Vraag

Klacht

  • 24 July 2017
  • 6 reacties
  • 749 Bekeken

Aangezien ik al sinds 1,5 jaar (sinds ik klant ben bij jullie), weinig of geen gehoor krijg i.v.m. mijn klacht, probeer ik het eens op deze manier. Ik heb sinds het begin technische storingen gehad (geregeld uitvallen van internetverbinding). 1,5 jaar later heeft 1 van de zovele technici die ik aan de lijn heb gehad het lumineuze idee gehad om de box (die ik ook nog zelf ben moeten gaan halen) te laten vervangen . Mijn technisch probleem is hierbij eindelijk opgelost. Maar ik ben uitermate teleurgesteld over de manier waarop mijn klacht is behandeld. Hieronder de belangrijkste punten:
1) Er zou iemand langskomen om uit te zoeken wat nu de technische storing veroorzaakte. Ik maak mij die dag van de afspraak dus vrij, maar er komt niemand opdagen. Ik bel naar de klantendienst, maar daar weten ze van niets en kunnen ze de technicus niet bereiken. Ik moet uiteindelijk zelf nog eens bellen om een nieuwe afspraak te maken.
2) Al die keren dat ik gebeld heb om mijn klacht in te dienen (en dat zijn er veel), is er nooit een registratie van gemaakt. Toch hebben ze mij telkens aan de telefoon verzekerd dat ze er alles aan zouden doen om mijn klacht op te volgen en dat ik zou gecontacteerd worden door iemand binnen de 10 dagen. Ik ben nooit gecontacteerd geweest. 4 weken geleden is het de eerste keer dat mijn klacht is geregistreerd. De persoon die het in het systeem heeft ingegeven, heeft mij verzekerd dat er op 4 juli iemand zou terugbellen. We zijn nu de 24ste juli en ik ben nog steeds niet gecontacteerd. Ondertussen krijg ik mails om te vragen of ik tevreden ben over de opvolging van mijn klacht. Dit is een grap zeker?
3) In de zomer van 2016 ben ik een factuur vergeten te betalen. Ik bel dus naar de klantendienst en krijg te horen dat ze mij een nieuwe factuur gaan sturen met het oorspronkelijke bedrag en dat ik de meerkosten niet zou moeten betalen. Ik wacht dus en ondertussen wordt mijn internet uitgeschakeld. Ik bel dus verwonderd opnieuw naar de klantendienst waar ik word uitgekafferd door de medewerker die ik aan de lijn heb: ik was stom om te geloven wat die collega van haar gezegd had en moest onmiddellijk alle kosten betalen of ik zou nog meer moeten betalen.
4) Een aantal medewerkers van de klantendienst lieten mij weten dat het beter zou zijn om mijn klacht op mail te zetten. Sommigen beweerden zelfs dat dat de enige manier is om een klacht in te dienen. En toch staat er op er jullie website dat als je een factuur wilt betwisten je naar de klantendienst moet bellen?!? En telkens opnieuw belde ik terug naar de klantendienst, want waar kan ik dat e-mailadres terugvinden op de website?
5) In mei ben ik gestopt met betalen, ik begrijp immers niet goed waarom ik zou blijven betalen voor een dienst die gedurende 1,5 jaar nooit deftig gewerkt heeft. Uiteindelijk heeft de klantendienst toch wel gezegd dat ik best betaalde, en eerlijk gezegd durf ik ook niet anders, want blijkbaar vinden jullie het normaal om jullie klanten streng te beboeten, maar jullie eigen verantwoordelijkheid opnemen, dat lijkt toch wel iets moeilijker. De klantendienst liet mij ook weten dat ze de bijkomende kosten zouden weglaten, maar nu krijg ik een nieuwe factuur en staan er opnieuw extra kosten op...
Dit zijn zo ongeveer de grootste punten van mijn ontevredenheid. Ik wil hier wel bij zeggen dat het overgrote merendeel van de medewerkers die ik aan de lijn heb gehad zeer vriendelijk waren en mij toch de indruk hebben gegeven dat ze mij zouden helpen... Spijtig dat het bij die indruk bleef.
Ik zou het op prijs vinden als mijn klacht nu eindelijk serieus zou worden genomen en dit zou spoedig mogelijk. Dank bij voorbaat.

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Dit zou ik zo lang niet kunnen trekken...

-Kan u hier eens bekijken wat de kwaliteit in uw buurt te bieden heeft? https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/producten/andere-producten/televisie/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html
-U kan een privébericht sturen met uw klantenn° en vermelding van deze klacht naar Het Proximus Team via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
@ Nathalie DS

Proximus kan mss toch nog eens beroep doen op een happy house technieker om bij je thuis langs te komen, die kan je ook zelf aanvragen >
http://proximus.be/happyhouse
telecom ombudsdienst! alles in 1 2 3 geregeld dan 😉
Hier hetzelfde probleem!Beloofde kortingen worden niet toegepast,en uiteindelijk krijg je te horen dat je mss beter een andere provider zoekt??? Probeer al van deze middag antwoorden te krijgen via de chat... het is ondertss 18u en weet nog steeds niks.De chat is 2x beëindigd zonder antwoord na telkens 2u!!! wachten.Nu zou k doorverbonden worden met de technische dienst (voor de zoveelste keer) maar dat is ook weeral een half u geleden?! Echt schandalig hoe er met klanten word omgegaan nadat een abonnementjes is verkocht!!?????????

Beste,

Vandaag 23 November 2019, zou er een technicus langskomen tussen 12:30 en 17:00 om op een 2e adres van de vennootschap een nieuwe installatie te installeren.


Om 11:30 telefoon met de afspraak dat hij om 13:00 zal komen.

 

Om 17:00 gebeld met Proximus.. doorverbonden naar een bandje dat zegt dat ze gesloten zijn.

Terug gebeld (nogmaals het genot gehad om een 10-tal minuten door het bandje te mogen gaan en naar alle opties te luisteren), eindelijk iemand aan de lijn gehad.

De persoon was best behulpzaam, probeerde de technicus te bereiken, maar zonder succes. Wist uiteindelijk niet wat te doen, heeft zijn teamleader gevraagd wat er gedaan kon worden. Er werd voorgesteld om te wachten tot 20:00.  En mocht er dan geen technicus zijn.. tja dan wisten ze ook niet wat de volgende stappen zijn.

 

Om 20:00…. nog steeds geen technicus die langsgekomen is. Wat nu.

Moet ik er nu vanuit gaan dat Proximus geen interesse meer heeft in mij als klant?

 

Hoor graag, de volgende stappen die Proximus nu aanbeveelt.

 

Dirk

Zelfde vraag door zelfde auteur werd hier in een nieuwe post gesteld:

https://nl.forum.proximus.be/afspraken-leveringen-47/technieker-zoek-48907

Ter info: Hier komt pas iemand van Proximus zelf terug langs volgende maandag.

Verder kan ik nog deze bijkomende info meegeven:

0800 22 800 voor residentiële klanten (particulieren)
        * contacteer onze klantendienst
        * Proximus experts tot uw dienst
0800 22 500 voor zelfstandigen en KMO's / kleine ondernemingen.
        * Contacten voor zelfstandigen en kleine bedrijven (t.e.m. 9 medewerkers)
        * bizz all-in
0800 22 200 voor (grote) bedrijven (corporate klanten) en overheden.
        * grote-bedrijven-en-overheden/contact