Vraag

Afspraken Proximus geen afspraken


Reputatie 1

1 )Eerst : dossier 20349102

Medio juni, online bij verhuis volledige overschakeling gevraagd van Orange naar Proximus.

Na talloze telefoons met de klantendienst , urenlang wachten aan de telefoon, heb ik het order geannuleerd op advies van een medewerker van de klantendienst. Waarom?

Meerdere keren tegenstrijdige info gekregen van de medewerkers van de klantendienst : u hebt een afspraak, neen u hebt geen afspraak, jawel, maar neen.

Meerdere keren is er beloofd terug te bellen, geen enkele keer gebeurd.

Uiteindelijk toch een afspraak, bevestigd via email en sms : op donderdag voor de lasser maar niemand daagde op, en op vrijdag want dan kwamen ze met twee maar niemand daagde op. Twee dagen verlof genomen voor niets, als je belt zijn ze onderweg. 

Is er iemand die het wel weet, ik twijfel.

Dus dat order dan maar geannuleerd en vol goeie moed beginnen we opnieuw.

2)Klant 620178***. Nieuw order op zaterdag 11 juli in Proximus shop. Aankoop verloopt vlot.

Gisteren 13 juli, begint het spelletje opnieuw. U hebt een afspraak, neen zegt iemand anders, ja zegt een derde medewerker van de klientendienst.

Gisteren om13.30 hr dan maar geprobeerd via de chat , eerste reactie via de chat kwam vandaag rond de middag na zowat 24 uur .... Neen u hebt toch geen afspraak, en ik kan er geen maken, maar email gestuurd naar die dienst, er zal snel een antwoord komen…..Ik wacht nog steeds.

 

Conclusie :

1)onbekwame medewerkers op de klantendienst, anders zouden ze elkaar niet voortdurend tegenspreken.

2)onbeleefde medewerkers : meedere keren beloofd terug te bellen, niemand doet het

3)men is niet geinteresserd in zijn klienten, anders zouden we zo niet worden behandeld

 

Maar koppig als ik ben, wil ik een Proximus fiber aansluiting in mijn nieuwe woning. Ook al zit ik intussen al weken zonder internet en TV.

 


66 reacties

Reputatie 1

Dag Antonella, dank voor jouw interventie. De problemen ivm die rekeningen zijn plots snel opgelost. 

Dat het bij Proximus ook snel en efficiënt kan gaan, bewijst jouw initiatief. 

Toch doodjammer dat het volledig in de soep draaide, ivm de aansluitingen en afspraken. Duidelijk dat daar minder gemotiveerde/bekwame medewerkers bezig waren. 

Nogmaals dank. Latha. 

Reputatie 7
Badge +3

@Latha Van de Veire Dit werd doorgegeven aan de bevoegde dienst. Zodra we antwoord ontvangen, word je op de hoogte gehouden. Mijn excuses alvast voor het ongemak. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

OK, will keep you posted! 

Ja alles kan beter en dan spreek ik zeker niet over Prox alleen, maar het is nochtans al dikwijls bewezen geweest dat er dankzij de prox forummedewerkers schot in de zaak komt en als het maar uiteindelijk in orde komt denk ik dan eens je toch in de dit verloren straatje terecht gekomen bent, als wil ik niet goed keuren uiteraard wat er allemaal gebeurd is, maar daarvoor is het nu al te laat hé! 

Reputatie 7
Badge +4

@Latha Van de Veire We hebben bevestiging gekregen van onze technische dienst dat gisteren alles geactiveerd is.
Onze technische dienst heeft je hiervan ook op de hoogte gebracht.
Mvg, KoenN

Eerlijk: ik heb dit nog nooit gelezen.

Reputatie 1

dag Antonella, 

Dank voor je reactie. 

Dus zes dagen geleden heeft men die faktuur geannuleerd, maar :

- volgens My Proximus moet die nog steeds worden betaald

- erger nog, een paar dagen geleden heb ik een telefoontje gekregen met een aanmaning om mijn achterstallige faktuur te betalen.

Zoals je vandaag schrijft en vraagt , zal ik de klantendienst hierover niet opbellen, noch betalen. En wacht op verder nieuws via U of de klantendienst. 

Mvg. Latha. 

Reputatie 7
Badge +3

@Latha Van de Veire 

excuses, ik zie het order ingeleid en vraag aan de betrokken collega’s om dit na te kijken en je op de hoogte te houden.

groetjes,

Tina

Reputatie 1

Beste Koen, 

Zoals je weet, is dit reeds mijn vierde afspraak omdat de vorige 3 keer, jullie gewoonweg niet zijn opgedaagd.

Dus eerst zien en dan pas geloven dat een technieker langskomt. 

Erg dat ik zoiets moet schrijven over jullie bedrijf, nietwaar? 

Reputatie 7
Badge +4

Dag Latha,
Ik heb dit mee vermeld in uw dossier, momenteel kan ik geen factuur vinden?
Mijn collega zal je zeker nog contacteren hierover.
Mvg, Koen

Reputatie 1

Hello, die fakt. bestaat wel degelijk, en heb ze net proberen te annuleren via de klantendienst.

Eerste poging om klantendienst te bereiken heb ik opgegeven na meer dan 1 uur wachten...!

Tweede poging lukte wonderwel wel snel, slechts 35 min. moeten wachten.

Nu afwachten of men correct heeft uitgevoerd wat is afgesproken. 

Zou me niks verwonderen indien men nog eens, het verkeerde zou doen. 

De mevrouw van de klantendienst vroeg me waarom ik alles 5 keer herhaalde. Ik heb geantwoord dat ik heb ervaren dat 4 keer niet voldoende blijkt.

Mvg. 

Reputatie 1

Beste, hoe het komt weet ik niet, maar deze middag kreeg ik via e-mail plots twee afspraken. (dit is geen grap) 

Een afspraak voor maandag 20 juli, 

EN een afspraak voor zondag 26 juli. 

Nu weet ik echt niet wat ik daarmee moet ontvangen. Ik durf de klanten dienst niet bellen, want die annuleren dan misschien alles en staan we weer even ver.

Kan iemand me helpen aub. Alvast dank. 

Reputatie 6
Badge +2

Laat die van 20  juli maar komen. Als het probleem dan opgelost is kun je nog bellen om die van 26 juli af te zeggen. Op een zondag dat is raar.

@Latha Van de Veire 

Morgen kan iemand van de proximus medewerker de planning laten nakijken op welke datum de afspraak daadwerkelijk zal doorgaan.

Reputatie 6
Badge +3

Het zijn 2 verschillende ploegen die moeten komen namelijk de lasploeg voor de fiberkabel en de technieker om nadien de binneninstallatie te doen. Dus dat kan perfect zijn dat die op 2 verschillende dagen langskomen. De echte bevestiging zal je morgen wel krijgen.

Inderdaad morgen wordt dit uitgeklaard.

Reputatie 6
Badge +3

Proximus werkt ook met onderaannemers meer bepaald lassers maar ook bedrijven die voor Proximus werken. Dus het kan ook fout gaan tussen beide systemen dat van Proximus en dat van de onderaannemer niet doorkomen.Ik begrijp volkomen jouw wantrouwigheid na de verschillende niet nagekomen afspraken. 

Inderdaad, dit gebeurt tegenwoordig dikwijls overal waar met onderaannemers gewerkt wordt dus proximus is daar geen uitzondering op ….

Reputatie 1

Je wil me nu toch niet vertellen dat wat mij overkomt, bij Proximus dagelijkse kost is?

En is dit dan een voldoende uitleg en en excuus? In dit geval zou ik tegen iedereen zeggen, rap wegwezen bij Proximus!!! 

Reputatie 7
Badge +4

@Latha Van de Veire 

Op dit publieke forum zijn er regelmatig meldingen van techniekers die niet komen opdagen; is dit normaal: zeker niet (=nefast voor het imago) en duidelijk één van de dringend aan te vatten “werven van Proximus” (naast IT applicaties en upgrade van het acces netwerk)

u hebt reeds veel geduld gehad, suggestie: een commerciële geste/compensatie vragen

mocht het nog fout lopen en indien u geen alternatief zou hebben, misschien de ombudsdienst telecommunicatie inschakelen  

 

Je wil me nu toch niet vertellen dat wat mij overkomt, bij Proximus dagelijkse kost is?

En is dit dan een voldoende uitleg en en excuus? In dit geval zou ik tegen iedereen zeggen, rap wegwezen bij Proximus!!! 

ja dagelijkse kost is veel gezegd maar als je volgt op het forum en sociale media,valt het toch spijtig genoeg nog geregeld voor !

Reputatie 1

Hello, voor wie zich zou interesseren wat er gisteren gebeurd. 

Ja gisteren, is men gekomen maar…

Men was er om 7.30 u. Toen ik rond 09.00 u eventjes weg was, zijn ze ook vertrokken. En iets later krijg ik een e-mailtje, dat de installatie niet volledig is en er een nieuwe afspraak moet gemaakt worden. Op de klantendienst weet men niet waarover het gaat. 

Op het eerste zicht marcheert alles, al was ik gisteren verder niet thuis om de TV en internet te testen. 

Kan een van de Prox medewerkers proberen te weet te komen wat er aan de hand is.

Waarom moet men opnieuw komen en wanneer?

Kreeg ook een e-mail van Prox dat mijn bestelling was geannuleerd, ik kreeg bijna een hartaanval. Tot ik zag dat het ging over de annulatie van 3 weken geleden.

Tja, bij Prox loopt de communicatie niet zo snel, maar het went maar niet. 

Reputatie 7
Badge +3

@Latha Van de Veire Er werd getracht een afspraak te boeken op 20/07. Dit is helaas niet gelukt wegens een probleem in de systemen. Daarom werd de afspraak even ‘on hold’ geboekt op fictieve datum 26/07. De hulp van IT werd ingeroepen om het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Dag Antonella, als ik het goed begrijp had ik 2 afspraken, een echte en een fictieve. Maar nu heb ik weer geen afspraak meer.

Waarom kan de afspraak van 20/7 niet manueel worden behouden, tot het systeem weer werkt? 

Ik wacht op een afspraak, al sedert meer dan een maand.

Correctie, ik had een afspraak op vorige donderdag en vrijdag, maar men is twee keer gewoon niet komen opdagen. Bent u het met mij eens, dat het stilaan tijd wordt dat die vaudeville ophoudt.

Of is dit een test, van hoe lang kan ik met de klient zijn voeten spelen tot zij er genoeg van heeft en het opgeeft. Kan interessante studie zijn, maar NIET MET MIJ AUB. 

Reputatie 6
Badge +3

Natuurlijk is dat geen geldig excuus. Ik wou gewoon dat even ter info brengen waarom het fout kan gaan. In jouw geval is het gewoon teveel geen twijfel over mogelijk.

Reageer