 37843831 naar de technische dienst om zo spoedig mogelijk een afspraak met u te regelen.

Excuses alvast voor het ongemak.

Groetjes,Joël
Ik ben in blijde verwachting.
Groeten van Bart
5 dagen geleden werd een dossier opgemaakt (zie hierboven). Stand van zaken onbekend. 2 werkdagen geleden kreeg ik bericht dat er zo spoedig mogelijk een afspraak met mij zou gemaakt worden. Stand van zaken onbekend. Het wordt tijd dat jullie fibernet gaan gebruiken om alles te bespoedigen. De postduiven kunnen door de hevige wind hun bestemming niet bereiken.
Beste Bartpostbode,
Ik heb ook problemen met Proximus en in het verleden ook al menig keer.
U doet natuurlijk wat U wil, maar op 22/03/2019 stap ik over naar een andere provider. Ik ben hun manier van werken en u voor gek te verklaren grondig beu...
Dat is hetgeen ik zal doen indien dit circus niet gauw gedaan is. De ombudsman telecom heeft er weer een dossier bij
Ah dit is zo herkenbaar, maar dan met Telenet..ik kreeg in 2014 plots facturen uit 2012 vanop een adres waar ik nooit heb gewoond en dus onmogelijk een aansluiting op mijn naam kon zijn want ik deelde het internet met mijn bovenbuurman.Toch kreeg ik incassobureaus en helaas was ik ziek toen het bij de rechter kwam en kon ik me niet verdedigen.Ik had alles in mijn voordeel maar helaas hebben ze mij veroordeeld ook al had ik de griffie op de hoogte gebracht.Ik had 39 graden koorts en had de rechtbank gebeld .Nu moet ik 800 betalen omdat die firmas altijd gelijk hebben.Het is dus niet beter elders want Orange bleef halstarrig facturen sturen nadat ik overgestapt was.Bij mroximus komt het in orde ze kunnen op je vaste lijn internet aansluiten met een extra bakje.
En laat dat nu de rede zijn waarom ik bij Proximus vertrek. Heel dikwijls foutieve Facturatie. Ik zit met 2 Tv’s met ‘s avonds blokjes vorming storingen. Er is een technieker langs geweest en heeft niets kunnen vaststellen omdat het probleem zich niet voor doet toen hij hier was. Toen ik Proximus belde de eerste keer, heeft de operator een lijn meting gedaan en zag een kwaliteits storing op mijn lijn. En ik ben zeker dat het van bij Proximus uit komt, want een paar weken geleden kon ik ‘s nachts niet slapen en dan maar tv gekeken. Toen was er heel erge blokjesvorming en kwam er voortdurend een melding van: onze excuses voor dit ongemak, maar we werken aan een oplossing...
Ik heb iemand gesproken die Proximus heeft gewerkt en die zegt dat het komt door zonale overbelasting van het net. Daarom is er ook geen probleem in de dag.
Blijkbaar is dit bij proximus de normale gang van zaken........Veel beloven (lees liegen ) en totaal niks doen!Ben het kotsbeu om elke dag naar die beloftes die ze toch niet nakomen te luisteren!
Reputatie 7
Badge +3
Dag Thuurke,

Er staat een afspraak gepland voor 29/03/2019 in de voormiddag.

Groetjes,

Antonella
bij mij is ook zo met de factuuratie tzijn groote foefelaars en als je beld naar de klanten dienst weten ze het zelf niet de ene weet van de andere niet gewoon bende pruters maar best dat ik maar met mijne gsm abbonement alleen bij proximus ben tzal rap gedaan zijn van mij en ze durven dan nog bellen voor bij hun tv en internet dan zijn ze wel vriendelijk en bebehulpzaam ze mogen thouden hun brol blijf bij tv vlaanderen waar ik al2 jaar geen meserie hebt en ken
En de lol blijft duren. Op 15 maart kwamen ze de installatie doen. TERWIJL die mensen hier waren kreeg ik een sms om te zeggen dat er op een latere datum een afspraak gemaakt werd!!!! Trouwens, een afspraak is tussen twee personen, bij proximus maken ze die eenzijdig. Enkele dagen later kreeg ik een nieuwe mail en sms met de melding, je raadt het nooit, dat de afspraak verzet werd naar een later datum. Ondertussen had ik dus al glasvezel aansluiting. Natuurlijk is er niemand meer langsgekomen en ik ben er niet voor thuisgebleven. Vandaag, nieuwe coup de theatre. Ik krijg een mail én sms om te zeggen dat ik nog een bbox terug moet geven na de gedane werken!!! Die hebben ze gewoon terug meegenomen. Maar toen viel mijn oog op de datum van de zogezegd gedane werken : 22 februari. Juist, de dag dat ik 12 uren tevergeefs heb zitten wachten op jullie techniekers ???. Sketches zoals deze duren meestal enkele minuten, bij mij duurt het al 5 weken en het werkt héél erg op mijn zenuwen
Reputatie 7
Badge +3
Beste,


Ik begrijp volkomen uw ongenoegen.Ik zou zelf ook zo reageren.

Ik heb gezien dat ze vandaag het materiaal hebben geregistreerd als ingeleverd zijnde.

Excuses alvast voor het ongemak.

Groetjes,Joël
Dat was omdat ik belde en men het aangepast heeft. Men meldde mij trouwens fijntjes dat indien de modem toch gefactureerd worden, ik dan maar contact moest opnemen. Jij meldde dan via Twitter dat ik het aan jou moest doorgeven mocht dat gebeuren. Klantvriendelijk zou zijn ervoor zorgen dat het NOOIT op de
factuur terechtkomt.groeten.