Vraag

Aansluiting nieuwbouw woning

  • 18 November 2019
  • 9 reacties
  • 634 Bekeken

Beste,

 

Op 4 september hebben we telefonisch een aanvraag ingediend voor een nieuwe aansluiting bij Proximus (nieuwbouw woning). We hebben eveneens het pakket Familus (internet + tv + vaste telefoon) besteld.

 

Eerst dienen er graafwerken te gebeuren om de kabel binnen te brengen. Hiervoor is Proximus langs geweest op 20/09, 03/10, 17/10, 28/10, 04/11, 06/11. De eerste keer had men de nodige documenten niet om te mogen graven (gevolg: graafwerken uitgesteld met 2 weken). De volgende keren kon men de kabel onder de stoep niet vinden (gevolg: telkens uitstel van de werken). Men komt dan een aantal keren opnieuw graven totdat de laatste ploeg op 06/11 eindelijk de kabel vindt! Hoera!

 

Tijdens heel deze periode liggen het voetpad en het fietspad opgebroken. Men gebruikt dan signalisatielinten e.d. van ons om de put ‘tijdelijk’ af te spannen. Dit zonder duidelijke verlichting en aanduiding voor eventuele voetgangers of fietsers. In eerste instantie vind ik het niet normaal dat wanneer men dergelijke werken komt uitvoeren en men de kabel niet vindt (?!), men dan doodleuk pas 2 weken later terug komt om hier verder aan te werken. En dit tot 5 keer toe!!!

 

Van die miserie zijn we inmiddels verlost. De kabel zit nu binnen in onze woning.

 

Op 13/11 komt er een technieker langs voor de binneninstallatie. Deze heeft een werkbon bij om enkel de vaste telefoon te installeren. Verkeerde werkbon dus!!! Weer een fout van Proximus. Als de technieker geen juiste werkbon heeft, mag deze geen internet of tv installeren.

 

Omdat we inmiddels al 7 x (!!!) verlof genomen hebben voor deze klucht van een installatie, hebben we nu geen verlof meer over. We wensen daarom graag een afspraak van een technieker op een avond in de week of een zaterdag voormiddag. En dit natuurlijk zo snel mogelijk.

 

Men zegt mij dat ik hiervoor ‘gewoon’ naar Proximus hoef te bellen. Intussen al 4 x gebeld (in totaal 2 uur aan de lijn gehangen). En iedereen gaat dit regelen voor mij en mij terug bellen. Ik hoor niets!!! En elke keer als ik terug bel, kan ik heel het verhaal opnieuw vertellen. Ik ben dit zo beu! Wat een organisatie is dit ?!

 

Wanneer krijgen wij eindelijk internet en tv in onze nieuwbouw woning????

We wachten hier al 2,5 maanden op!

Mogen wij onze rekening sturen van alle verlofdagen die we hiervoor opgenomen hebben en alle tijd die we hier al ingestoken hebben? Ik heb al uren aan de lijn gehangen hiervoor ….


This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hey Avda,

Kan je eventueel even je profiel aanvullen met de betrokken klantgegevens? Dan kan ik dit verder voor je nakijken en je de nodige informatie bezorgen.

Groetjes IngeDc

Mijn profiel is reeds volledig ingevuld.

Gsm-nummer, klantennummer… Wat heeft u nog meer nodig?

Reputatie 5
Badge +2

Adva,

Bij nazicht is er op heden nog 1 aanvraagd lopende, deze werd opgemaakt op 14/11 en betreft de activatie van een volledig Proximus pack (Internet,vaste lijn en tv). In dit order staat de installatiedatum op 22/11/2019.

Wanneer ik een overzicht van de orders aanvraag, kan ik de onderstaande vaststellen :

Order 05/09/2019 : Vooraanleg → werd geannuleerd omdat er geen interesse meer was

Order 08/10/2019 : Internet + Tv pack → werd geannuleerd (geen reden vermeld)

Order 09/10/2019 : Internet + Tv pack → werd geannuleerd omdat het technisch niet mogelijk zou zijn

Order 14/11/2019 : Familus → Is op heden nog in verwerking met activatiedatum 22/11/2019.

De bijhorende interventie van de geannuleerde orders werden tevens ook gecancelled. 

Als ik naar de werkorders van de techniekers ga kijken, is er echter maar 2 werkorders die overeenkomen met de datums die je in je eerste bericht vermeld, namelijk 28/10 (vooraanleg) en de interventie van 13/11. (eveneens vooraanleg). Van een binnenhuistechnieker is helaas geen interventie/werkbevel terug te vinden. 

 

Kan je me even melden van welk order je een effectieve bevestiging hebt ontvangen,alsook van welke interventie?

 

Groetjes Inge Dc

 

 

 

Beste,

 

Op alle data die ik je doorgaf, zijn er door jullie werken uitgevoerd. Als je dit anders terug vindt in jullie administratie, dan lijkt er mij daar een probleem te zitten. In ieder geval, ik was er zelf telkens bij.

Ik heb vanaf 04/09 internet + tv besteld. Ik heb dit nooit geannuleerd. Tijdens een gesprek van 14/11 heeft men mij aangeraden om hier telefonie bij te nemen (dus pakket Familus) omdat dit voordeliger zou zijn. Voor mij is dit oke. Dit heb ik zo gemeld.

Ik heb intussen al verschillende mails en sms-berichten ontvangen van jullie.

Ik kan 12 sms-berichten terug vinden op mijn gsm van de afspraken. Sms’en over bevestiging van de afspraken van 20/09, 02/10, 03/10, 17/10, 04/11, 06/11,13/11. De laatste email dateert van 14/11.

 

 

Reputatie 5
Badge +2

Avda,

In mijn voorgaande bericht heb ik enkel vermeld hoe ik het hier kan vaststellen en deze informatie aan je gegeven. Sinds 14/11/2019 loopt er een order om inderdaad een Familus te activeren en deze wordt uitgevoerd op 22/11/2019. Heb je deze datum alsook bevestigd gekregen?

 

Groetjes IngeDc

De installatiedatum staat momenteel op 22/11 tussen 8u en 17u. Weer op een werkdag…

Men had mij beloofd na 17u te kunnen langskomen of op een zaterdag voormiddag. Graag dus zo snel mogelijk op een avond deze week een technieker aub. Vanavond, morgen, woensdag of donderdag is mogelijk voor ons vanaf 17u.

 

Die datum heb ik telefonisch bevestigd gekregen.

Reputatie 5
Badge +2

Avda, ik doe navraag maar kan hierin helaas op dit moment geen beloftes doen. Groetjes IngeDc

Vandaag 22/11 wacht ik op de afspraak voor de aansluiting. Het is nu 15u. Komt er nog iemand of heb ik een hele dag voor niets gewacht?

 

De afspraak op een avond in de week bleek ook al niet mogelijk...