Overstap bestaand pack naar Tuttimus: 30% prijsverhoging!?

  • 13 December 2016
  • 32 reacties
  • 1502 Bekeken

Hallo,

Ik had overwogen om over te stappen van mijn bestaand pack naar Tuttimus ... tot ik even uitrekende wat het verschil in kostprijs zou zijn.
De berekening is al eens gepost in een ander forum, maar ik zou graag bevestiging krijgen van iemand van Proximus of het wel klopt (ik hoop van niet, want als het klopt, is het eigenlijk te grof om waar te zijn).

Ik betaal nu in totaal 83.95 euro: 63.95 euro voor een comfort pack (vaste lijn+tv+internet (inclusief gratis mobile internet voor tablet)) + 2 keer 10 euro voor gsm abonnement (smart 15 en smart 20 met permanente korting omdat ze aan pack zijn toegevoegd).
Als ik zou overschakelen naar Tutti (incl. 2 gsm abonnementen en nog een apart data-abonnement voor een tablet), komt dat neer op 110 euro/maand i.p.v. 83.95. Dit is een prijsstijging van meer dan 30%, of meer dan 300 euro op een jaar!

@Proximus: klopt dat écht? Indien wel, hebben jullie daar dan een deftige uitleg voor?

@Andere forumbezoekers: zijn er nog mensen in dergelijke situatie: hebben die toch de overstap gemaakt, of geklaagd bij Proximus? Met welk resultaat?

Vriendelijke groeten,
Mikes

32 reacties

het is sowieso duurder. Ik ben van 97 euro naar 107 euro gegaan maar ik heb wel veel meer nu.
Men kan nu gratis bellen tussen de verschillende nummers die in het pack zitten. Dus mijn 120 min belwaarde kan ik gebruiken voor naar andere nummers te bellen.
Ieder moet voor zichzelf uitmaken of het verschil in prijs de moeite waard is.
Wij zijn met 3 smartphones in het pack en hebben nu elk 2 GB internet (= het dubbele van vroeger) daarbij verbruiken we niets als we op Facebook gaan. >En dit kan je zelf kiezen (je kan ook gratis Instagram, twitter, ... kiezen)
Ook de blockbuster film is gratis (1/ maand). Ik heb wel geen bundel genomen.
Persoonlijk vond ik het wel de moeite waard.
Reputatie 3
Badge
Dag Mikes,

Ivm een gepersonaliseerd voorstel kan je contact nemen met onze klantendienst op het gratis nr. 080022800.

Groetjes,

Jos
Beste Josm,

Bedoel je dan eigenlijk dat, als ik naar de klantendienst bel, ik mijn bestaande permanente kortingen en gratis mobile internet voor een tablet kan overdragen naar Tuttimus?

Vriendelijke groeten,
Mikes
Reputatie 7
Badge +1
Wordt hier gediscrimineerd. Als ik vraag om de mobiele data voor de tablet te behouden bij overstap is het antwoord altijd nee. En nu komt PX al met gepersonaliseerd voorstel naar bestaande klanten toe. Dat is wel positief hoor maar ik vind dar er geen verschil gemaakt moet worden.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Mikes,

Je kan inderdaad dan bellen naar de klantendienst op het nummer 0800/22800.

Of als je mij een contactnummer geeft kan ik ook altijd een collega je laten bellen.

Wanneer je overschakelt naar een Tuttimus pack zit er geen gratis mobile internet voor laptop of tablet meer inbegrepen.

Met vriendelijke groeten

Koen
Reputatie 7
Badge +3
Dag Antoon1,

De gratis mobiele data voor de tablet bestaat niet meer in de nieuwe packs. Tegen betaling kan er wel een mobiel data abonnement geactiveerd worden. Bedoel je dat met gepersonaliseerd voorstel?

Groetjes,

Antonella
Dank aan de ondertussen al 3 Proximus-medewerkers voor hun reacties, maar eigenlijk heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op mijn initiële vraag:
(1) klopt mijn berekening (zie allereerste post) dat een overstap naar Tuttimus mij 26 euro extra per maand zou kosten?

En aangezien ze toch suggereren dat er iets zou bestaan als een gepersonaliseerd voorstel dat je kan krijgen door contact op te nemen met de klantendienst, een tweede vraag die hier op aansluit:
(2) hoeveel van die extra 26 euro per maand kan weggewerkt worden door zo een gepersonaliseerd voorstel?

Alvast bedankt,
Mikes
Reputatie 7
Badge +1
Dag Antoon1,

De gratis mobiele data voor de tablet bestaat niet meer in de nieuwe packs. Tegen betaling kan er wel een mobiel data abonnement geactiveerd worden. Bedoel je dat met gepersonaliseerd voorstel?

Groetjes,

Antonella


Dag Antonella,

Wat ik bedoel is dat ik de mobiele data op kan splitsen zoals bij TN WIGO voor mijn tablet. Als dat kan kunnen we verder praten.

Groetjes, Antoon
Reputatie 6
Badge +3
Wat ik bedoel is dat ik de mobiele data op kan splitsen zoals bij TN WIGO voor mijn tablet. Als dat kan kunnen we verder praten.


Is vrij simpel, gebruik je telefoon als hotspot. Dat doe ik al jaren op de trein.

Maar inderdaad, als je de SIM van Internet Maxi gebruikt, is Tuttimus niet direct een goede vervanging.
Reputatie 7
Badge +1
Nu zit er bij Internet Comfort, 500 MB en bij Internet Maxi, 2 GB mobiele data gratis bij. Als je overstapt ben je dat kwijt en nu gebruik ik dat op mijn tablet. Op mijn GSM heb ik mobiele data bij mijn abo. En de goedkoopste mobiele data bij PX is € 15. Dus vandaar de grote prijsverhoging voor mij als ik overschakel.
Reputatie 6
Badge +3
Nu zit er bij Internet Comfort, 500 MB en bij Internet Maxi, 2 GB mobiele data gratis bij

Ah ik dacht dat het enkel 500MB bij Maxi was. Ik ga dus op de website kijken, blijkbaar is het "nieuwe" Internet Maxi ook al zonder Mobiele data.
Reputatie 7
Badge +1
Bij Internet Start zat ook 100 MB mobiele data en dat is nu ook weg dus dit zijn allemaal verkapte prijsverhogingen. Maar niemand in Belgie die hier iets aan doet. Alle oude abbonementen worden verhoogd en de nieuwe niet. Wij Belgen laten alles maar over ons heen komen en zeggen niets en betalen maar. Ook begrijpelijk dan dat het armoedepercentage maar blijft stijgen in Belgie. Wij doen het gewoon zelf.
Hallo Proximus? Ik zou echt wel graag eens een antwoord krijgen op mijn vragen (zie hieronder):

Dank aan de ondertussen al 3 Proximus-medewerkers voor hun reacties, maar eigenlijk heb ik nog steeds geen antwoord gekregen op mijn initiële vraag:
(1) klopt mijn berekening (zie allereerste post) dat een overstap naar Tuttimus mij 26 euro extra per maand zou kosten?

En aangezien ze toch suggereren dat er iets zou bestaan als een gepersonaliseerd voorstel dat je kan krijgen door contact op te nemen met de klantendienst, een tweede vraag die hier op aansluit:
(2) hoeveel van die extra 26 euro per maand kan weggewerkt worden door zo een gepersonaliseerd voorstel?

Alvast bedankt,
Mikes
Een nieuw jaar, een nieuwe poging om van Proximus (eindelijk) eens een antwoord te krijgen op mijn vragen (zie post hierboven) ...
Reputatie 7
Badge +1
Ben benieuwd maar denk het niet, op sommige forum items zie of hoor je ze niet. Dit is er een van.
Reputatie 1
Je berekening kan kloppen;

ik kan je facturen nl niet zien maar volgens wat ik berekend heb is het eigenlijk simple; als je bestaand PACK prijs (op je aanrekening de eerste totaalrpijs onder de paarse balk) lager ligt dan 90; is het niet ( per sé) interessanter.

Als je gebruikmaakt van die sim ook al helemaal niet want deze zijn met de nieuwe packs afgeschaft. Deze zijn trouwens afgeschaft wegens te weinig gebruik van. Ikzelf heb hier ook nog 1 van voor mij omschakeling naar tuttimus, en die heb ik nooit gebruikt.

Alles heeft natuurlijk zijn voor en nadelen; in een tuttimus pack krijg je meer dan met je "oude" comfort pack (los van de sim).
Nu is het aan u om de bereking te maken (of via de klantendienst) of dit voldoet aan u verwachtingen. Zoniet blijf bij je "oude" pack. Niets of niemand verplicht u om over te schakelen naar een tuttimus.
Reputatie 7
Badge +1
Maar PX werkt er wel naar door alle oude abo's te verhogen incl. De oude GSM formules terwijl die minder zijn dan de nieuwe Mobilus formules.
Reputatie 7
Badge +4
Beste Mike,

Wanneer je zou overschakelen naar een Tuttimus pack met 2 gsm's (Mobilus S) zit je aan een bedrag van 95 EUR incl. BTW per maand.

De optie voor het gratis inbegrepen volume voor laptop of tablet is hier niet meer bij mogelijk of inbegrepen.

Wel heb je per gsm 2GB mobile internet volume en ook 1 app per gsm waarbij het verbruik onbeperkt is.

Ook is het onderling bellen met de gsm's in het pack onbeperkt 24/24 en 7d/7.

Wanneer je ook overschakelt naar een Tuttimus pack zal je ook de internet Maxi krijgen ipv de comfort.

Via onderstaande link kan je ook alvast meer info vinden en uw pack zelf samenstellen.

http://www.proximus.be/nl/id_cr_packcomposer_tuttimus/particulieren/producten/tuttimus.html

Met vriendelijke groeten

Koen
Dag Koen,

Bedankt voor de info.

Als ik mobiel internet op laptop of tablet wil behouden, komt er nog eens 15 euro bij en is het dan inderdaad 110 euro i.p.v. 83.95 :-(

Wat betreft die 1 gratis app per gsm: geef toe dat dat misschien leuk is voor 14-jarige bakvissen, maar een 'normale' volwassene gaat daar toch niet veel voordeel uit halen ...

Zou je misschien nog eens kunnen antwoorden op mijn 2e vraag (post van 15 dagen geleden): een aantal proximus-medewerkers suggereren hierboven om naar de klantendienst te bellen voor een 'gepersonaliseerd voorstel': hoeveel van die extra 26 euro per maand kan weggewerkt worden door zo een gepersonaliseerd voorstel?

Vriendelijke groeten,
Mikes
Reputatie 6
Badge +2
In mijn geval zou een overstap van Maxi Pack naar Tuttimus zo eventjes € 44/maand duurder worden en dat is voor het grootste gedeelde te wijten aan dat mobiel internet voor laptops en tablets niet meer inbegrepen is in dat nieuw pack en ik daarvoor 2 aparte abonnementen extra moet betalen ( 1 voor mijn laptop en 1 voor mijn tablet) plus dat mijn smartphone abonnement (Smart+15) ook zo'n € 4/maand duurder zal zijn.
Besluit: ik blijf waar ik ben maar ik kan ook geen veranderingen aanbrengen aan mijn pack want anders heb ik het spek aan mijn been en zou ik dan toch overgeschakeld worden naar die Tuttimus, het komt er op neer dat ik muurvast zit, dat zijn van die schone truken dat Proximus hanteert. 😠
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Mike,

Best in dit geval eens contact opnemen met de commerciële dienst op het gratis nummer 0800 22800 (optie Producten en Diesten).

Zij kunnen samen met u alles eens rustig overlopen en kijken wat de beste en goedkoopste oplossing voor u zou zijn afhankelijk van uw behoefte.

Met vriendelijke groeten,

Joël
Beste Joël,

Ik zou eerst graag willen weten hoeveel van die 26 euro per maand kan weggewerkt worden door zo een gepersonaliseerd voorstel. Ik heb namelijk niet veel zin om 2 uur aan de lijn te hangen voor 5 of 10 euro (van die 26 euro meerkost) ...

Vriendelijke groeten,
Mikes
Reputatie 7
Badge +1
Hallo Mikes. Volg dit verhaal. Ben benieuwd wat je voor mekaar krijgt. Ik kreeg niets.
Reputatie 1
Hallo Mikes. Interessante discussie, en ik denk dat die Tuttimus inderdaad in sommige gevallen een serieuze prijsstijging kan inhouden, naargelang de toestellen en/of connecties die je gebruikt. Het verlies van die mobiele data voor laptop en tablet was me ook al opgevallen, maar kan je dat niet opvangen door gebruik te maken van de hotspots, of door tethering met je smartphone?
Reputatie 7
Badge +4
Beste Mikes

Kosten wegwerken kunnen we niet doen.

De prijzen liggen vast en zijn voor iedereen hetzelfde.

Nu stellen we dit voor om contact op te nemen met de commerciële dienst voor een offerte op maat te nemen.

Zo zijn we zeker dat je aan het beste pack zit naargelang uw behoeften.

Als je wil kan ik altijd een collega je laten bellen met alle info en moet je niet wachten.

We proberen deze wachttijden ook zo vlug mogelijk onder controle te krijgen.

Met vriendelijke groeten

Koen

Reageer