Vraag

Afspraak installatie 4G modem en duidelijke info over dit product


Beste

op 9/7 werden wij door een medewerker gecontacteerd om ons internet nog sneller en beter te laten lopen via gebruik van een 4G modem. We wilden hierop instappen maar de werkwijze om aan deze 4G modem te geraken was heel onduidelijk. We dienen onze B-Box op te sturen maar dan zitten we wel zonder aansluiting???? Een afspraak voor installatie van de 4G modem dient te gebeuren door een technieker. Afspraak maken via My Proximus. Waar te vinden???? Intussen mail ontvangen met retourbon om onze b-box op te sturen.

 

Daar dit om heel vage en onduidelijke afspraken handelde heb ik op 11/7 opnieuw contact opgenomen met Proximus. Maar liefst een uur en 6 medewerkers verder kreeg ik eindelijk wat meer duidelijkheid over deze materie. Installatie en gebruik van de 4G modem is gratis en een technieker zou deze komen installeren. Ik kreeg een ticketnummer mee IM10759834. De afsprakendienst zou maandag of dinsdag contact opnemen. Indien niemand gehoord, contacteer zelf Proximus met het ticketnummer. En wat denk je… niemand gehoord om een afspraak te maken.

 

Ik bel terug op 15/7 met de melding dat ik zit te wachten op een afspraak voor installatie 4G modem. Wat blijkt uit het gesprek met een eerste medewerker dat de 4G modem een aanvulling is op de B-Box en de B-Box helemaal niet moet terug gestuurd worden. Nochtans worden er kosten aangerekend als de B-Box niet tegen 2/8 wordt teruggestuurd. Begrijp wie begrijpen kan… Doorverbonden met een medewerker van de klantendienst. Helaas kunnen ze niet doorschakelen want de afsprakendienst is al naar huis… Ze vragen me zelfs niet naar het ticketnummer want kunnen daar niets mee doen… De diensten bij Proximus zijn dus helemaal niet aan elkaar gerelateerd. Hoe kan je dan een dienstverlening geven aan de klant.

 

Zo nog steeds geen afspraak. Even bellen tijdens de kantooruren, wordt me gemeld. Wij moeten ook werken en geen tijd om in wacht te staan om uiteindelijk niet te worden geholpen. Nee, dankuwel.

Anderhalf uur aan de lijn met 8 medewerkers en blijkbaar weet niemand de procedure van de 4G modem en kunnen ze de klanten niet informeren.

Heeft Proximus een expert in huis die me alle info kan bezorgen over de 4G modem? Zo ja, dat hij of zij me contacteert zodat er eens duidelijke afspraken kunnen gemaakt worden.

Soms is een mens gefrustreerd, maar hoe zou dat komen. 

Mijn excuses voor de uitbrander, maar het moet me toch even van het hart. Jarenlang Proximus-klant en dan zo’n service. Ben braaf en heel braaf maar dit kan toch echt niet meer door de beugel.

 

Toch nog vriendelijke groeten van een misnoegde klant.

Evelyn


21 reacties

He hangt er van af welke bbox3 je hebt , de 4G modem wordt in combinatie met de bbox3V+ van Sagemcom aangesloten.

Maar normaal gezien mag je de oude bbox behouden tot als de technieker de 4G installatie komt doen.

Nu zou het ook kunnen dat ze eerst je bbox3 willen omruilen voor een bbox3V+ in afwachting dat de technieker komt.

In ieder geval zal morgen wel iemand van Proximus zelf je verder info kunnen geven wat er eigenlijk juist gepland werd en je verder helpen ivm de bbox die je zo gezegd zou moeten opsturen en kunnen zij de bevoegde dienst/personen ivm met installatie van 4G modem raadplegen   

 

bedankt Martin voor jouw reactie.

Is een Bbox3 die we hebben. Dus deze moet vervangen worden door een Bbox3V volgens jouw info. Weer wat wijzer geworden. :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

De Tessares xdsl&4G oplossing wordt door een technieker ter plaatse geïnstalleerd (case by case oplossing), vervangen producten (bv. Bbox3 type Technicolor) worden door de technieker meegenomen, u hoeft zelf niets terug te sturen

Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een Sagem Bbox3 of Sagem Bbox3v+ modem en een Sagem F@st 4360 Air 4G modem (deze laatste wordt aangesloten op de Bbox3 Wan-poort)

https://www.tessares.net/

 

 

Dit klopt het mag ook een oudere type sagem bbox3 drie zijn, maar omdat ze tegenwoordig de bbox3v+ plaatsen heb ik de bbox3 van sagemcom niet opgenoemd.

https://www.tessares.net/

De proximus technicus moet ook eerst deze wan poort activeren.

Reputatie 6
Badge +3

De bbox3v+ is enkel noodzakelijk wanneer je VOIP en DECT telefoons wil kunnen afsluiten alle andere bbox3 hebben ook een WAN poort.

Ze hebben wel allemaal een wan poort maar dit werkt niet als je een 4g modem aansluit op de wan poort van een bbox3 van technicolor.

Reputatie 6
Badge +3

Dan is er toch wel een soort van exclusiviteitsdeal dat enkel maar een Sagemcom werkt. Maar dat speelt niet echt een rol wanneer er een omruil. Ik vraag mij toch af wat er gebeurd met de Technicolor modellen ze zullen die toch niet allemaal vernietigen.

Inderdaad daarom dat ik het hier aangehaald heb dat ze nu toch tegenwoordig met de bbox3v+ werken Vroeger had je altijd voor een type bbox3 er ene van technicolor en ene van Sagemcom maar voor het  type=bbox3v+ is enkel één van  sagemcom

lauter ter bijkomende info: soorten telefoons die je kunt aansluiten op de bbox3v+

 

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

 indien er een Bbox3 type Sagem staat zal deze “in principe/normalerwijze” niet vervangen worden

zelf heb eerst een Bbox3v+ gehad, dan een Bbox3* en nu terug een Bbox3v+**

  • *: blikseminslage LDC (vervanging was quasi zeker niet nodig geweest)
  • ** onderzoek probleem/klacht upload speed

 

Ja zal dan van de technieker afhangen zeker, want hier enkele kilometers verder bij een kennis heeft de technieker wel zijn bbox3 Sagemcom  wel vervangen door een bbox3v+.

Maar hoe dan ook het speelt geen rol of de technieker nu een de oude sagecom laat staan of er een nieuwe v+ zet. 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin zij hebben wel degelijk instructies (maar frequent hebben zij enkel Bbox3v+ bij indien vervanging nodig)

@familievandesype uiteraard worden deze Technicolors herbruikt voor “zuivere” Bbox3 toepassingen (zonder VoIP) 

waarom zetten ze dan (op enkele uitzonderingen na bvb als v+ bij bepaalde opties problemen geeft en er een technicolor gezet wordt maar in de meeste gevallen is het andersom)  altijd een bbox3v+ ik heb ook geen voip hoor.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

frequent hebben zij enkel Bbox3v+ bij indien een Bbox vervanging nodig blijkt

Nu bovenstaande lijkt mij niet direct het probleem of de vraag van de auteur (ik heb enkel toelichting willen verschaffen)

Dat heb ik inderdaad ook er tenslotte bijgezet dat dit nu totaal geen probleem vormt, de technieker weet tenslotte wel wat hem te doen staat en ook heb ik maar als info dit hie allemaal gepost wat ik in de realiteit waarneem en vaststel, dus enkel ter info .

Reputatie 7
Badge +3

@evelyn.maertens Je moet de modem niet inleveren. Dat order was verkeerd en heb ik bij deze ook geannuleerd. Ik vraag aan mijn collega’s van de technische dienst om verder na te kijken als je in aanmerking komt voor een 4G modem. Groetjes, Antonella

Hopelijk komt er goed nieuws van de technische dienst voor @evelyn.maertens 

Hopelijk komt er goed nieuws van de technische dienst voor @evelyn.maertens 

Helaas geen stap verder na mijn telefoon van 40 minuten waar ik 4 medewerkers aan de lijn heb gehad. De lijn werd gewoonweg verbroken 😒

@evelyn.maertensJe moet de modem niet inleveren. Dat order was verkeerd en heb ik bij deze ook geannuleerd. Ik vraag aan mijn collega’s van de technische dienst om verder na te kijken als je in aanmerking komt voor een 4G modem. Groetjes, Antonella

Alvast bedankt. Heb geen mail ontvangen dat dit werd geannuleerd. Wel aanvraag 4g modem in huur maar aan mij werd verteld dat dit gratis zou zijn. Geen hogere abonnementskosten 🤨

inderdaad de plaatsing van de 4G modem veroorzaakt geen meerkost op je factuur.(met zoals voor de bbox in bruikleen)

Reputatie 7
Badge +4

@evelyn.maertens 

misschien best nu enige dagen  een reactie van de technische dienst (backend) afwachten en indien nodig een herinnering via dit forum posten zodat de vraag door een moderator terug opgepikt wordt

er zijn geen bijkomende kosten alleen verschijnt er in bijkomend MyProximus/op uw afrekeningen een 4G modem in huur/bruikleen (0 €)

zelf ben ik destijds +/- 3 jaar geleden na schriftelijk contact via een vorige versie van MyProximus en een daaropvolgend telefonisch contact vanuit de klantendienst na 3 weken zonder verdere reactie naar de ombudsdienst telecom gestapt (en was op  +/-. 1 week tijd  de xdsl&4G Tessares-oplossing operationeel)

 

eigenlijk zou het net het omgekeerde moet zijn er zouden kortingen moeten gegeven worden ter compensatie als je maar lage internetsnelheden haalt tot er een betere oplossing komt :slight_smile:

Reageer