Beantwoord

Nieuwe klant met nr overdracht

  • 30 November 2018
  • 3 reacties
  • 219 Bekeken

ik ben nieuwe klant geworden bij proximus en ze zijn juist alles komen aansluiten alles werkt gelijk het hoort deze morgen heb ik dit bericht gehad

Beste Proximus-klant, ter info: wij sturen vandaag een aanvraag naar je huidige operator om je gsm- nummer 0494******over te dragen naar de geleverde simkaart 2100334***226. Bedankt voor het vertrouwen en tot binnenkort! Het Proximus-team
maar ik zit nog steeds op mijn oude provider is dit normaal wij gaan over met 2 gsm en internet en digitaal tv
icon

Beste antwoord door AkiW 1 December 2018, 17:20

Bekijk origineel

3 reacties

Louter ter info: wat hieromtrent al op het forum verschenen is al uitleg gaat hier nu wel over een overdracht van een andere operator naar PX maar principe blijft het zelfde:
Klik op "toon inhoud":

http://www.bipt.be/public/files/en/810/20140829081415_Annex%202-MNP_PT3.pdf
Samengevat (p.11 &22)
De donor operator beschikt over 1 werkdag (zaterdag inbegrepen) om de overdracht naar de receptor operator (Px) te aanvaarden of te verwerpen.
Vervolgens beschikt de receptor over max. 8 werkdagen om de overdracht effectief uit te voeren (execute)
De execute van de overdracht en broadcast van de info naar alle operatoren voor toepassing mag max. 1 uur in beslag nemen

Tenzij IP/Nexia u voortijdig (bij de aanvraag tot overdracht) - zou afgesloten hebben, zou Px uw nummer normaal dus nog op zaterdag moeten kunnen geactiveerd hebben (uw nr moet in dienst blijven bij de donoroperator tot de vraag van "execute" door Px wordt verstuurd en pas dan kunnen er zich slechts tot max. 1 uur eventuele problemen met de bereikbaarheid uit andere netten dan Px voordoen)
bedankt voor de info
Reputatie 6
Badge +3
Hallo, dit bericht wordt steeds gestuurd bij een nummeroverdracht naar Proximus. Wij laten de klant hierdoor weten dat hun nummer(s) spoedig worden overgedragen en dat het network bij uw huidige provider binnenkort zal wegvallen. Dit is een normale procedure. Hou zeker uw Proximus simkaart dichtbij u, zodat u de Proximus simkaart in uw smartphone kan plaatsen. Mvg, Akhi

Reageer