Vraag

Tuttimus schrapt alle voordelen die vroeger in het Maxipack zaten

  • 7 September 2018
  • 1 reactie
  • 274 Bekeken

Sinds 01/08/18 werden mijn 3 datakaarten uit het Maxipack gegooid, met als resultaat dat elke MB betalend werd aan 0,10 € ipv. te kunnen consumeren van de 2 GB die aan het Maxipack verbonden waren. Proximus beslist éénzijdig om dat onderdeel van het Maxipack te schrappen doch de prijs bleef hetzelfde. Ik heb destijds voor onze 2 tablets wel gemiddeld 100 € per stuk meer betaald voor de 4G optie, Indien ik deze nog wil benutten dien ik 2 extra Mobilus S abonnementen te nemen aan ruw 16 € per maand per stuk. Meerkost 384 euro per jaar. Aangezien die datakaarten waardeloos geworden waren, was het beter om over te stappen naar Tuttimus met een Mobile S, dit kost mij 7 € euro per maand minder, maar ik lever ook 180 belminuten (van 300 naar 120) in en krijg 1 GB extra datavolume dan voorheen, dus 84 € per jaar "besparing", maar ook minder zelf gekozen volume. Het abonnement op zich (Maxi tegen Tuttimus) kost dan 8€ per maand minder, maar ofwel rekenen ze nog het gratis inbegrepen TV boeket Multi NL van in het Maxipack aan extra 15 € per maand ofwel laat je het schrappen en verlies je opeens zo'n 30 extra zenders. Dus uiteindelijk kom je er heel bekaaid en gestroopt uit. Dit is de beloning van Proximus voor vaste klanten, te weten dat ik een digitale klant ben bij hen, binnen de 3 à 4 maanden na de lancering van Belgacom TV.
Conclusie als ik dezelfde dienstverlening wil met mijn Tuttimus (67 + 16 + 16 + 16 + 15 = 130) als voorheen met mijn Maxipack (75 + 23 = 98), dan kost mij dit 32 € per maand meer ofwel 384 € per jaar. Dankuwel Proximus. Te weten dat WIGO met 2 datakaarten 103 € per maand kost voor eveneens 3 GB te verdelen onder de SIMkaarten en tot 5 datakaarten 124 € per maand , ook te verdelen onder de SIMkaarten, maar dan wel 10 GB ook. Dat is echt wel klantvriendelijk, moet ik zeggen.

Conclusie: Particuliere klanten, inzonderheid families met een aantal tablets worden dan eigenlijk richting Telenet geduwd. Begrijpe wie kan? Je lokt klanten naar een bepaald Pack en bij een upgrade van het pack ten "voordele" van de klant vallen de bestaande voordelen weg en worden ze betalend en als je te lang in het oude pack blijft om van bestaande voordelen te genieten, wordt je gepest doordat ze de opties éénzijdig stopzetten zonder briefwisseling, en enkel via een extra vermelding op het einde van een factuur. Dit is niet wat we verstaan onder klantenbinding.

Toch wel heel ontgoocheld dat ik nu met 2 tablets zit, die 4G aankunnen, waarvan de meerkost waardeloos is en waarmee ik nu op vakantiemomenten ten velde niks meer mee ben en ook de 30 zenders, waarvan je enkele af en toe eens bekeek omdat je ze had, nu wegvallen.

Maar zoals steeds moet je je daar als klant gewoon bij neerleggen of overstappen naar de concurrentie, dat is het enige dat er je rest, want andere oplossingen willen of kunnen ze niet aanbieden, vrees ik

1 reactie

Ter bijkomende info: Daar verschiet ik niet meer van, net zoals Proximus ineens het free mobiel internet Laptop/tablet ook zomaar stopzet omdat je nog een oud pack hebt ❗️

Reageer