Beantwoord

Restsaldo GSM, te belachelijk voor woorden

  • 8 February 2019
  • 10 reacties
  • 358 Bekeken

Wij hebben twee jaar geleden een abonnement afgesloten + GSM. Deze werd vorige week over gezet naar een andere provider. Dit zou echter een dag te vroeg gebeurd zijn en zo verwijt men ons contractbreuk.
Het toestel is een Samsung Galaxy A5. Deze kost nu op een internetsite 139 euro.
Hiervoor was Proximus zo vriendelijk ons een eenmalige boete te geven van 119 euro.
We hebben dus 23 maanden en 29 dagen betaald voor die gsm en zouden deze boete moeten betalen.
Op de site hier is niets terug te vinden over de restwaarde van een A5.
Twee maal telefonisch contact met een medewerker bracht geen oplossing. De tweede man aan de telefoon excuseerde zich voor deze zaak, maar zei dat hij er niets kon aan veranderen.
Een mail met een klacht bracht wel een oplossing. men ging een creditnota opmaken voor de onterechte schorsing van het contract.
Enkele dagen later vind ik deze creditnota niet terug op MyProximus.
De factuur met de boete wel.😡 😡
icon

Beste antwoord door Joel M 11 February 2019, 11:59

Bekijk origineel

10 reacties

Opvallend stil hier bij de Proximus medewerkers!!!
Als bijkomende tip: je kunt ook klacht indienen via online mail form, waarna je ook gecontacteerd wordt.
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_us/particulieren/support/spaar-tijd-kom-snel-in-contact-met-de-juiste-dienst.html
daar achtereenvolgens de flowchart volgen...
Dan moet de klacht wel door gaan. Als ik dit probeer via de site gebeurt er niets; als je op verzend drukt gebeurt er niets. Telefonisch contact vandaag werd door Proximus verbroken. Bedenkelijke werkwijze als je het mij vraagt. Als je ongelijk hebt, geef dit dan toe.
Als er natuurlijk geen enkele reactie/hulp meer komt zou je via de "Ombudsman Telekom " kunnen met je klacht > www.ombudsmantelecom.be/nl/
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Kan u mij een klantnummer en factuurnummer bezorgen.
via
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Dan kijk ik het even na voor u.

Groetjes,

Joël
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Er is vandaag een tegoednota 6993081803 opgemaakt voor een bedrag van 119,59EUR.

U hoeft dus niets te betalen.


Excuses alvast voor het ongemak.

Groetjes,Joël
Als bijkomende tip: je kunt ook klacht indienen via online mail form, waarna je ook gecontacteerd wordt.
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_us/particulieren/support/spaar-tijd-kom-snel-in-contact-met-de-juiste-dienst.html
daar achtereenvolgens de flowchart volgen...


Daar geloof ik niets van /zelf ondervonden . Proximus is kampioen in het afschepen van klanten met klachten . Bij ons zijn jullie er zelf in geslaagd om ons een deurwaarder te sturen voor onbetaalde recente facturen van het bedrijf waar mijn vrouw al 4 jaar (!) niet meer werkt. Heel amateuristisch allemaal . Ik heb wel nog een bericht van jullie gekregen via messenger dat het enkle werkdagen zou duren voordat deze zaak zou uitgeklaard zijn. Ondertussen alweer 3 weken geleden . En de deurwaarder laat ons ook niets meer weten. Echt top service ...
Je kan het gerust nakijken : Proximus dossierno 4631368
Reputatie 7
Badge +4
@GerritC tja, het voordeel is dat de klacht "op papier" staat (verba volant, scripta manent) en ja mocht u geen reactie krijgen een 2e sturen (met ref naar de 1e) en indien nodig naar de ombudsdienst stappen …

P.S.
Onbetaalde facturen van een bedrijf waar uw vrouw al 4 jaar niet meer werkt via een deurwaarder …? Tenzij er een gerechtelijke uitspraak is werkt Px (normaal) met een incassobureau en (in principe) dient de communicatie niet meer met Px medewerkers maar met het incassobureau te gebeuren
Eens er een gerechtelijke uitspraak/bevel is komen inderdaad (eventueel) deurwaarder en beslagrechter in beeld...
Het is mij evenwel een raadsel waarom Px uw vrouw facturen zou sturen (op haar naam en adres) voor een bedrijf waar ze niet meer werkt (deze facturen staan toch op naam en adres van het bedrijf, nee?)
Inderdaad , hetgeen wij kregen was een minnelijke invordering via de deurwaarder . Die heb ik na contact met het deurwaarderskantoor betwist . Wij wisten eigenlijk niet waarover het ging en de Px klantendienst wou ons niets zeggen in het kader vd privacy !. Via de deurwaarder hebben we dan de bewuste fakturen gekregen, ivm gsm gebruik (ging zelfs niet over het gsm no van mijn vrouw, want dat had ze overgenomen als ze daar wegging) . Die facturen staan op de naam van de vroegere werkgeversfirma (rechts op de factuur) en links staat de naam van mijn vrouw met daaronder het adres vd firma . (blijkbaar was zij vroeger kontaktpersoon voor de postwisseling , maar het kontrakt staat op naam vd firma , niet van mijn vrouw persoonlijk) . Alle voorgaande facturen (van 3 jaar voordien) waren wel altijd betaald , alleen de laatste 5 van 2018 niet (mijn vrouw was daar weg van 2014). Toch hebben, wij de aanmaning op ons prive adres gekregen ten persoonlijke itel . Als dat geen inbreuk is op de privacy ..! Wij hebben daar niets mee te maken en gaan dat ook niet betalen .
Ik zou schadevergoeding moeten eisen voor het aangedane leed en verloren tijd.
Als bijkomende tip: je kunt ook klacht indienen via online mail form, waarna je ook gecontacteerd wordt.
>
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_us/particulieren/support/spaar-tijd-kom-snel-in-contact-met-de-juiste-dienst.html
daar achtereenvolgens de flowchart volgen...


Daar geloof ik niets van /zelf ondervonden . Proximus is kampioen in het afschepen van klanten met klachten . Bij ons zijn jullie er zelf in geslaagd om ons een deurwaarder te sturen voor onbetaalde recente facturen van het bedrijf waar mijn vrouw al 4 jaar (!) niet meer werkt. Heel amateuristisch allemaal . Ik heb wel nog een bericht van jullie gekregen via messenger dat het enkle werkdagen zou duren voordat deze zaak zou uitgeklaard zijn. Ondertussen alweer 3 weken geleden . En de deurwaarder laat ons ook niets meer weten. Echt top service ...
Je kan het gerust nakijken : Proximus dossierno 4631368

Ik kan tenslotte alleen mar uit de eigen ervaring spreken en als ze niet direct reageren dan is het inderdaad soms nodig van te herhalen en nog eens te hehalen...,
Bij mij hebben ze dan toch iedere keer contact opgenomen en werd op de lange duur ook alles recht gezet , je moet inderdaad ook dikwijls heel veel geduld voor hebben, in èèn geval heeft het zelf vier maanden geduurd om iedere maand opnieuw een verkeerd facturatie aan te klagen, waarbij mij iedere keer teveel aangerekend wed, maar de facturatie is dan tenslotte toch in orde gekomen zonder ombudsman te moeten aanspreken.
Laat het mij zo stellen als je de ombudsman inschakelt moet je zelf minder tijd verspelen om herhaaldelijk de klacht te hernieuwen, maar het wordt daarom ook niet altijd in één twee drie in orde gezet, enfin nogmaals ik kan alleen maar aanhalen wat ik meegemaakt heb en ook niet meer.

Reageer