Beantwoord

Online bestellingen opvolgen

  • 17 July 2017
  • 5 reacties
  • 4292 Bekeken

Dit weekend heb ik een smartphone zonder abo besteld -> levertijd 1 werkdag
Meteen orderbevestiging ontvangen en ook de bevestiging dat het pakket vandaag door Bpack zal geleverd worden. Ik vermoed dat de telefoon dus reeds in handen is van Bpost en (hopelijk) onderweg naar ons adres.
Zo rond 16u30 begin ik me toch zorgen te maken want ik zit al een hele dag te wachten dus ga ik naar de track&trace tool van Bpost om te zien waar het pakje zich momenteel bevindt.
Hiervoor heb je een barcode of referentie van de leverancier nodig echter heb ik dit niet ontvangen, alleen de referentie van de webshop.
Ik val niet graag mensen lastig dus ga ik eerst letter per letter op de factuur en bevestiging af maar niet te vinden.
In MyProximus kan ik niet eens zien dat ik een bestelling geplaatst heb (vind ik zeer onlogisch..)
Dan heb ik toch maar naar de helpdesk gebeld op 0800 22 800 -> neemt er iemand op met hallo en dan niets meer 😛 niet zo professioneel hé.
Ik leg uit dat ik mijn bestelling wil opvolgen maar die persoon geeft me een ander telnr nl 0800 15 690 (na wat zoeken en mopperen, terwijl je met een klant aan de lijn bent??)
Ok ik bel daar dus naar -> technische dienst maar daar moet ik toch helemaal niet zijn
Teruggebeld naar het algemene nr en toen een vriendelijke jongedame aan de lijn gehad (als het goed is, mag het ook gezegd worden) die me wist te vertellen dat zij dit ook niet kunnen zien en een referentie kon ze mij ook niet geven. Ik moet gewoon wachten, de koerier kan nog komen tot 22u.
Indien dit niet het geval is, mag ik morgenochtend terugbellen.
Jullie medewerker kan hier natuurlijk niets aan doen maar waarom zijn deze gegevens niet beschikbaar? Ik wil gerust zelf contact opnemen maar als ik niets in handen heb, gaan ze mij bij Bpost ook niet kunnen helpen.
Met deze laatste heb ik al veel slechte ervaringen gehad de laatste jaren/maanden en zelfs tot 3 weken geleden nog. Misschien moeten jullie eens op zoek naar een andere koerierdienst om jullie eigen imago niet in gevaar te brengen.
Anderzijds wordt er van ons verwacht dat we van 8u tot 22u thuis blijven terwijl ik wel betere dingen te doen heb tijdens die 14 uren. Ik zou er helemaal niet mee inzitten mocht er over gecommuniceerd worden zoals bvb bij dpd. Daar krijg je een uur op voorhand een mail rond welk uur de koerier verwacht te arriveren dus verlies je veel minder tijd want zeg nu zelf, wie heeft er nog tijd te veel?
In het kort heb ik dus 3 opmerkingen over het online bestellen:
- waarom kan ik dit niet zien in MyProximus?
- waarom zijn deze gegevens niet beschikbaar bij de klantendienst? (ondanks er wordt aangegeven om naar hen te bellen indien er vragen zijn over deze materie)
- voor jullie eigen goed, zoek een andere en betrouwbare pakjesdienst
icon

Beste antwoord door KatjeVH 19 July 2017, 00:28

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Stavaza: het is nu 21u45 en nog steeds niemand gezien of gehoord...
stuur anders eens een privébericht aan Het Proximus Team via
    https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
    (daar je tekst invullen in het voorziene tekstveld en nadien klikken op 'Verstuur' = verzenden)
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Katje,

Kan je mij via een prive bericht even je ordernummer bezorgen?Dan kan ik aan de hand daarvan wel een nazicht uitvoeren.

Een privé bericht sturen kan je via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groetjes Inge
Ok heb beide gedaan, bedankt voor jullie respons
Bij deze laat ik weten dat het pakje is aangekomen in het postkantoor, morgen mag ik het ophalen.
Nogmaals raadt ik jullie ten zeerste aan om samen te werken met een andere en meer betrouwbare koerierdienst.
En nogmaals dank voor jullie reacties.
Kunnen jullie deze thread verwijderen?