Vraag

Afspraken Proximus geen afspraken



Toon eerste bericht

66 reacties

Er zouden inderdaad maar per uitzondering eens afspraken mogen verkeerd lopen, maar hoe meer tussenpersonen hoe groter de kans al mag dat natuurlijk ook weer niet teveel als excuus gebruikt worden !:wink:

 

Reputatie 7
Badge +3

@Latha Van de Veire Door een escalatie van het ticket werd het probleem reeds opgelost. Er staat een afspraak geboekt op 22/07. Groetjes, Antonella

Reputatie 6
Badge +3

@Latha Van de Veire  : Bedankt voor de terugkoppeling. Hopelijk raakt nu alles in stroomversnelling na alles wat je hebt meegemaakt.

Reputatie 1

Antonella, ik hoop uit de grond van mijn hart dat je gelijk hebt. Maar je begrijpt wel mijn scepticisme. 

Is deze afspraak nu dus bevestigd, definitief ? En is er dan maar 1 afspraak nodig, en voor buitenaanleg en voor binnen installatie?

Ik ga er van uit dat men ook zal opdagen. Indien weer niemand komt... 

Reputatie 7
Badge +3

@Latha Van de Veire Ik begrijp dat zeker en vast en zou in jouw plaatst ook zo reageren.
Deze afspraak staat hier inderdaad bevestigd en alles gebeurt in 1 dag.
Hou ons zeker op de hoogte.
Groetjes,
Antonella

Het zou inderdaad mooi zijn moest het nu allemaal vlug in orde komen.

Reputatie 6
Badge +3

Dat is inderdaad wat ik wou aangeven. Het kan al fout lopen intern tussen de verschillende diensten van 1 bedrijf en wanneer dit nog naar een ander bedrijf moet voor uitvoering, moeten er daar ook verschillende diensten gepasseerd worden alvorens het bij de planningsdienst terecht komt.

Ik ga gewoon af op wat ik hier al jaren opmerk dat er wel heel veel door de proximus forummedewerkers recht gezet kan worden, maar dat horen we hier dan wel hoe het verder verloopt…..

Reputatie 6
Badge +3

Het zou niet mogen dat er ineens schot in de zaak komt na een interventie van de forummedewerkers, maar het is heel positief dat zij zaken kunnen versnellen.

Reputatie 7
Badge +3

@Latha Van de Veire De dossierbeheerder is volledig op de hoogte van jouw dossier. Zij zal het nodige doen en jou hierover verder informeren. Om misverstanden te vermijden is het best dat je zelf niet naar de klantendienst belt. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Het is alsof iedereen zoekt naar argumenten, om het niet komen opdagen te vergoeilijken. 

De elementaire beleefdheid schrijft voor dat, indien je een afspraak niet kunt naleven, je de andere persoon verwittigt en je verontschuldigt. Zeker als je iemand nodeloos laat wachten van 08.00 u tot 17.00 u, tot 3 maal toe dan ook nog. 

Bij Proximus, is tot 3 maal, dit niet gebeurd. Men informeert je niet en evenmin verontschuldigt men zich.

Een keer zei iemand van de klantendienst aan de telefoon, het volgende standaard zinnetje. : mijn excuses voor het ongemak....pfffff, jongens toch.

Op dit forum lees ik dat meerdere andere klanten van Proximus, eenzelfde slechte ervaring hadden. Gebeurt er dan geen escalatie of is dit belangrijk genoeg?

Zo verlies je als dienstverlenend bedrijf toch je goede naam en potentiële klanten. Of is dit voor Proximus niet belangrijk? Je zou het toch gaan denken.

Iemand suggereert om een commerciële tegemoetkoming te vragen. Hoe en aan wie? Via de klantendienst? De helft van de tijd kom je terecht bij een externe die geen kennis van zaken heeft. 

Ik kan je maar één goede raad geven wacht gewoon af tot morgen, wat de mensen van het Proximus forumteam hier voor je probleem kunnen betekenen.

En het is niet de bedoeling van ons, als buitenstaanders, en als gewone forumleden om te  zoeken naar argumenten, om het niet komen opdagen te vergoeilijken, absoluut niet, niemand gaat dit goed keuren. Het is van mij een vaststelling dat dit nog te veel gebeurd , maar langs de andere kant ook een vaststelling de proximus forum medewerkers hier heel goed hun best doen om scheef getrokken situaties terug in goed sporen te leiden zodat ze toch nog uiteindelijk opgelost geraken, wat een compensatie betreft dat kan enkel en alleen besproken en bepaald worden als het probleem definitief opgelost is.
Ik hoop tenslotte voor u dat je problemen nu heel vlug opgelost worden.

Reputatie 6
Badge +3

Dat heb je dan verkeerd begrepen want het is ontoelaatbaar wat er meermaals gebeurd is. Ik wou gewoon een mogelijke reden geven, niet meer dan dat. Andere forumleden en mijzelf keuren dit absoluut af.

 

Absoluut akkoord met jou dat bij belet je verwittigd zou moeten worden.

 

Vergeet niet dat je in bijna altijd met call centers belt en niet met Proximus medewerkers.  Deze mensen houden zich ook aan een scenario. 

 

Escalatie blijkt jammer genoeg maar enkel werken hier door de forummedewerkers van Proximus.

 

Forummedewerkers van Proximus kunnen voor een compensatie zorgen voor problemen met de Easy Switch of je moet bellen naar de klantendienst :

 

19. Bemiddelings- en geschillenbeslechtingsprocedure 19.1 In geval van moeilijkheden in verband met de uitvoering van de Overeenkomst, kan de Klant zich richten tot de Klantendienst van Proximus. De klachten over ongerechtvaardigde buitengebruikstelling moeten worden ingediend binnen vijf kalenderdagen na de buitengebruikstelling. Indien de klacht na deze termijn wordt ingediend, wordt de periode tussen de vijfde dag en de dag waarop de klacht wordt ingediend, niet in aanmerking genomen bij de berekening van de schadevergoeding. 19.2 Indien de Klant het niet eens is met de beslissing van Proximus met betrekking tot zijn klacht, kan hij zich wenden tot de Ombudsdienst voor Telecommunicatie (Koning Albert II-laan 8, bus 3, 1000 Brussel, tel.: 02/223.09.09 fax: 02/219.86.59, klachten@ombudsmantelecom.be, www.ombudsmantelecom.be) die wettelijk opgericht werd bij het Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie. 19.3 De bepalingen van de Overeenkomst zijn onderworpen aan het Belgisch recht. 

 

Volgens Easy Switch heb je recht op 10 EUR schadevergoeding per niet nagekomen afspraak in jouw geval zou dit 3x10EUR = 30 EUR moeten zijn. Zie hier voor meer informatie: https://www.bipt.be/consumenten/faq/easy-switch (vergoeding voor een gemiste afspraak). Dit staat ook zo op de ondersteuningspagina’s van Proximus: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_end_switch/particulieren/support/myproximus/verhuizen-wijzigen-of-opzeggen/contract-opzeggen/hoe-van-operator-veranderen-met-easy-switch.html (de technicus was niet op de afspraak).

 

Ik hoop dat het snel opgelost geraakt.

Ter info: heb je al gecheckt op adres van je nieuwe woning of er fiber ligt /mogelijk is om aan te sluiten op fiber

https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_checktool/particulieren/r-orphans/fiber-tot-in-je-woning/komt-fiber-naar-je-toe.html

TBI: proximus algemene voorwaarden → https://www.proximus.be/dam/jcr:8f594b70-b373-4475-b2e2-4a5ecbdfb666/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/from20191101/Algemene-voorwaarden-voor-consumenten-en-kleine-ondernemingen---NL~2020-04-09-18-03-26~cache.pdf

Reputatie 1

Jouw antwoord heeft niets geholpen. Het is Proximus zelf, die me verteld heeft dat er fiber ligt. 

En ik heb nog altijd geen afspraak gekregen, onbegrijpelijk!! 

Reputatie 6
Badge +2

Eerlijk, welke klant heeft dat nu eigenlijk gelezen. Het gaat hier gewoon over drie keer een afspraak hebben en dan niet komen opdagen. Zonder te verwittigen dan nog. Ik vind dat onbeleefd (dacht zelfs aan een ander woord) , ik kan me echt niet inbeelden dat zo iets kan!

@Latha Van de Veire Was enkel ter info zodat je kon zien of er al fiber voorzien was door Proximus

Het zal waarschijnlijk voor morgen zijn als hier iemand van proximus zelf de draad opneemt en de achterliggende diensten terug bereikbaar zijn, zodat ze je verder meer info kunnen verstrekken.

Reputatie 1

Ik heb bij de eerste bestelling dagen moeten wachten op een afspraak, en toen de afspraak er uiteindelijk was, kwam niemand opdagen !!! 

Bij de nieuwe bestelling wacht ik al sedert gisteren voormiddag, dus weeral twee dagen, wie kan me dat uitleggen? 

Ja, dat zal alleen iemand van Proximus zelf kunnen, door morgen de achterliggende verantwoordelijke diensten te raadplegen voor meer details en uitleg i.v.m. je vraag omtrent je bestelling.

Reputatie 1

En gaat iemand van Proximus dat morgen opnemen? 

Reputatie 1

Beste AntonellaB en forum genoten. 

Hoe onbeschoft kan een bedrijf zijn. 

Voor de derde keer een afspraak en niemand komt opdagen. Gisteren nog een sms ter bevestiging dat men komt. 

Vandaag geen bericht, niemand kwam. 

Dit is nu reeds de derde verlofdag, opgeofferd voor niets. 

AntonellaB, jij hebt deze afspraak mee helpen vastleggen. Aan jou en andere Proximus medewerkers op dit forum : kunnen jullie dit niet escaleren aub.

Het is reeds een lijdensweg om een afspraak te krijgen, maar met een afspraak komt tot drie maal toe komt niemand opdagen.

Hoe onbeschoft kan een bedrijf zijn, gewoon hallucinant!!!

Benieuwd naar jullie reactie. 

Volgens ik hier al een tijd ervaring heb met de proximus medewerkers op het forum zullen ze wel reageren en verder informatie opvragen bij de bevoegde verantwoordelijke dienst. 

NB: Voor alle duidelijkheid ik ben wel niet van Proximus zelf maar wel een actief forumlid.

Reputatie 1

Hello allemaal, ik lees hier veel opmerkingen van mensen van goede wil en met goede bedoelingen. Spijtig genoeg zijn het jullie niet die morgen zouden moeten komen. 

Wat ik toch onthoud, is dat Proximus veel werkt met onderaannemers, die ze niet onder controle heeft. Met andere woorden, de kans dat er weer niemand opdaagt is niet onbestaande.

In dat geval, ga ik me niet meer wenden tot de klantendienst of andere mensen binnen Proximus. 

Het enige efficiënte is naar de pers gaan, met het ganse verloop. Dat Proximus er dan maar niet mee afkomt dat ze niet op de hoogte waren, of dat dit uitzonderlijk is. 

We weten allemaal hoe de vork aan de steel zit. 

Morgen, weer verlof genomen en dan maar wachten.... 

Reputatie 1

Aan alle forum lezers, en in het bijzonder aan AntonellaD, TinaB en Martin.

Kan er iemand mij vertellen wat ik moet doen. Bedelen om een vierde afspraak (maar hoe dan) met de kans dat men weer niet opdaagt, of het opgeven en naar Telenet stappen. 

Graag reactie aub

Reageer