Vraag

(Voorlopige) Telenet klant

  • 5 June 2018
  • 8 reacties
  • 1024 Bekeken

Beste

Al een tijdje ben ik telenet klant maar door de slechte wifi bereik en hoge kosten ben ik het echt beu en zou ik graag overstappen naar Proximus.

Momenteel heb ik bij mijn telenet pakket
- Fibernet 200mbps
- Internet
- Tv
- Play ( terug kijk TV )
- GSM abonnement voor de vrouw

Voor dit alles betaal ik 110euro maandelijks.

Nu zie ik zonet dat ik bij Proximus kan kiezen voor de Tuttimus 3GB en ik hiervoor maar 90,94 euro zo voor betalen met onderstaande opties:
-Tv
- Internet
- Vaste telefonie
- Jupiler Pro voetbal kanaal
- GSM abbonement van 3GB.

Omdat mijn vrouw leerkracht is kan ik ook nog genieten van de lerarenkaart en zo nog eens 10% meepikken. Dit zou dus willen zeggen dat ik 81 Euro per maand betaald en maar eventjes voor meer dan bij telenet 30 euro per maand kan uitsparen!!! 🤤

Klopt het of zie ik hier iets over het hoofd?

Als ik besluit nieuwe klant te worden van bovenstaand pakket kan ik ook nog eens genieten van een extra supplement van 99 Euro en hiervoor een 4K UHD samsung tv ontvangen ( cashback indien Duivels kwarfinale halen, dus die ben ik sowieso kwijt 😀 )

Klopt dit? of zit hier ook een addertje onder het gras en mag ik mij na enkele maanden een verhoogde factuur verwachten?

Graag jullie bevindingen van bovenstaande, want ik ben het echt beu bij telenet!

Alvast bedankt
Mvg
Sven

8 reacties

TIP: Kijk ook al ondertussen eens wat je internetsnelheid is die je minimaal zou moeten kunnen krijgen van proximus op je adres > http://proximus.be/internetsnelheid
Beste

Bedankt voor de snelle reactie! Als ik deze test voor mijn adres uitvoer krijg ik onderstaande:
( als ik de speedtest van telenet uitvoer momenteel over mijn wifi kom ik aan download: 178mbps en 20 upload) qua snelheid zal het dus waarschijnlijk wel wat schelen... Of is dit pure Theorie?

Geadverteerde snelheid
tot 100 Mbps download - tot 15 Mbps upload
Maximumsnelheid beschikbaar voor 65.1% van de lijnen met uw configuratie
79,5 Mbps download - 14,8 Mbps upload
Gegarandeerde maximale snelheid. Dit is ook de minimale snelheid
46 Mbps download - 9,2 Mbps upload
Normaal beschikbare snelheid
De werkelijke beschikbare snelheid zal na indienstelling meegedeeld worden via MyProximus.

Je downloadvolume bevat 150 GB of is onbeperkt in een Pack.
TIP: Kijk ook al ondertussen eens wat je internetsnelheid is die je minimaal zou moeten kunnen krijgen van proximus op je adres > http://proximus.be/internetsnelheid

Scheelt precies wel wat met de snelheid die ik bij Telenet haal 🤔
DWZ dat je in zone 2 zit en je met een bbox3 die VDSL vectoring ondersteunt je een snelheid kunt halen van 50/15 die door de DLM kan opgetrokken worden naar 85Mbps en un gunstige omstandige heden tot 100Mbps dit hangt af van de kwaliteit van je lijn waarop je aangesloten wordt.
DWZ dat je in zone 2 zit en je met een bbox3 die VDSL vectoring ondersteunt je een snelheid kunt halen van 50/15 die door de DLM kan opgetrokken worden naar 85Mbps en un gunstige omstandige heden tot 100Mbps dit hangt af van de kwaliteit van je lijn waarop je aangesloten wordt.

Zoveel ken ik er nu precies ook niet van... ik heb redelijk wat wifi apparaten, sonos systeem, philips hue systeem, engie boxx,.... denk je dat dit mijn net zal vertragen waardoor ik veel trager internet heb dan bij telenet?

Ik wil wel inbinden om minder te betalen maar nu wel geen 2min wachten tot een hln pagina of dergelijke open gaat ?
Zo dat zal je niet zo merken want bv het openen van een webpagina kan ook soms traag gaan zelf al heb je bv een verbinding van 100 Mbps ik werk nog bv met een oude laptop over wifi-g dwz dat ik maar ongeveer max. 20 Mbps haal en dat is zeker al voldoende voor mij. Als je geen zware downloader bent valt dit zeker reuze mee. Het transporteren van bestanden tussen computers of NAS enz die op je lokaal netwerk hangen heeft trouwens al niks te maken met je lijnsnelheid naar de buitenwereld toe.
Reputatie 7
Badge +4
Waarom zou het WiFi-bereik van een Px Bbox3 beter zijn dan dat van een Tnt Hgw? Misschien eerst kijken wat er kan gedaan worden om het WiFi bereik te verbeteren met 2 (gratis) Tnt WiFi-boosters...
Zoveel ken ik er nu precies ook niet van... ik heb redelijk wat wifi apparaten, sonos systeem, philips hue systeem, engie boxx,.... denk je dat dit mijn net zal vertragen waardoor ik veel trager internet heb dan bij telenet?
Ik wil wel inbinden om minder te betalen maar nu wel geen 2min wachten tot een hln pagina of dergelijke open gaat

Ik vermoed dat u voor bovenstaande ook toekomt met Tnt Basic Internet (max. 50 Mbps) tenzij u boven 150 GB/maand verbruik zou uitkomen
Dus: het is en blijft een door u te maken keuze, maar ik vrees dat uw WiFi-probleem ermee niet direct verholpen wordt (een eventueel mobiel/GSM-dekkingsprobleem daarentegen misschien wel....)
Dit is een steeds terugkomend dilemma waar is het beter bij TNT of bij Prox, blijkbaar aan hun klantenaantal te zien en het heen en weer geloop van klanten bij beiden, is het bij de één niet beter/slechter dan de andere en komt het erop neer dat je dit zelf moet overwegen wat je bij de één aan positieve punten vindt die bij u van groot belang zijn en de doorslag kunnen geven ….

Reageer