S9+


Ook eerst geprobeerd de S9+ te bestellen via de webshop. Omdat dit niet lukte, naar het dichtstbijzijnde proximus center gegaan. Daar vertelde een medewerker dat dit niet kon omdat ik eerst de restwaarde van mijn vorige gsm (S7) moest afkopen, wat ik ook gedaan heb. Van zodra mijn nieuw abonnement actief zou zijn ging het wel lukken om de S9+ te bestellen. Wat dacht je? Noppes.
Dan maar contact opgenomen met een biss expert, die zei dat het inderdaad wel kon maar dat je een trucje moest toepassen door "join" als operator te selecteren. online betaald en bevestiging ontvangen met de vermelding "reeds betaald". 3 dagen later ging iemand contact met me opnemen. Uiteraard niemand gehoord. Na 7 dagen dan maar zelf contact opgenomen met de "webshop helpdienst ", waar iemand mij doodleuk antwoorde dat mijn bestelling niet kon doorgaan omdat join was aangeduid en mijn geld ging teruggestort worden. Verder vertelde ze me dat ik ook niet de enige was! Proximus, was het eigenlijk de bedoeling om de S9 en S9+ wel aan bestaande klanten te verkopen?? Moeten jullie de vaste klanten nu echt zo behandelen? Trouw beloont dus duidelijk niet.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +4
U niet met een kluitje in het riet laten sturen, enige tijd (dagen) wachten op een reactie van Px medewerkers op dit publieke forum (u bent niet de enige die problemen ondervond, zie andere berichten op dit forum)
Proximus dient in principe als 1e operator in de lijst te staan; indien u er overtuigd van bent in aanmerking te komen voor het aanbod op basis van de info op de website en geen reactie zou bekomen kunt u bv. eerst
een klacht formuleren
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/welkom-bij-support/contacteer-onze-klantendienst.html
vind het antwoord - ik ken mijn nr - vraag over mijn factuur (of technische vraag) - klacht - onderaan webpagina e-mail ons
Desgevallend in 2e instantie klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecom (beroepsinstantie)
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Reputatie 7
Badge +4
Beste Peter, het spijt me dit alles te vernemen Kan je het betrokken gsmnummer via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 bezorgen voor verder nazicht? Dan maken we indien nodig een dossier op voor verder onderzoek. Groetjes Freya
Reputatie 2
Beste Peter,

Idem verhaal hier!
Ik ben sinds 13 maart bezig met de pre order. Gsm stuk, dus bestel deze online via proximus site.
Lang verhaal kort, mijn gsm is stuk gegaan tijdens de 1e week van maart. Ik wou online via proximus een S9 of S9 + van samsung bestellen via een abonnement.
Ik ben al jaar en dag klant bij proximus, al paar jaar via BIZ account.
Ik wou deze online bestellen, maar kon niet via behouden nummer “abonnement”, proximus aanklikken. Stond er niet tussen.
Toen heb ik gebeld naar de online helpdesk en heeft een dame me aan de helpdesk het online aangevraagd.
Echter, zij mocht dit niet doen, waardoor dit order werd geannuleerd.

Ikzelf heb dan de dag erna, samen met hulp van de helpdesk, een nieuw order geplaatst voor de galaxy S9. Toen moest ik joint aanklikken bij abonnement, om nummer te behouden en dit te kunnen bestellen.

Echter, bleek dit ook weer foutief, want na contact met de webshop (aangezien ik al 4 dagen niks heb vernomen) bleek dat ik dit niet kon doen.

De 100 euro extra van Samsung bij aankoop nieuwe telefoon, ben ik nu ook kwijt want door het gesukkel van proximus verliep de actie van de fabrikant. Voor data moest je bestelling plaatsen.

Al vol frustraties, naar de fysieke biz shop geweest te Brugge. Daar zeiden ze me dat ze niks konden doen.

Dan toch terug klantendienst opgebeld, en die verzekerden me dat ik dit kan plaatsen. Dus eind vorige week 20 maart 2018, nogmaals een reservatie geplaatst op de hoop dat het dit keer wel goed zal verlopen.

Nu, 26 mart, bel ik terug naar de webshop, aangezien nog steeds geen telefoon voor levering


Blijkt dat ze het weer moeten weigeren
.

U begrijpt dat dit absoluut geen professionele manier van werken is.

Ongelofelijk hoe er niemand blijkbaar weet hoe ik dit exact kan bestellen. Nergens hulp. Je belt, ze weten het niet, schakelen je door, bestel maar opnieuw, blijkt dan ook weer fout.

Graag zou ik ASAP een oplossing willen voor dit probleem. Waarom kan ik deze niet gewoon in een fysieke winkel met dezelfde voorwaarden kopen?

Er is reeds een dossier van mij opgemaakt. Zie mijn klantennummer 619165846

Dit kan toch niet verder zo.

Ik betaal maandelijks meer dan 100 euro voor ons bedrijf. Al jaar en dag. Moet ik nu echt overschakelen naar andere provider?

Vandaag AUB!!!
Reputatie 2
Hier net hetzelfde. Ben al bezig can begin maart... Alles op papier zetten en een klacht sturen naar PX. Zo ga ik dit ook doen. De ene leugen na de andere bij PX.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Jackie.

Er is inderdaad een ticket 33483069 opgemaakt en dit staat nog open voor behandeling.

Dat de optie 'Proximus' zich niet toont is helaas een bekend probleem waar aan gewerkt wordt.
Proximus hoopt dit dan ook zo snel mogelijk op te lossen.

Voor privé gesprek en bescherming van je gegevens kan je best deze link gebruiken

Onze verontschuldigingen hiervoor.

Mvg. Wilfried
Reputatie 2
Hopelijk, want 24 u verder en nog geen oplossing...
Reputatie 2
Even een update, nog steeds natuurlijk geen oplossing. "Voor behandeling" is gewoon weer een dikke leugen, helpdesk zegt dat ze alle dossier gelijk behandelen. Dus dank Wilfried voor leugen nummer ? Kan ze al niet meer op 2 handen tellen.

Telkens hetzelfde liedje. We zijn er mee bezig. Gisteren naar een orange winkel geweest, daar hadden ze hem liggen, de S9. Kreeg ik hele mooie voorwaarden om klant te worden (goedkoper van bij proximus) en ook nog eens 75 euro voor mijn oude gsm bij inleveren. Daar hebben ze hem al liggen in de winkel.
Ik begrijp niet waarom jullie eigenlijk zo ongelofelijk incompetent zijn en te bekrompen blijkbaar om een oplossing te geven die gewoon voor de hand ligt. Wat, maar echt wat, is er hier zo moeilijk? De klant besteld een GSM online met een abonnement (24 maand), het profiel van de klant is gekend, dus kan direct gekoppeld worden en order direct geplaatst. Maar neen, er lopen tientallen zaken fout. De helpdesk weet niet waar men mee bezig is en de webshop is zo star dat ze alleen maar kunnen herhalen "joint offer" dat kan niet meneer. Terwijl de helpdesk ons allen dit laat aanklikken.
De oplossing is simpel, laat ons het toestel gaan oppikken bij de lokale proximus winkel. Maar o wee, dit kan ook niet, want het is online.
Begrijpen jullie niet welke figuur jullie slaan? En welk geduld een klant moet hebben met jullie?
Ook beseffen jullie de algemene regel van marketing niet, een vaste klant behouden is veel nuttiger en goedkoper dan een nieuwe aantrekken. Wel, jullie duwen mij naar de exit, door de incompetentie en laattijdige reacties. Ik denk dat jullie ergens wel de frustraties in deze zoveelste reactie kunnen lezen. Maar vertel mij nu toch gewoon eens, wat is er hier zo moeilijk? Of hebben jullie zoveel dossiers open staan met dit probleem, want blijkbaar zijn er nogal als ik de helpdesk moet geloven. Zoveel ontevreden klanten. Echt triest. Heel spijtig dat jullie een goed netwerk hebben want dan had ik hier niet zoveel gereageerd. Ik twijfel telkens om over te stappen omdat het netwerk gewoon goed is. Maar mocht dit er niet zijn, ben ik direct weg en hadden jullie grotere problemen dan deze hierboven. En het is effectief vechten tegen de bierkaai want ene reactie is via dit forum. Wat een service. Zelf de mensen in de proximus shop delen me mee dat het een groot debacle is, de S9. Dat ze zelf ook vertraging hebben. Ik hoop dat de personen die hier hun nek voor hebben uitgestoken met alle valse beloftes, dat deze toch op 't matje worden geroepen en dat jullie dit eens afleren met mensen te lokken en valse beloftes online te prediken. Dit is geen manier van werken, echt niet. En ook, als jullie problemen hebben, kom dan aub met een oplossing. Ook al is deze maar tijdelijk. Maar speel niet weken met de voeten van jullie klanten.
Ik kan zeggen tegen iedereen, proximus zijn service an sich is goed maar o wee de klanten opvolging en behandeling.
Dit gaat sowieso naar de ombudsdienst en ik hoop dat jullie hier van leren en iets aan doen, maar ik vrees ervoor.
Ik hoop dat jullie binnenkort nieuwe bedrijven op jullie netwerk moeten toelaten, zoals Europa eist, zodat ik via een andere firma hetzelfde netwerk kan genieten. Want jullie zijn gewoon echt incompetent op vlak van problemen van vaste klanten oplossen.
Reputatie 7
Badge +4
@JackieX, ter info:
http://opensignal.com/reports/2018/03/belgium/state-of-the-mobile-network
Ik vrees dat de Px (helpdesk) medewerkers (hier) afhankelijk zijn van IT dat "een web/bestel probleem" dat reeds enige tijd aansleept moet oplossen"
Dus aan u de keuze indien het aanbod van O... beter/sneller is (de ombudsdienst telecom kan misschien wel meer druk zetten om betrokken probleem via Px Mgt uit de wereld te helpen)
Hier ook al dagen niets of niemand meer gehoord. Wat een super klanten service! Weet ook wel dat de mensen van de help waarschijnlijk ook niets kunnen doen en de oplossing waarschijnlijk van hoger hand moet komen. Maar informeer de mensen tenminste!!! En hou uw klanten tevreden ook al kost het eens wat centjes proximus , online belofte maak schuld !!!
Reputatie 2
M_016, dank! U hebt mij over de streep getrokken. De S9 vandaag in ontvangst genomen in Orange winkel. Heel goede deal. Alles weggehaald bij proximus. Oude gsm nog ingeruild en 75 euro cashback gekregen + 100 euro korting. Totaal abonnement per maand 20 euro goedkoper dan proximus. Bij onze is het een pack met internet, TV en gsm. Dus sowieso betere deal dan Proximus en direct geholpen. Had dit eerder moeten weten, maar vertrouwde nog een beetje op Proximus in de hoop op een reactie en oplossing. Helaas. Nuja, nooit meer proximus. Alsook, de het laatste is nog niet gezegd van dit euvel. Morgen start ik sowieso een dossier bij de ombudsdienst alsook nog enkele details met proximus te bespreken betreffende laatste facturen.

Zij die het zien zitten, stap over!
Reputatie 5
Badge +1
Zij die het zien zitten, stap over!
Never, beste Jackie. Ik ben er welhaast zeker van dat Orange een poepje mag ruiken aan de onvergelijkbare condities van Px' dochter Scarlet. En wat je referentie aan ene M-016 betreft: ondertussen kennen we hier de nieuwe Mol dus ook al 😎
Reputatie 7
Badge +4
Ach nonkel alles is niet peis en vree en het gras is niet altijd groener aan de overkant ....

Reageer