6 maanden om abonnement te wijzigen

  • 1 March 2018
  • 1 reactie
  • 163 Bekeken

Op 1 juli 2017 ben ik verhuisd en heb ik een eerste poging gedaan om enkele zaken aan mijn factuur te wijzigen. Ik hoop op 1 maart 2018 mijn eerste correcte factuur te ontvangen sindsdien. Nochtans is het niet zo moeilijk.

Ik had in mijn vorige woning een volledig businesspack met internet, gsm en digitale tv. Dat deelde ik met mijn huisgenoten (behalve mijn gsm uiteraard). Toen ik verhuisde naar mijn nieuwe woning (met nieuwe huisgenoten waar reeds internet en digi-tv aanwezig waren) wou ik dus gewoon mijn gsm-abonnement meenemen, en de digitale tv en internet overzetten naar mijn vorige huisgenoten (een particulier abonnement).

Na 3 keer bellen naar de klantendienst uiteindelijk in augustus te weten gekomen dat dit enkel via een overnameformulier ging dat men mij ging mailen. Uiteindelijk dit formulier ergens half augustus ontvangen en ingevuld teruggestuurd met een duidelijk overzicht van wat diende te gebeuren.

Toen ik in september opnieuw een factuur kreeg voor het volledige pakket nog eens gebeld naar de klantendienst. Daar wist men mij te zeggen dat er effectief een overnameformulier in mijn "dossier" aanwezig was, maar dat er nog niks mee gedaan werd. Ook mijn ex huisgenoot nam ondertussen contact op, en hem wisten ze te vertellen dat er effectief een nieuwe "klant" was aangemaakt, maar dat er geen producten mee verbonden waren.

Ironisch genoeg had ik mijn gewijzigd facturatieadres ook ENKEL op dat formulier gezet, en dat was wel degelijk verwerkt want mijn eerstvolgende factuur kwam effectief toe op mijn nieuwe adres. Men heeft het dus alleszins gezien en gelezen, maar gewoon niet veel zin gehad om meer dan deadreswijziging door te voeren, en de rest "geparkeerd".

Uiteindelijk heeft men bij de klantendienst (we spreken begin oktober nu) mijn ex-huisgenoot aangeraden om gewoon zich als nieuwe klant aan te melden (wellicht een bonus voor de persoon die hem aan de lijn had), en de producten als nieuwe klant te bestellen. Zijn probleem opgelost, goed zo.

Maar ondertussen bleef ik wel facturen krijgen voor het volledige pakket (oktober, november). Nog enkele keren telefonisch contact opgenomen (ik denk dat mijn beltijd ondertussen rond de 3 à 4 uren bedraagt), en telkens half geholpen. Ik kreeg wel telkens een creditnota voor de abonnementskost van televisie en internet, maar effectief het abonnement overschakelen en die zaken eruit schrappen was blijkbaar te ingewikkeld.

Via mijn oud mobiel abonnement kon ik ook geen data bijkopen als ik over mijn limiet ging, en ook al had ik al meermaals gevraagd om dit te upgraden naar één van de huidige formules (waar je 500MB kan bijkopen voor 5 euro / dit kostte mij ongeveer het 10-dubbele onder de formule waar ik niet onderuit kon).

Uiteindelijk, zélfs met de creditnota's die ik ontvangen heb, ben ik geëindigd met een aantal facturen van om en bij de 100 (of meer) euro, voor een gsm abonnement waar ik 2 gig data en 2 of 3 uur belminuten had, en waar ik 500 tot 1 gig over datalimiet gegaan ben.

Na een dikke klachtenmail via de site (januari 2018) dan toch duidelijk kunnen maken wat de bedoeling is, en momenteel is het mobiel abonnement in orde gebracht en is het internet en digi-tv geschrapt. Benieuwd naar mijn 1e "correcte" factuur.

Fijn om ergens 20 jaar klant te zijn ...

1 reactie

Reputatie 6
Badge +3
Kan je ons via onderstaande link de klantengegevens even doorgeven zodat we dit nader kunnen bekijken.
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
mvg. Wilfried

Reageer